زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی ایلان ماسک؛ رئیس شرکت تسلا موتورز

بیوگرافی ایلان ماسک؛ رئیس شرکت تسلا موتورز

Elon Musk متولد 1971 آفریقای جنوبی، مادرش کانادایی و پدرش یک انگلیسی تبار متولد آفریقای جنوبی است.
نام ایلان
نام خانوادگی ریو ماسک
محل تولد پرتوریا، آفریقای جنوبی
تاریخ تولد 28 ژوئن 1971 ‏(50 سال)
تحصیلات اقتصاد و فیزیک
شغل و سمت های فعلی

بنیان‌گذار، مدیر عامل و رئیس مهندسی اسپیس‌اکس
مدیر عامل و طراح محصولات تسلا موتورز
مالک توییتر
بنیان‌گذار کمپانی د بورینگ و X.com
بنیان‌گذار مشترک نیورالینک، اوپن ای‌آی، و زیپ2

آشنایی  با ایلان ماسک (Elon Musk)

Elon Musk متولد 1971 آفریقای جنوبی، مادرش کانادایی و پدرش یک انگلیسی تبار متولد آفریقای جنوبی است. ایلان برنامه نویسی کامپیوتری را به شخصه آموخت و در سن 12 سالگی کد کامپیوتری یک بازی ویدوئی که خودش نوشته بود را به مبلغ 500 دلار فروخت. او پنج پسر، یک دو قلو و یک سه قلو دارد. ایلان ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تاثیرگذار جهان انتخاب شده.

ایلان ماسک در ژانویه سال 2021 با 209 میلیارد دلار آمریکا دارایی ثبت شده، از جف بیزوس پیشی گرفت و به عنوان اولین فرد ثروتمند جهان شناخته شد.

تحصیلات ایلان ماسک

رشته تحصیلی ایلان ماسک در مقطع کارشناسی، فیزیک و اقتصاد بوده است. او از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک BSc اقتصاد و BA فیزیک را دریافت کرده است. ایلان ماسک در دوره دکترای دانشگاه استنفورد برای تحصیل در فیزیک انرژی ثبت نام کرد که پس از دو روز تحصیل در این دانشگاه، تصمیم به ترک تحصیل گرفت و Zip2 را تاسیس کرد. بنابراین آخرین مدرک تحصیلی ایلان ماسک را – به شکل رسمی – باید همان اقتصاد و فیزیک در نظر گرفت.

زندگی حرفه ای و کاری ایلان ماسک

زیپ 2

ماسک در سال 1995 به همراه برادرش کیمبال ماسک، شرکت نرم‌افزاری زیپ2 را تأسیس کرد. شرکت یک «راهنمای شهری» برای صنعت انتشارات روزنامه را توسعه و به بازار ارائه داد.

پی‌پال و ایکس.کام
در مارس 1999، ماسک پی‌پال (ایکس.کام) را به عنوان یک سرویس‌دهنده مالی و یک شرکت پرداخت ایمیلی تأسیس کرد. یک سال بعد شرکت با «کانفینیتی» ادغام شد، که منجر به ایجاد یک شرکت تابعه به نام پی‌پال شد. پی‌پال و ایکس.کام هر کدام یک سیستم پرداخت فرد به فرد مبتنی بر ایمیل داشتند.

اسپیس‌اکس
در ژوئن 2002، ماسک سومین شرکت خود را در زمینه فناوری‌های اکتشاف فضایی با نام اسپیس‌اکس تأسیس کرد. ماسک مدیرعامل اجرایی و مدیر فناوری بخش هاوتورن شرکت است. اسپیس‌اکس توسعه دهنده و تولیدکننده وسایل نقلیه فضایی با تمرکز بر پیشرفت فناوری موشکی است. اولین وسیله‌های نقلیه این شرکت موشک‌های فالکون 1 و فالکون 9 و اولین سفینه فضایی این شرکت دراگن (فضاپیما) است.

