زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و تعطیلی به خاطر یک نام!

بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و تعطیلی به خاطر یک نام!

در سال 2010 یکی از عجیب ترین اتفاقات در تاریخ بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و تمامی تورنمنت های معتبر رخ داد!

مهدی زارعی- در این سال قرار بود که دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به میزبان ایران برگزار شود. همیشه رسم است که این رقابتها در یک شهر برگزار شود، اما ایران تصمیم گرفت مسابقات را در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد برگزار کند. از آنجایی که هر شهر به صورت مستقل میزبان چند تورنمنت بود، به این ترتیب این نوع میزبانی خو به خود ضربه بزرگی به اصل بازیها می زد و تحت هیچ شرایطی نمی شد کلیه ورزشکاران را به صورت متمرکز در یک شهر گرد آورد. در حالی که همیشه در بازیهای المپیک و آسیایی و...شرایط به گونه ای است که ورزشکاران حداقل در روز افتتاحیه بتوانند گرد آمده و نمادی باشند از اتحاد ورزشکاران.

به این ترتیب تقسیم مسابقات در سه شهر، اولین ضربه را همبستگی کشورهای شرکت کننده وارد آورد!

قرار بود تهران میزبان اصلی مسابقات باشد، ورزشگاه آفتاب انقلاب میزبان دوندگان، ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان رقابتهای فوتبال، والیبال، شنا، تیراندازی، وزنه برداری و شیرجه، ورزشگاه تختی محل افتتاحیه و اختتامیه رقابتها و برخی از مسابقات فوتبال، ورزشگاه شیرودی میزبان واترپلو و تنیس روی میز ، خانه هندبال میزبان والیبال نشسته و سالن حجاب پذیرای فوتبال نابینایان، خانه تکواندو میزبان پینگ پنگ بانوان و مجموعه جانبازان میزبان رقابتهای پینگ پینگ معلولان گردد.

File:ISG 2010 (logo).png

در اصفهان سالن نیلفروشان میزبان شمشیربازی، سالن پیروزی میزبان هندبال، سالن 17 شهریور پذیرای کاراته و سالن ملت میزبان تکواندو بدر نظر گرفته شده بود و در مشهد هم ورزشگاه ثامن میزبان فوتبال، سالن بهشتی میزبان کشتی، سالن کوثر میزبان جودو و سالن آستان قدس رضوی میزبان رقابتهای زورخانه ای بودند.

وسایل مورد نظر- از جمله یک اسکوربورد بزرگ برای استادیوم- با نرخ آن روز دلار( هر دلار هزار تومان) به مبلغ 300 میلیون تومان از چین خریده شد و روز به روز به برگزاری رقابتها نزدیک تر شد. با این حال هیچ نشانی از نزدیک شدن مسابقات نبود. نه در جامعه خبری بود و نه ورزش کشور آماده برگزاری مسابقات شده بود.

در این شرایط بهترین اتفاق ممکن این بود که مسابقات اصلا برگزار نشود. ناگاه در آستانه رقابتها از مدال بازیها رونمایی شد و مشخص شد که عبارت خلیج فارس روی مدالها آمده است. آن هم در شرایطی که گروه انبوهی از کشورهای شرکت کننده عرب بودند و آنها این خلیج را خلیج عربی می نامند. به این ترتیب اعراب اولتیماتوم دادند که باید مدالها تغییر کند. البته از آنجایی که چندی قبل محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت در اجلاسی شرکت کرده بود که عبارت خلیج عربی در آن دیده می شد و کسی هم اعتراضی نکرد، به نظر می رسید که برای مسوولان سیاسی کشورمان تغییر نام خلیج اهمیتی نداشته باشد.

با این حال مسوولان کشورمان هم حتی حاضر نشدند دست به ترکیب مدالها بزنند و به این ترتیب با تحریم گسترده مسابقات از سوی کشورهای عربی، این بازیها تعطیل شد!

قرار بود که این مسابقات به رقابتهای همبستگی کشورهای اسلامی بدل شود. اما بهانه ای شد برای اختلاف گسترده بین کشورهای اسلامی! تا جایی که مسابقات تعطیل شد.

البته در آن زمان دولت وقت این تعطیلی را به خاطر شیوع آنفولانزای مرغی اعلام کرد!

نظر خود را درباره «بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و تعطیلی به خاطر یک نام!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و تعطیلی به خاطر یک نام! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.