زمان مطالعه: 4 دقیقه
بازاریابی اینستاگرام چیست ؟ | روش هایی برای تضمین موفقیت در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام چیست ؟ | روش هایی برای تضمین موفقیت در اینستاگرام

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که میخواهید در اینستاگرام دیده و موفق شوید این پست می تواند به شما کمک کند.

اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار پر مخاطبی است و با بیش از 800 میلیون کاربر در سر تا سر جهان و بیش تر از 40 میلیون مخاطب ایرانی فرصت بسیار مناسبی برای اشخاص و کسب و کار ها است  . البته، بدون شک در همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، این عددها بسیار بالاتر رفته‌است. این آماری که به شما اعلام کردیم ثابت می کنند مخاطبان اینستاگرام بسیار زیاد هستند و فرقی نمی کند که شما در چه حوزه ای کار می کنید در هر حوزه ای که هستید مخاطبان شما در اینستاگرام حضور دارند  بنابراین، واضح است که توجه و تمرکز روی بازاریابی اینستاگرام، حسابی ارزشش را دارد!

چرا بازاریابی اینستاگرام بسیار مهم است ؟

این روز ها حضور داشتن در اینستاگرام به مسئله ای بسیار مهمی برای کسب و کار ها تبدیل شده است اما با این حال چرا بازاریابی اینستاگرام بسیار مهم است ؟

بدون شک، پرطرفدار بودن اینستاگرام، بی‌دلیل نیست و حسابی مزیت برایتان دربردارد. در ادامه به‌طور خلاصه، به برخی از تحقیقاتی که در این زمینه شده‌است، اشاره می‌کنیم. نکاتی که اگر بفهمید متوجه می شوید اگر در اینستاگرام حضور ندارید چه بازار بکری را از دست داده اید

بنابراین، همان‌طور که واضح است، با وجود این فضای فوق‌العاده، حیف است کسب و کارتان در آن حضور نداشته باشد.

و در آخر باید خاطر نشان کنیم اینستاگرام بسیار مهم است و بسیاری از افراد اول شبکه های اجتماعی را برای خرید یک محصول چک می کنند و و تاثیر بسیار زیادی در تصمیم آن ها دارد

چه کاری میتوان برای موفقیت در اینستاگرام انجام داد ؟

این روز ها اگر در اینستاگرام بگردید پیج های موفق بسیار زیادی را میبینید که ممکن است این تعداد کسب و کار موفق در اینستاگرام شما را بترساند !

اما اصلاً نگران نباشید. همه این کسب و کارهای موفق، روزی شروع کرده‌اند و اکنون به جایگاه لیاقتش را داشته‌اند، رسیده‌اند.

شما هم شروع کنید و یک آینده درخشان به کسب و کارتان هدیه بدهید. اما چگونه؟

بیزنسی کردن حساب اینستاگرام و مزایای آن

بهتر از هرگونه شروع فعالیت در اینستاگرام شروع کنید و پیج اینستاگرامی خود را طبق تصویر زیر بیزنسی کنید .

بازاریابی اینستاگرام چیست

بیزنسی کردن حساب کاربری اینستاگرام مزایایی دارد که در بازاریابی اینستاگرام به طور مستقیم تاثیرگذار است:

1. امکان وارد کردن اطلاعات در بیو و جذب مخاطب

بازاریابی اینستاگرام

در یک صفحه معمولی و شخصی شما اجازه دارید چیزی حدود 150 کاراکتر در بیوی خود بنویسید. در صورتی که دریک صفحه بیزنسی علاوه بر متنی که شما را بیشتر در معرض دیده شدن قرار می‌دهد، می‌توانید اطلاعات دیگری را نیز به صفحه بیفرایید. اطلاعات تماس، ایمیل، آدرس وبسایت و آدرس فیزیکی از این موارد هستند. مخاطبان شما با دسترسی به اطلاعات کامل کسب و کار اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت و علاوه براین تماس‌های تلفنی مستقیم بیشتری با شما گرفته خواهد شد که احتمالا آن را به سمت خرید هدایت خواهید کرد. در اکانت بیزنسی به راحتی می‌توانید اینستاگرام را به وبسایت خود متصل کنید تا مخاطبان مستقیما به سمت خرید هدایت شوند.

