سال 1982  سالی به یادماندنی برای فوتبال الجزایر بود. این تیم در حالی به عنوان یكی از دو نماینده آفریقا به جام جهانی رسید كه این تیم به جام جهانی از جولای 1980  در مسیر صعود پای نهاده بود. الجزایر پس از برد (5 ـ 3) در مجموع در دیدار رفت و برگشت مقابل سیرآلئون در دسامبر همان سال مقابل سودان ایستاد و به لطف برد        (2 ـ 0) در خانه و تساوی (1 ـ 1) در سودان راهی دور سوم انتخابی شد. این تیم در روز اول می 1981  تیم نیجر را      (4 ـ 0) در هم كوبید تا شكست(0 ـ 1) در بازی روز 31  می، تأثیری در صعود الجزایر نداشته باشد. در ماه اكتبر 1981  الجزایر در آخرین مرحله انتخاب جام در خانه نیجریه به میدان رفت و (2 ـ 0) پیروز شد. برد (2 ـ 1) در الجزایر، روز 30 اكتبر را در تاریخ این كشور ماندگار كرد و الجزایر برای اولین بار به جام جهانی رسید.

تیم ملی الجزایر در انتخابی جام جهانی 1982

اولین بازی، نخستین حماسه

الجزایر جام 82، در نگاه اول تیمی كم نام و نشان محسوب می‌شد. امّا حضور بازیكنانی چون نورالدین عبدالله قریشی در بوردو (فرانسه) جمال زیدان (كورتریك بلژیك) مصطفی دالب(پاریس سن‌ژرمن) فوزی منصوری(مون پلیه) كریم ماروق (تور فرانسه) جمال تلمكانی (رمس فرانسه) عبدالمجید بوربو (لاوالا فرانسه) از الجزایر یك فرانسه كوچك ساخته بود. نماینده اعراب در آفریقا در روز 16 ژوئن 1982  در حالی وارد استادیوم 30  هزار نفره «ال مولینون» شهر گیخون شده بود كه 40  هزار نفر وارد ورزشگاه شده بودند تا بازی الجزایر و آلمان غربی را تماشا كنند! به نظر می‌رسید تیم اروپایی كار آسانی در پیش داشته باشد. امّا نیمه دوم، نیمه هنرنمایی بازیكنانی چون زیدان و رباح ماجر بود. رباح ماجر در دقیقه 54 گل اول بازی را ثمر رساند و وقتی آلمان به گل مساوی دست یافت، الجزایری‌‌ها حتی فرصت شادی كامل را از ژرمن‌‌ها گرفتند و یك دقیقه پس از گل آلمان، توسط «لخضر بلومی» به گل برتری دست یافتند!

الجزایر تنها تیم تاریخ جام جهانی شد که با کسب دو برد از سه مسابقه در دور گروهی حذف شد!

اسیرتبانی

الجزایر در روز 21  ژوئن با دو گل از اتریش باخت و هنگامی كه در 24  ژوئن، طی 35  دقیقه به سه گل در برابر شیلی دست یافت، صعود خود را تقریباً حتمی كرد. امّا شیلی در نیمه دوم به دو گل دست یافت تا از تفاضل گل الجزایر كاسته شود. پس از آن نوبت به بازی آلمان و اتریش رسید. مسابقه‌ای كه اگر با یك گل به سود آلمان خاتمه می‌یافت، موجب صعود هر دو تیم آلمان و اتریش می‌شد و از قضا آلمان در دقیقه 10  به گل دست یافت. پس از آن تماشاگران شاهد یك بازی بی‌انگیزه از سوی دو تیمی بودند كه صعودشان حتمی شده بود و حاضر به هیچ‌گونه ریسكی نبودند. تماشاگران اندك‌اندك بدبین شدند و فریاد «فوئرا، فوئرا، (اخراج، اخراج) تماشاگران اسپانیایی بلند شد. هواداران الجزایر اسكناسهایی از جیب خود بیرون آوردند و با تكان دادن آنها، غیرعادی بودن شرایط مسابقه را به باد انتقاد گرفتند. حتی یكی از تماشاگران آلمانی كه شدیداً به بازی تیم خود معترض بود،‌پرچم كشورش را آتش زد. به هر شكل مسابقه با همان یك گل تمام شد. الجزایر از مسابقات كنار رفت و پس از آن فیفا تصمیم گرفت، بازی‌‌های روز آخر گروه‌‌ها را همزمان برگزار كند. اما این قانون برای الجزایر فایده‌ای نداشت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی: شکست آلمان از روباههای صحرا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی: شکست آلمان از روباههای صحرا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.