زمان مطالعه: 3 دقیقه
بارسلونا- رئال مادرید و دیدارهای خاطره انگیز

بارسلونا- رئال مادرید و دیدارهای خاطره انگیز

در تاریخ رقابتهای دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، مسابقات خاطره انگیز فراوانی دیده می شوند. با هم برخی از مسابقات دو دهه اخیر را مرور می کنیم.

ال کلاسیکوهای ماندگار؛ نبرد شماره 127 و هت تریک روماریو در نیوکمپ

مهدی زارعی- روز هشتم ژانویه 1994 روزی مادنگار در تاریخ نبردهای رئال و بارسا محسوب می شد؛روزی ماندگار و یک طرفه. بارسای یوهان کرویف در نیمه اول دهه 90 در اوج قدرت بود. این تیم چهار بار پیاپی فاتح لالیگا شد که سه بار آن در هفته پایانی و به لطف توقف تیم های رئال مادرید و دپورتیوو لاکرونیا به دست آمد. این تیم همچنین یک بار قهرمان و یک بار هم نایب قهرمان جام باشگاه های اروپا شد. بارسلونا در روز هشتم ژانویه 1994 در نیوکمپ به مصاف رقیب سنتی خود رفت. در این دیدار روماریوی برزیلی یکی از بهترین بازی های زندگی خود را انجام داد و در دقایق 24، 56 و 81 برای آبی اناری ها گلزنی کرد. رونالد کومان هلندی در دقیقه 47 و ایوان ایگلسیاس در دقیقه 86 بر اندوخته بارسا افزودند تا نتیجه ای خیره کننده برای شاگردان کرویف به دست آید.

 

نبرد 141؛ پرتاب کله خوک به سوی بازیکن خائن

در روز21 اکتبر 2000 یکی از جنجالی ترین مسابقات بارسلونا و رئال برگزار شد. حضور لوییز فیگو کاپیتان سابق بارسلونا در رئال مادرید سبب خشم کاتالان ها شده بود. فیگو پس از پیوستن به تیم رقیب، گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال لقب گرفته بود. وی در برخورد با طرفداران سابق خود، با شدیدترین برخورد ممکن رو به رو شد. دیداری با حضور مردانی چون ژاوی، پویول، کاسیاس، ریوالدو، روبرتو کارلوس و لوییز انریکه در ترکیب دو تیم که سرانجام با برد دو گله بارسا خاتمه یافت.

 

ستاره 19 ساله ای به نام مسی

روز 10 مارس 2007 یکی از نبردهای پرگل و جذاب رئال و بارسا برگزار شد. در مسابقه شماره 154 دو تیم در لیگ فوتبال اسپانیا، گلزنی دو تیم از دقیقه 4 شروع شد و طی 12 دقیقه نخست 3 بار توپ از خط دروازه ها گذشت. یک بازیکن اخراج شد و تا دقیقه 88 نتیجه بازی دستخوش تغییر شد. ستاره این بازی نیز پسری 19 ساله بود به نام لیونل مسی که با هت ترین خود در آخرین لحظات، تساوی(3-3) دو تیم را رقم زد.

 

چهار گل، هدیه کهکشانی ها به بارسا

در روز 10 آوریل 2005 ال کلاسیکوی شماره 150 در سانتیاگوبرنابئو برگزار شد.رئالی ها که یک سال پیش از آن با ترکیبی متشکل از بکهام، زیدان، رونالدو، فیگو، روبرتو کارلوس، رائول و ...کهکشانی ها لقب گرفته بودند با وجود داشتن آن همه ستاره نامدار در لیگ به مقام چهارم دست یافت و در مقابل بارسلونا که در روزهای فترت خود به سر می برد، به مرور جان گرفت به طوری که سرانجام در سال 2004 نایب قهرمان لالیگا شد. با این تفاسیر به نظر می رسید که روز 10 آوریل نیز روز بارسا باشد. به ویژه آن که دیدار رفت هم با سه گل اتوئو، فن برونکهورست و رونالدینیو به سود آبی اناری ها خاتمه یافته بود. اما در روز مسابقه شرایط برخلاف پیش بینی ها بود.

دو تیم در این بازی از نفرات زیر استفاده کردند:

رئال مادرید: کاسیاس، پاوون،هلگرا، سالگادو، روبرتو کارلوس، بکهام،گراوسن، زیدان( سلادس)، اوون( فیگو)، رائول( سولاری)، رونالدو

بارسلونا: والدز، فن برونکهورست،اوله گوئر، پویول،بلتی، مارکز،ژاوی، رونالدینیو،اینیستا، ژولی( ماکسی)،اتوئو( دامیا)

در این مسابقه رئال مادرید(4-2) بارسلونا را شکست داد.

 

نبرد شماره 158؛ شبی که رئال در سانتیاگو برنابئو 6 تایی شد

در تاریخ دیدارهای دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، مسابقه شماره 158 دو تیم در لالیگا به نبردی خاطره انگیز بدل شد. دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در حالی در مرحله برگشت فصل 09-2008 مقابل هم قرار گرفتند که دیدار رفت دو تیم با دو گل دقایق 83 ساموئل اتوئو و دقیقه 89 لیونل مسی به سود بارسلونا خاتمه یافته بود. با این حال پس از گذشت یک نیم فصل، بارسا همچنان در اوج بود و درصدد بود با کسب نتیجه ای مناسب در سانتیاگو برنابئو، اخلاف خود با رئال را بیشتر کرده و اولین قدم در راه سه گانه فصل را بر جای بگذارد.

در این بازی دو تیم با ترکیب زیر وارد میدان شدند و تغییرات زیر را در طول بازی در ترکیب خود ایجاد کردند:

رئال مادرید: کاسیاس، سرخیو راموس( 71- فن در فارت)، کاناوارو، متزلدر، هاینتزه، لاسانا، گاگو، مارسلو( 58- هونته لار)، روبن(78- خاوی گارسیا)، رائول، هیگوآین

بارسلونا:والدز، آلوز،پیکه، پویول، آبیدال، توره(85- بوسکتس)، ژاوی، اینیستا(85- بویان)، مسی، اتوئو، هانری( 60-کیتا)

در این دیدار رئال(6-2) در خانه درهم کوبیده شد و حتی بازیکنی چون جرارد پیکه نیز گلزنی کرد!

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بارسلونا- رئال مادرید و دیدارهای خاطره انگیز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بارسلونا- رئال مادرید و دیدارهای خاطره انگیز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.