زمان مطالعه: 4 دقیقه
طلسم شکنی ژرمن ها پس از یک قرن در  نبرد با ایتالیا

طلسم شکنی ژرمن ها پس از یک قرن در نبرد با ایتالیا

با برتری(5-2) تیم ملی آلمان مقابل ایتالیا، داستان شکست ناپذیری آتزوری در برابر مانشافت در رقابتهای رسمی بالاخره به پایان رسید.

مهدی زارعی- در مرحله برگشت رقابتهای لیگ ملتهای اروپا تیم ملی آلمان در حالی میزبان ایتالیا بود که پیش از این مسابقه ایتالیا با 5 امتیاز صدرنشین گروه خود بود و آلمان با سه تساوی و کسب 3 امتیاز در رده سوم گروه قرار داشت.

دو تیم در حالی به مصاف هم می رفتند که تاکنون آلمان هرگز در رقابتهایی رسمی چون جام جهانی، جام ملتهای اروپا و لیگ ملتهای اروپا موفق نشده بود آتزوری را از پیش رو بردارد. ولی این بار ماجرا متفاوت بود. ژرمن ها خیلی زود و در دقیقه دهم توسط یوشوآ کیمیش از میهمان خود پیش افتادند و در واپسین ثانیه های وقت تلف شده نیمه اول ایلکای گوندوغان از روی نقطه پنالتی اختلاف را دو برابر کرد. در نیمه دوم نیز مانشافت کار را هجومی آغاز کرد و توماس مولر(51) عملا برد ژرمن ها را تثبیت نمود. در دقایق 68 و 69 نیز اتفاقی مشابه رخ داد: پاس گل از گنبری و گلزنی از تیمو ورنر! دو گل ویلفرد گنوتو(78) و آلساندرو باستونی(4+90) تنها از اختلاف دو تیم کاست و آلمان با نتیجه(5-2) پیروز شده، به طلسم ناکامی مقابل آتزوری خاتمه داد؛ طلسمی 99 ساله...

اولین باری که تیم های فوتبال آلمان و ایتالیا در برابر هم قرار گرفتند مربوط به 99 سال قبل است. در روز اول ژانویه 1923 دو تیم در دیداری دوستانه در شهر میلان مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری3بریک ایتالیا خاتمه یافت. یک سال بعد و در روز 23 نوامبر 1924 دومین مسابقه دوستانه دو تیم در شهر دویسبورگ آلمان با برتری یک بر صفر آتزوری خاتمه یافت. پس از آن دو تیم به مدت 5 سال مسابقه ای با هم برگزار نکردند. تا اینکه در 28 آوریل 1929 این آلمان بود که در تورین به اولین برد خود مقابل آتزوری دست یافت. آلمان در این مسابقه 2 بر یک به برتری دست یافت. تا سال 1936 روند بردهای ایتالیا ادامه یافت. تا اینکه در ششمین مسابقه در 15 نوامبر 1936 در دیداری دوستانه که در برلین آلمان برگزار شد اولین تساوی دو تیم رقم خورد. سه سال بعد و در ایامی که روابط سیاسی دو کشور بیشتر از همیشه حسنه شده بود مسابقات دوستانه دو تیم به صورت رفت و برگشت برگزار شد که در شهر فلورانس ایتالیا با نتیجه 3بر2 پیروز شد و در 26 نوامبر همان سال نوبت به پرگل ترین مسابقه دو تیم رسید.

 

هت تریک در پرگل ترین دیدار تاریخ دو تیم

تنها در سال 1939 و مسابقه دوستانه دو تیم بود که 5 گل در بازی دو تیم رد و بدل شد. اما در روز 26 نوامبر آن سال رکورد پرگل ترین دیدار دو تیم شکسته شد و 7 گل طی 90 دقیقه به ثمر رسید. در دیدار شماره 168 تاریخ فوتبال آلمان، 70 هزار نفر در استادیوم المپیک برلین، شاهد مسابقه قهرمان جهان با آلمان بودند. ایتالیا با دو قهرمانی جام جهانی در سالهای 1934 و 1938 و یک فتح المپیک در بازی های 1936 که اتفاقا در برلین برگزار می شد، قدرت مطلق دهه 30 بود. این تیم در طول دهه تنها 6 بازی را باخته بود و این در حالی بود که ژرمن ها حذفی آسان از مرحله اول جام جهانی 1938 داشتند. بازی با قضاوت اسکارتین اسپانیایی آغاز شد و دو تیم با ترکیب زیر مقابل هم قرار گرفتند:

