زمان مطالعه: 4 دقیقه
بازی های انحصاری ایکس باکس در سال 2022

بازی های انحصاری ایکس باکس در سال 2022

بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس در سال 2022 کدام بازی ها هستند؟
در این مطلب می خوانید : [بستن]

مایکروسافت و به خصوص ایکس باکس، سال 2021 را با موفقیت تجاری فوق العاده ای به پایان رساند. عرضه کنسول های نسل نهمی ارزان تر از رقیب و انتشار بازی های خوش ساخت در سالی که سونی و پلی استیشن، عناوین انحصاری قدرتمندی نداشتند، توانست باعث موفقیت بالای ایکس باکس شود.

حال با ورود به سال 2022، شرکت مایکروسافت در تلاش است تا همچنان این روند صعودی را طی کند و انحصاری های بی نظیری را قرار است در سال 2022 به خود ببیند که در این لیست به آنها می پردازیم.

CrossfireX

بازی های شوتر اول شخص همیشه پر مخاطب بوده اند و رمدی نیز از این قضیه مطلع است. ساخت یک بازی شوتر اول شخص برای رقابت با دو رقیب اصلی یعنی کال اف دیوتی و بتلفید می تواند بسیار سخت باشد. اما رمدی از پس این کار برآمده است و در حال ساخت بازی CrossfireX می باشد. توسعه دهنده بازی CrossfireX قرار است بر روی بخش رایگان و چند نفره این بازی کار کند. درحالی که رمدی مسئولیت ساخت دو بخش تک نفره و داستانی را بر عهده دارد.

بازی CrossfireX
بازی CrossfireX

 

لازم به ذکر است که این بازی در دو بخش جدا از هم عرضه خواهد شد و بخش چند نفره و آنلاین آن کاملا رایگان بوده و بخش داستانی آن می بایست خریداری شود. هر دو بخش این بازی در تاریخ 10 فوریه (21 بهمن 1400) برای کنسول های نسل هشتم و نهم ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

S.T.A.L.K.E.R. 2:Heart of Chernobyl

بازی Stalker 2 راه بسیار زیادی را تا عرضه شدن طی کرده است. این بازی در ابتدا در سال 2010 معرفی شد و بعد از مشکلات گوناگون خبر منتفی شدن تولید آن در سال 2012 به گوش رسید. سالها بعد،توسعه دهنده این بازی، GSC Games، ساخت دوباره این بازی اعلام کرد و در سال 2020 اطلاعات مختلف این بازی منتشر شد.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2
بازی S.T.A.L.K.E.R. 2

 

بازی Stalker 2، قرار است یک بازی اول شخص شوتر ترسناک باشد و همانطور که از نام آن پیداست در حوالی چرنوبیل جریان خواهد داشت. این بازی در سال 2021 نیز حواشی مختلفی از جمله ورود NFT ها را تجربه کرد که به دلیل اعتراضات بیشمار خریداران بازی، پروژه ورود NFT ها به این بازی لغو شد. این بازی در تاریخ 28 آپریل (8 اردیبهشت 1401) برای نسول های نسل نهمی ایکس باکس و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.

Redfall

بازی جدید استودیو Arkane Austin، سازنده بازی Prey، عنوان Redfall نام دارد. این بازی در شهری واقع در یک جزیره جریان خواهد یافت و قابلیت بازی به صورت co-op را برای بازیباز فراهم خواهد کرد. یک بازی شوتر که به همراه حداکثر سه دوست می توان به تجربه co-op این بازی پرداخت و قرار است در یک جهان پر از زامبی به مبارزه بپردازید. 

بازی Redfall
بازی Redfall

 

تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی اعلام نشده است، اما طبق اطلاعات منتشر شده این بازی در تابستان سال 2022 برای کنسول های Xbox Series X|S و رایانه های شخصی عرضه می شود. همچنین دارندگان اشتراک گیم پس می توانند این بازی را از روز اول عرضه بر روی گیم پس تهیه کرده و به بازی بپردازند.

Scorn

بازی Scorn طی فراز و نشیب مختلفی به زمان عرضه خود نزدیک می شود. این بازی در ابتدا طی یک پروژه کیک استارتر قرار گرفت و به منظور ساخته شدن آن نیاز به حمایت مالی داشت که موفق نبود. در ادامه یک حامی مالی برای ساخت این بازی پیدا شد و مراحل توسعه آن کمی پیش رفت. دوباره تیم سازنده این بازی با قرار دادن یک پروژه کیک استارتر جدید به مبلغ 150 هزار دلار، برای جمع آوری کمک مالی اقدام کرد که البته این بار این پروژه موفقیت آمیز بود.

بازی Scorn
بازی Scorn

 

این بازی از یک حال و هوای مرموز و ترسناک بهره می برد که شخصیت اول بازی وارد یک دنیای ناشناخته می شود و با سلاح های مختلف می بایست دشمنان خود را از بین برده و به حقیقت این دنیا پی ببرد. طی اولین تریلر منتشر شده، دنیای بازی از روی فعالیت های هنرمند سوئیسی H.R.Giger الهام گرفته است. 

این بازی با تاخیرهای متعددی که در سر راه خود دید قرار است در ماه اکتبر (مهر و آبان 1401) برای کنسول های ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر شود.

Starfield

استودیو موفق بتسدا طی تازه ترین فعالیت خود به همراه تاد هاوارد یک بازی نقش آفرینی بزرگ و تک نفره را به استم Starfield تولید می کند. هاوارد بازی Starfield را به بازی اسکایریم در فضا تشبیه می کند و این نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای بازی می باشد. البته طبق گفته هاوارد به نظر می رسد که انجام این بازی نسبت به بازی های قبلی این مجموعه کمی سخت تر باشد.

بازی Starfield
بازی Starfield

 

این بازی RPG قرار است اولین تجربه استودیو بتسدا در زمینه ساخت بازی بر روی موتور بازی سازی Creation Engine 2 باشد. طبق تریلرهای منتشر شده این بازی از قابلیت ماد شدن و شخصی سازی کاراکتر بهره می برد و هم قابلیت سوئیچ به روی اول شخص و هم سوم شخص در بازی وجود خواهد داشت.

این بازی در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان 1401) برای کنسول های ایکس باکس سری ایکس و سری اس، و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

Ark 2

بازی Ark 2، قرار است در سبک اکشن ماجراجویی و بقا می باشد که در آن به تقابل دایناسورها پرداخته خواهد شد. همانطور که گفته شد دایناسورهای غول پیکر در این بازی وجود خواهد داشت و همچنین وین دیزل در این بازی ایفای نقش می کند.

بازی Ark 2
بازی Ark 2

 

این بازی قرار است در تاریخ نامعلومی در سال 2022 منتشر شود و پلتفرم های مقصد آن، کنسول های ایکس باکس سری اس و ایکس و رایانه های شخصی می باشد.

 

نظر خود را درباره «بازی های انحصاری ایکس باکس در سال 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازی های انحصاری ایکس باکس در سال 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.