زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی محمد انصاری مدافع سابق پرسپولیس و بازیکن کنونی مس رفسنجان

بیوگرافی محمد انصاری مدافع سابق پرسپولیس و بازیکن کنونی مس رفسنجان

در سال 1401 حرکتی که محمد انصاری در بازی پرسپولیس و گسترش فولاد انجام داده بود، به عنوان حرکت جوانمردانه قرن فوتبال ایران انتخاب شد.
نام و نام خانوادگی محمد انصاری
تاریخ تولد 1 مهر 1370
محل تولد تهران - ایران
حرفه بازیکن فوتبال
پست مدافع

 

در تیرماه 1396 بود که یک مدرسه فوتبال به نام شهید ابراهیم هادی در مجموعه فرهنگی مسجد امام خمینی در شهرک شهید محلاتی توسط محمد انصاری مدافع وقت باشگاه پرسپولیس تأسیس شد. تا آن موقع خیلی‌ها چیزی درباره شهید ابراهیم هادی نمی‌دانستند اما این اقدام مدافع پرسپولیس باعث شد تا شهید هادی یک بار دیگه مورد توجه قرار گیرد و بسیاری تصمیم بگیرند که کتاب سلام بر ابراهیم را بخوانند و از روزهایی مطلع شوند که شهید هادی کشتی می‌گرفت و تلاش می‌کرد در عین گمنامی، جوانمردی را روی تشک حفظ کند.

انصاری در افتتاح مدرسه فوتبال خود گفت:

سال 90 بود که کتاب سلام بر ابراهیم را خواندم و آن قدر عاشق و شیدای مرام و معرفت «داش ابرام» شدم که تصمیم گرفتم یک مدرسه فوتبال تأسیس کنم و در این مدرسه، مباحث فرهنگی و ورزشی به صورت همزمان آموزش داده شوند.

هر چند همین کار کافی بود که محمد انصاری را در بین مردان بااخلاق و جوانمرد ورزش ایران قرار دهد اما حرکات متفاوت او، تنها به تأسیس مدرسه فوتبال ابراهیم هادی خلاصه نمی‌شد.

درباره محمد انصاری

محمد انصاری در روز اول مهر 1370 در تهران به دنیا آمد. فوتبال را با تیم فجر سپاه تهران شروع کرد و بعدها در تیمهای جوانان باشگاه مهر کارون و داماش گیلان هم توپ زد. در این مدت به تیم ملی زیر 12 سال ایران هم دعوت و برای این تیم به میدان رفت.

محمد انصاری 18 ساله بود که فوتبال را در تیم‌های پایه استقلال شروع کرد و سه سال را در تیم‌های جوانان و امید استقلال گذراند. او توسط پرویز مظلومی به تیم بزرگسالان استقلال راه پیدا کرد و بعد از رفتن مظلومی و سرمربیگری امیر قلعه نویی، انصاری هم یک نیم فصل را در تیم بزرگسالان استقلال سپری کرد. البته در شرایطی که استقلال برای قهرمانی رقابت داشت، قلعه نویی کمتر ریسک استفاده از یک بازیکن جوان را انجام می داد و به این ترتیب هرگز فرصتی برای بازی به انصاری نرسید. خودش هم می‌گفت:

 بازی نکردن من با توجه به مهره‌های زیادی که استقلال داشت، به حق بود.

سال 1392 محمد انصاری راهی فجرسپاسی شد و یک فصل برای این تیم بازی کرد. او اولین گل خود در لیگ را با پیراهن فجر به ثمر رساند و بعد از آن، راهی شهرداری تبریز شد تا یک فصل را هم در این تیم بازی کند.

او مورد توجه برانکو ایووانکوویچ مربی وقت ترکیه بود که به جمع سرخپوشان پیوست. در پایان این اردو برانکو تصمیم گرفت انصاری را به جمع سرخپوش‌ها اضافه کند.

محمد انصاری

محمد انصاری در فصل 95-94 به مهره اصلی پرسپولیس تبدیل شد و در 20 بازی لیگ برای این تیم به میدان رفت. در آذر ماه همان فصل، در سال 94 او در بازی پرسپولیس و گسترش فولاد، با یک حرکت مورد توجه رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان قرار گرفت. زمانی که او مصطفی اکرامی بازیکن گسترش را دریبل کرد، اکرامی تکل خشنی روی پای او انجام داد و داور هم به سرعت تصمیم گرفت که کارت زرد را به اکرامی نشان دهد. اما انصاری به سرعت به داور گفت که برخوردی با او صورت نگرفته و به این ترتیب کارت زردی به اکرامی داده نشد.

همین حرکت کافی بود که در پایان آن فصل، انصاری به عنوان بازیکن اخلاق لیگ فوتبال ایران انتخاب شود. خودش درباره انتخابش گفت:

خیلی‌ها می‌توانستند این جایزه را از آن خودشان کنند. اما این جایزه به من رسید.

محمد انصاری بالاخره در دومین فصل حضور خود در پرسپولیس قهرمانی لیگ را با این تیم جشن گرفت. در همان روزها بود که معلوم شد قراردادش حتی به 300 میلیون هم نمی‌رسد و پرسپولیس در شرایطی با او قرارداد 700 میلیونی می‌بندد که قراردادی سه ساله امضا کند.

البته از آنجایی که صحبت از ترانسفر انصاری به خارج از کشور بود، انصاری قرارداد کمتر را دریافت کرد و به انتظار نشست. شایعاتی هم درباره حضورش در لیگ چین بر سر زبان‌ها افتاد اما قرارداد او هرگز بسته نشد.

انصاری و پرسپولیس در سال 1397 بالاخره حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردند. مسابقه رفت دو تیم پرسپولیس و کاشیما انتلرز با باخت (2-0) پرسپولیس تمام شد و کار به دیدار برگشت در استادیوم آزادی کشید. انصاری چهره بدشانس این نبرد بود.

مصدومیت محمد انصاری و جدا شدن از پرسپولیس

مدافع چپ‌پای پرسپولیسی‌ها روز 19 آبان بعد از درگیری با سوزوکی بازیکن قوی‌هیکل و بلندقامت حریف دچار مصدومیت شد. زمانی که دوربین‌های تلویزیونی روی صورت او قفل شد، انصاری در پاسخ پرسش پزشک تیم جمله‌ای به زبان آورد که مشکوک بود. او این جمله را به زبان آورد:

پاره شد!

در نشست مطبوعاتی برانکو این آسیب شدید را تأیید کرد و گفت که مصدومیت انصاری ساده نیست. رباط صلیبی، انصاری را از میادین دور کرد. این در حالی بود که انصاری تازه از یک سال قبل داشت کم کم به بازیکنی کلیدی در تیم ملی تبدیل می‌شد و حتی در بازی انتخابی جام جهانی مقابل کره جنوبی هم در ترکیب اصلی تیم ملی جا داشت.

محمد انصاری

انصاری که در بازگشت به میادین دیگر مورد توجه کادر فنی پرسپولیس قرار نگرفت، در اسفند 1399 و بعد از فسخ قرارداد با پرسپولیس به تیم مس رفسنجان پیوست.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی محمد انصاری مدافع سابق پرسپولیس و بازیکن کنونی مس رفسنجان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی محمد انصاری مدافع سابق پرسپولیس و بازیکن کنونی مس رفسنجان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.