زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولیور بیرهوف؛ اقتصاددانی که در فینال یورو گلزنی کرد

اولیور بیرهوف؛ اقتصاددانی که در فینال یورو گلزنی کرد

نام اولیوربیرهوف، ایرانیان را به یاد جام جهانی 1998 می اندازد و گلی که او وارد دروازه ایران کرد. بیرهوف تحصیلکرده ترین بازیکنی بود که دروازه ایران را باز کرد

مهاجم 191 سانتی متری فوتبال آلمان در اول می 1968 در کارلسروهه آلمان متولد شد و فوتبال حرفه ای را از 1986 در بایراوردینگن آغاز کرد. اولی تنها دو سال در این تیم بود و آن گاه پیراهن هامبورگ و مونشن گلادباخ را به تن کرد. پس از آن فوتبال آلمان را ترک کرد و پس از فصلی درخشان در آستریا سالزبورگ اتریش و 23 گل در 32 بازی راهی ایتالیا شد. آسکولی  ایتالیا می توانست سکوی پرتاب بیرهوف باشد اما در فصل 92-91 او در 17 مسابقه لیگ، تنها دو گل به ثمر رساند و با آسکولی راهی دسته دوم ایتالیا شد. در دسته دوم بود که او گلزنی را از سر گرفت و با 20 گل زده در 35 مسابقه، آقای گل فصل 93-92 سری B ایتالیا شد. اما این تعداد گل هم سبب صعود آسکولی به سری A نشد. بیرهوف تا سال 1995 در دسته دوم ایتالیا بازی کرد و در دو فصل پایانی حضور خود در این تیم نیز 17 و 9 گل به ثمر رساند.

اودینزه تیم بعدی بیرهوف بود و او در نخستین فصل حضور خود در این تیم، 18 گل به ثمر رساند که 17 تای آن در لیگ به ثمر رسید. یک فصل بعد او 13 گل در سری A به ثمر رساند و سرانجام در فصل 98-97 موفق شد 27 گل در لیگ وارد دروازه رقبا کند. با درخشش در اودینزه هم بیرهوف به تیم ملی آلمان رسید و هم باشگاه راه راه پوش ایتالیایی تا رده سوم جدول لیگ این کشور صعود کرد.

 در سال 1996 اولی اولین بازی خود را برای ژرمن ها انجام داد و در همین سال به قهرمان آلمان بدل شد. او در یورو-96 در دیدار فینال به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد و دو گل تیم خود را به ثمر رساند؛ گل هایی که منجر به قهرمانی آلمان در جام ملت های اروپا شد. پس از آن بیرهوف 6 سال در تیم ملی آلمان بود و در جام های جهانی 1998 و 2002 نیز به میدان رفت. در سال 98 در بازی با ایران یک گل به تیم کشورمان زد و چهار سال بعد همراه با ژرمن ها نایب قهرمان جهان شد. بیرهوف تحصیلات خود را در رشته اقتصاد پیگیری کرد و در همان دوران بازی در اودینزه، مدرک لیسانس خود را دریافت کرد. پس از آن هم تحصیلاتش را ادامه داد.

 بیرهوف در این سال ها پیراهن تیم های میلان، موناکو و کیه وو را به تن کرد و در سال 2003 با کیه وو از فوتبال خداحافظی کرد. وی در این سال ها در 9 باشگاه و در چهار کشور مختلف توپ زد و موفق شد عنوان بهترین گلزن سری آ را در سال 1998 با پیراهن اودینزه از آن خود سازد. در همان سال مرد سال فوتبال آلمان شد و در سال 99 هم با میلان قهرمان ایتالیا شد.

بیرهوف مجموعا چهار بار در حام جهانی گلزنی کرد و در یورو نیز این آمار از عدد 2 فراتر نرفت؛ آماری متوسط و غیرقابل قبول برای مهاجم تیمی چون آلمان. اما همان دو گل فینال یورو 96 کافی بود که نام بیرهوف را در تاریخ مانشافت جاودانه سازد.

وی پس از آن در کنار یورگن کلینزمن و یوآخیم لو در کادر رهبری تیم ملی آلمان حضور داشت و با ژرمن ها دو مقام سومی جام جهانی و یک قهرمانی را به دست آورد.

 

نظر خود را درباره «اولیور بیرهوف؛ اقتصاددانی که در فینال یورو گلزنی کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اولیور بیرهوف؛ اقتصاددانی که در فینال یورو گلزنی کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.