برای بهتر شدن کسب و کارتان می توانید از خدمات خرید فالوور ارزان فالوور پرو استفاده کنید

2. اضافه شدن امکان تبلیغات

یکی دوسالی است که اینستاگرام با آگاهی از این واقعیت که کاربران زیادی از این شبکه اجتماعی برای بازاریابی استفاده می‌کنند، فرایند خرید و فروش را تسهیل می‌کند. یکی از مواردی که اینستاگرام برای صفحات تجاری در نظر گرفته است، امکان تبلیغات پولی است. برای تبلیغات یا پروموشن به دو روش می‌توانید در اینستاگرام عمل کنید. اول ایتکه از تبلیغاتی که لابه‌لای پست‌های تایم لاین و همچنین در صفحه اکسپلور می‌آیند استفاده کنید. مورد دوم هم این است که یکی از پست‌های مناسب خود را به عنوان تبلیغ منتشر کرده و گزینه  See More را در آن قراردهید. یادتان نرود که برای انجام تبلیغات در اینستاگرام بایستی اکانت فیسبوک خود را نیز به اینستاگرام متصل کنید.

3. اضافه شدن امکان آنالیز داده‌های مخاطبان

بازاریابی اینستاگرام چیست

ویژگی insight  یکی از بهترین ابزار ها برای بررسی تعامل مخطابنتان در اینستاگرام است. با این ابزار می توانید به آمار پیجتان نظیر تعداد فروارد ها تعداد ذخیره های پست و ده ها چیز دیگر دسترسی داشته باشید . به طور مثال می‌دانید مخاطبانتان چه رنج سنی داشته و از کدام مناطق جغرافیایی هستند؟ کدام پست‌های شما چند بار به نمایش در آمده و نسبت به آن چند درصد لایک گرفته‌اند؟ و موارد بسیار دیگری که همگی آن‌ها در تحلیل داده ارزشمند هستند.

با این وجود، فرمولی ساده برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام وجود دارد. این فرمول از 4 بخش اساسی تشکیل شده‌است:

  • استراتژی و چشم‌انداز واضح و خاص خودتان را داشته باشید
  • نظم و ثبات برای منتشر کردن پست‌ها و استوری‌هایتان داشته باشید
  • مخاطبتان را بشناسید و با او آشنا باشید
  • طراحی گرافیکی ثابت، یکدست و منحصر به فرد خودتان را داشته باشید

در ادامه، شما را با آمارهایی جالب از مخاطبان اینستاگرام آشنا می‌کنیم. ارقامی که برای شروع و داشتن یک بازاریابی اینستاگرام موفق، حسابی کمکتان می‌کند:

  • 53% کاربران این شبکه اجتماعی، 18 تا 29 هستند
  • 25%، 30 الی 49 سال سن دارند
  • بیشتری کاربران این فضا، خانم‌ها هستند.
  • 28 درصد مخاطبان اینستاگرام در شهر زندگی می‌کنند و بقیه در حومه شهر و روستاها هستند.
  • 31% کاربران اینستاگرام دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
  • 24% فارغ‌التحصیل هستند و 23 درصد دیگر، دبیرستانی یا کمتر هستند.
  • 28% بزرگسالان اینستاگرام دارای درآمدی کمتر از 30 هزار دلار هستند.
  • 26% آنها، درآمدی کمتر از 75 هزار دلار دارند.

نظم در انتشار پست‌های اینستاگرام

سعی کنید تقویم محتوایی برای انتشار پست ها در اینستاگرام تنظیم کنید و در ساعات مشخص و روز های مشخص پست هایتان را در اینستاگرام آپلود کنید سعی کنید این نظیم را از دست ندهید زیرا برای الگوریتم اینستاگرام نظم داشتن در پست گذاشتن بسیار مهم است .

همچنین، اگر این نظم در انتشار پست‌ها، طبق بهترین زمان پست گذاشتن انجام شود، تأثیر آن می‌تواند چندین و چند برابر شود.

نظر خود را درباره «بازاریابی اینستاگرام چیست ؟ | روش هایی برای تضمین موفقیت در اینستاگرام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازاریابی اینستاگرام چیست ؟ | روش هایی برای تضمین موفقیت در اینستاگرام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.