تسلا موتورز
تسلا موتورز در ژوئیه 2003 توسط مارتین ابرهارد (Martin Eberhard) و مارک تارپنینگ تأسیس شد. این شرکت از همان ابتدای کار، خود را به عنوان اولین سری تولیدکنندهٔ وسایل نقلیهٔ الکتریکی معرفی کرد و بنیان‌گذاران آن در رؤیای بی‌نیاز ساختن مشتریان از سوخت بنزین به سر می‌بردند. ایلان ماسک از حامیان چنین اقدامات آرمانی بود.

سولارسیتی
ماسک مفهوم اولیه از سولارسیتی را ارائه داد، که پس از آن توسط پسرعموهایش لیندان و پیتر رایو در سال 2006 تأسیس شد. ماسک بزرگترین سهام‌دار باقی مانده‌است. سولارسیتی هم‌اکنون بزرگترین ارائه دهنده انرژی خورشیدی در ایالات متحده آمریکا است. سولارسیتی یک شرکت ارائه دهندهٔ خدمات انرژی است که مقر آن در سان ماتئو، کالیفرنیا، ایالات متحده است. مؤسسان سولار سیتی دو پسر عمو به نام‌های لیندون و پیتر رایو هستند. ایلان ماسک یکی از سهامداران این شرکت است. در سال 2003، ایلان پس از فروش 11 درصد از سهام خود در پی پل توانست 10 میلیون دلار روی این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

هایپرلوپ
در 12 اوت 2013، ماسک از طرح جدیدی برای انتقال بین لس‌آنجلس بزرگ و منطقه خلیج سانفرانسیسکو رونمایی کرد. او در ژانویه 2015 از طرحی خبر داد که طی آن مسیری تونل مانند برای حرکت کپسول‌هایی فوق مدرن حامل مسافران راه‌اندازی می‌شود. کپسول‌هایی که در این مسیرها به کار گرفته می‌شوند با سرعت سرسام‌آور 1287 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و این یعنی بالاترین سرعتی که تاکنون برای جابجایی افراد بر روی زمین و در قالب سیستم حمل و نقل زمینی ارائه شده‌است. مسافران درون کپسول‌های آلومینیومی مخصوصی می‌نشینند.

توییتر
ماسک کاربر فعال شبکه اجتماعی توییتر است و بیش از 80 میلیون دنبال کننده دارد. در 31 ژانویه 2022، ماسک به‌طور پیوسته خرید مقادیر قابل توجهی از سهام این شرکت را آغاز کرد و در 14 مارس 2022 به 5 درصد از سهام شرکت رسید. ماسک در 1 آوریل به مجموع 73٬115٬038 سهم رسید که 9٫13 درصد از کل سهام توییتر را شامل می‌شود. ارزش آن در آن زمان 2٫64 میلیارد دلار بود که او را به بزرگترین سهامدار شرکت تبدیل کرد. او در 25 آوریل  کل درصد سهام توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار خرید. 

سرمایه ایلان ماسک چقدر است؟

سرمایه ایلان ماسک تا اواسط سال 2021 نزدیک به 170 میلیارد دلار برآورد می‌شد (آخرین عدد رسمی برآورد شده برای ثروت خالص ایلان ماسک حدود 167/5 میلیارد دلار بود). اما با افزایش سریع ارزش بازار شرکت تسلا و عبور آن از یک میلیارد دلار، ثروت ایلان ماسک هم – که سهامدار اصلی تسلا محسوب می‌شود – افزایش یافت. وال استریت ژورنال در اکتبر سال 2021 اعلام کرد که ثروت ماسک اکنون به 300 میلیارد دلار نزدیک می‌شود

عکس های ایلان ماسک

ایلان ماسک در کودکی
ایلان ماسک در کودکی
ایلان ماسک و توسعه پی‌پال
ایلان ماسک و توسعه پی پال
ایلان ماسک و خودرو تسلا
ایلان ماسک و خودرو تسلا
ایلان ماسک و خرید توییتر
ایلان ماسک و خرید کل سهام توییتر
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی ایلان ماسک؛ رئیس شرکت تسلا موتورز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ایلان ماسک؛ رئیس شرکت تسلا موتورز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.