آلمان: رافتل، یانس، پوفل، بیلمان،روده، کیتسینگر،لنر، هانه مان، کونن، بیندر، پسر

ایتالیا: اولیوری، مارکی،ساردلی، جنتا، باتیستونی، پراتسولو، نری، دماریا،بوفی، اسکارابلو، کولائوسی.

در این بازی نری و دماریا دو بار در دقایق 16 و 30 ایتالیا را پیش انداختند که دومی از روی نقطه پنالتی بود. اما بیندر(20 و 36) نیمه اول را 2 بر 2 با تساوی خاتمه داد. در نیمه دوم لنر(67)و کونن(70) دو گل دیگر برای آلمان به ثمر رساندند و سرانجام پنالتی دقیقه 85 بیندر برتری (5-2) ژرمن ها را رقم  زد. تا آلمان با هت تریک بیندر حریف خود را 5 تایی کند. بعدها مسابقه 7 گله در بازی دو تیم اتفاق افتاد اما نه در طول 90 دقیقه

اولین دیدار در جام جهانی

تا قبل از نبرد دوازدهم تمامی مسابقات دو تیم در دو کشور ایتالیا و آلمان برگزار شد. اما در روز 31 می 1962 این دو تیم اولین مسابقه رسمی خود را در جام جهانی 1962 مقابل هم برگزار کردند. مسابقه ای که در سانتیاگو شیلی برگزار شد صفر-صفر خاتمه یافت.

پس از آن تا 8 سال بعد دو تیم تنها در یک مسابقه دوستانه به مصاف هم رفتند که این مسابقه یک -یک شد. در 18 ژوئن 1970 دو تیم برای دومین بار در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند این بار در مکزیک و در مسابقه ای که به نبرد قرن مشهور شد؛ نبردی با برتری 4 بر 3 آتزوری مقابل مانشافت.

File:Commemorative plaque Aztec Stadium.jpg

آلمان و ایتالیا از نگاه آمار

 طی دهه های 70 تا 90 که دو تیم در 8 مسابقه دیگر برابر هم قرار گرفتند که 5 مسابقه دو تیم دوستانه بود و سه مسابقه از سری رقابت های یورو و جام جهانی. ایتالیا در یورو و جام جهانی روند شکست ناپذیری خود را مقابل آلمان را حذف کرد و در مرحله دوم جام جهانی 1978 یک تساوی صفر-صفر و در فینال جام جهانی 1982 یک برد 3بریک در برابر ژرمن ها کسب کرد. روندی که پس از آن نیز در تمامی رقابت های رسمی ادامه یافت. تا ایتالیا در برابر آلمان به آمار 15 برد ، 13مساوی و 8 شکست دست یابد. تمامی 8 پیروزی آلمان مقابل ایتالیا محدود به مسابقات دوستانه است. آلمانی ها در مسابقه دوستانه دو تیم که در 29 مارس 2016 در شهر مونیخ برگزار شد با نتیجه 4بریک به برتری رسیدند و چندی بعد در یورو هم ایتالیا را حذف کردند؛ اما این برد پس از تساوی(1-1) دو تیم و در ضربات پنالتی به دست آمد تا عملا در آمار دو تیم، یک مساوی دیگر ثبت شود.

آلمانی ها در 37 مسابقه ای که مقابل ایتالیا برگزار کرده اند 47 بار دروازه این تیم را باز کردند و 53 بار هم دروازه شان باز شده است.

نظر خود را درباره «طلسم شکنی ژرمن ها پس از یک قرن در نبرد با ایتالیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طلسم شکنی ژرمن ها پس از یک قرن در نبرد با ایتالیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.