زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولین رکورد المپیک پکن

اولین رکورد المپیک پکن

 روز نخست رقابتهای المپیک زمستانی پکن با یک رکوردشکنی همراه بود.

رقابتهای اسکیت سرعت زنان در مسافت 3000 متر در اولین روز بازیهای المپیک زمستانی پکن برگزار شد و 20 شرکت کننده در گروههای دو نفره با هم به رقابت پرداختند.

این مسابقات از سال 1960 در برنامه بازیهای زمستانی قرار گرفت و تا سال 2018 شش ورزشکار هلندی قهرمان این مسابقه شدند تا این کشور پرافتخارترین کشور در رقابت 3 هزار متر باشد. هلندی ها در مسابقات 2014 و 2018 توسط ایرنه ووست و کارلین آخترکته قهرمانی را به خود اختصاص دادند و این بار هم سه نماینده در بین 20 شرکت کننده داشتند.

مسابقه از ساعت 16:30 آغاز شد و اوج جذابیت به رقابت دو نفری رسید که در آخرین دور با هم رقابت می کردند. ایرنه شوتِن هلندی و فرانچسکا لولوبریجیدا ایتالیایی در حالی رقابت نزدیک خود را شروع کردند که ورزشکار ایتالیایی پیش از این مسابقه نیز به اندازه کافی مورد توجه قرار گرفته بود. عمه بزرگ او جینالولو بریجیدا از بازیگران دوران طلایی هالیوود بود که اکنون 94 ساله است.

رقابت دو ورزشکار در حالی خاتمه یافت که نماینده هلند زمان 3:56:93 دقیقه را برجای نهاد و با این زمان رکورد المپیک را به خود اختصاص داد. رکورد المپیک پیش از این با 3:57:70 دقیقه توسط کلودیا پِشتِین آلمانی در بازیهای 2002 سالت لیک سیتی برجای نهاده شده بود.

پس از نماینده هلند، ورزشکار ایتالیایی هم با 3:58:06 دقیقه عنوان دوم را از آن خود کرد تا با مدال نقره المپیک پکن، بار دیگر نام خانواده لولوبریجیدا را بر سر زبانها اندازد. ایزابله وِیدِمان کانادایی هم با زمان 3:58:64 دقیقه مدال برنز را به خود اختصاص داد.

با این حال رکورد جهانی این مسابقه دست نخورده ماند. رکوردی که در 9 مارچ 2019 توسط مارتینا سابلیکووا از جمهوری چک به دست آمد که زمان 3:52:02 دقیقه را در سالت لیک سیتی آمریکا برجای نهاد.

ایرنه شوتن قهرمان هلندی این رقابت، متولد 21 ژوئن 1992 در زواگ دیک هلند است و 59 کیلو وزن و 168 سانتی متر قد دارد. او پیش از این یک مدال برنز در بازیهای پیونگ چانگ به دست آورده بود و در سالهای 2015 و 2019 نیز دو مدال طلای جهانی به دست آورد.

فرانچسکا لولوبریجیدا نایب قهرمان این مسابقه هم پیش از این یک طلا، یک نقره و چهار برنز جهانی به دست آورده بود.

نظر خود را درباره «اولین رکورد المپیک پکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اولین رکورد المپیک پکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.