زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولین قهرمانی تاج در تهران و برد در دربی

اولین قهرمانی تاج در تهران و برد در دربی

73 سال پیش در نیمه اسفندماه، فینال باشگاه های تهران برگزار شد.

مهدی زارعی- در روز جمعه 15 اسفند سال 1328 ساعت 5/3 بعد از ظهر بزرگترین مسابقات فوتبال سال بین باشگاه تاج (دوچرخه سواران) دسته شاهین انجام گردید. در این روز تعداد بی شماری از علاقه مندان به ورزش استادیوم امجدیه را پر نموده بودند زیرا از اول سال منتظر تماشای این مسابقه مهیج بودند. مطالب فوق برگرفته از شماره 25 مجله دوچرخه سواران (سال اول) است که درباره مسابقه فینال نوشته شده است:

نفرات تیم باشگاه تاج (دوچرخه سواران):

 افشار، خسروپناه، عارف، ناصر ملکی، آشوت، کردستانی، ژورژ، خاتم، افشار، امیر خلیلی و جدیکار.

نفرات دسته شاهین:

مدنی، ایرج صبا، شهردار، نصیر اوغلی، عراقی، فاخری، شکیبی، انصاری، ناصر غفاری، برومند و غفاری.

خاتم رهبر تاج

در هافتایم اول هر دو دسته با نهایت مهارت و مواظبت بازی میکردند و به هر دو دروازه حملاتی می شد لیکن در هافتایم دوم تیم تاج به حمله پرداخت و تیم شاهین حالت دفاعی به خود گرفت. کلیه بازیکنان باشگاه تاج طبق دستور کاپیتان خود آقای خاتم رفتار می کردند؛ یعنی در حقیقت گرداننده و ستاره این مسابقه تماشایی خاتم بود و از هر طرف شوت هایی سخت به دروازه شاهین می شد.

تک گل مسابقه

در اینجا لازم است از فعالیت و مهارتی که آقای مدنی دروازه بان تیم شاهین به خرج می دادند یاد کرد زیرا ایشان در حقیقت مانند دیواری سخت جلوی گل را گرفته و با مهارت زیادی بازی می کردند. به طوری که پیوسته مورد تحسین کلیه تماشاچیان واقع می شدند. بازیکنان تاج همه در محل خود با کمال مهارت بازی می کردند. بالاخره در هافتایم دوم کرنری توسط جدیکار زده شد و وارد دروازه شاهین گردید.

پرتاب کلاه توسط هواداران تاج

منظره ورزشگاه امجدیه در این موقع تماشایی بود. بیش از 2000 نفر از طرفداران باشگاه تاج کلاه و هرچه در اختیار داشته به هوا پرتاب می کردند. صدای هورا و زنده باد حضار امجدیه را پر ساخته بود. لیکن طرفداران تیم شاهین کلمه ای نمی گفتند.

البته طرز قضاوت این مسابقه را که به عهده آقای کاظم رهبری و خط داری اقای مهدی نیکخو و داود نصیری بود نباید فراموش کرد. زیرا اقای رهبری با کمال دقت و با سرعت زیاد جریان مسابقه را کاملا رسیدگی می کردند. به طوری که برعکس مسابقه های دیگر هیچ گونه اعتراضی از هیچ دسته ای به طرز قضاوت نشد.

به تصدیق کلیه علاقه مندان و ورزشکاران این مسابقه جالب ترین و مهیج ترین مسابقه ای بوده که در این سال انجام گردیده و تیم تاج بدین وسیله قدرت و مهارت خود را ثابت کرد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اولین قهرمانی تاج در تهران و برد در دربی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اولین قهرمانی تاج در تهران و برد در دربی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.