زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی انواع دریچه بازدید فن کویل و خرید دریچه هوای بازدید

معرفی انواع دریچه بازدید فن کویل و خرید دریچه هوای بازدید

فن کویل یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تنظیم دمای حرارت در ساختمان به‌شمار رفته و جهت کنترل هوای ورودی به هر اتاق نیازمند دریچه هوای خاص خواهد بود.

فن کویل یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تنظیم دمای حرارت در ساختمان به‌شمار رفته و جهت کنترل هوای ورودی به هر اتاق نیازمند دریچه هوای خاص خواهد بود. از طرفی دستگاه اصلی فن کویل در فضای بالا سقف اصلی نصب شده و برای انجام بازدید دوره‌ای، تعمیر و نگهداری توسط افراد فنی نیازمند دریچه بازدید فن کویل خواهد بود. انواع دریچه بازدید با نام دریچه دسترسی نیز معروف بوده و در ابعاد، سایز، مدل و متریال ساخت مختلف در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

کیفیت دریچه بازدید فن کویل ارتباط مستقیمی با محل تولید، خرید و تهیه آن داشته و باید با مدل فن کویل سازگاری داشته باشد. میزان هوای برگشتی در برخی از تجهیزات سیستم فن کویل مهم بوده و طی این مقاله به دنبال معرفی چند مدل از انواع دریچه بازدید فن کویل خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری نکات مهم برای خرید دریچه فن کویل از تهویه نظری تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی دریچه بازدید فن کویل و انواع آن

فن کویل در زمره متداول‌ترین سیستم‌های حرارتی هوا قرار داشته و در بسیاری از ساختمان‌های نوین مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار گرفته است. با کاهش متراژ واحدهای ساختمانی شاهد حذف وسایل سرمایش و گرمایش اختصاصی و جایگزینی آن با تجهیزاتی نظیر فن کویل هستید. اما دستگاه فن کویل نیز برای تداوم روند کاری خود نیازمند تامین هوای بازگشتی بوده و برای این کار باید از دریچه بازدید فن کویل بهره ببرد. از دیگر خصوصیات دریچه بازدید فن کویل می‌توان به ایجاد دسترسی تعمیرکاران به تجهیزات فن کویل اشاره داشت.

پره‌های دریچه هوای فن کویل در مدل‌های متفاوت و دو حالت لولایی یا درپوش فشاری تولید و قابل نصب هستند. با توجه به تغییر دمای هوا اهمیت به‌کارگیری متریال مناسب نیز حائز اهمیت بوده و بهتر است از آلیاژهای فلزی آلومینیومی و گالوانیزه در کنار متریال پلاستیکی بهره ببرید. دریچه بازدید فن کویل چوبی نیز برای افزایش زیبایی و ایجاد هارمونی بین دریچه هوا و سایر لوازم محیط داخلی نیز مفید است. در ادامه با برخی از انواع رایج دریچه بازدید فن کویل بیشتر آشنا خواهید شد.

دریچه هوای فن کویل ساده

این نوع از دریچه هوای فن کویل بدون طرح خاص بر روی درپوش بوده و تنها استفاده آن برای دسترسی سرویس‌کار به دستگاه فن کویل خواهد بود. نحوه اتصال درب با بدنه اصلی در دو حالت لولایی و فشاری بوده و ساخت آن در ابعاد و متریال مختلف ممکن است.

دریچه فن کویل شیاردار

این نوع از دریچه‌های هوا علاوه بر قابلیت بازدید تعمیرکاران در زمان نیاز، توانایی تامین هوای برگشت را نیز دارند. با ایجاد شیار بر روی درب دریچه امکان جابجایی و مکش هوا به سمت فن کویل به وجود خواهد آمد. تنوع دریچه‌های فن کویل شیاردار بالا بوده و معروف‌ترین آن‌ها مدل‌های: گریل 9 و 18 سانتی هستند.

دریچه فن کویل مشبک

جهت ادامه روند صحیح فعالیت فن کویل بسته به مدل دستگاه باید میزان هوای مورد نیاز آن را تامین کرد. یکی از راه‌های اصلی انجام این کار، نصب دریچه بازدید فن کویل مشبک زیر تجهیزات اصلی و فراهم‌سازی هوای بازگشتی است. شکل پره به شکل لانه زنبوری بوده و در دو حالت لولایی و فشاری قابل تولید برای مشتریان خواهد بود.

خرید دریچه فن کویل
خرید دریچه فن کویل

دریچه بازدید تاسیسات

دریچه بازدید فن کویل زیر مجموعه دریچه بازدید تاسیسات به‌شمار رفته و برای دسترسی سرویس‌کاران در زمان‌های مورد نیاز مورد استفاده واقع خواهد شد. از دریچه هوای تاسیسات در قسمت‌های مختلف خانه مثل آشپزی و موتورخانه نیز استفاده شده و مدل دریچه بازدید چوبی برای بهبود ظاهر انواع کنتور نیز کاربرد دارد.

مزیت نصب دریچه دسترسی تاسیسات

از جمله مهم‌ترین مزایا نصب دریچه بازدید تاسیسات می‌توان به موارد لیست زیر اشاره داشت:

  • نصب بر روی انواع دیوار و سقف
  • تنوع رنگ، مدل و ابعاد
  • نصب سریع و آسان
  • دسترسی به تجهیزات تحت پوشش (مثل: فیوز برق، شیرآلات و فلکه آب)
  • افزایش زیبایی و کمک به هارمونی فضای داخلی
  • تولید در ابعاد، متریال و سایز مختلف
  • ساخت طبق سفارش مشتری

دریچه بازدید تاسیسات استیل

در قسمت‌های خاص از ساختمان مثل استخر، سونا و سایر محل‌های که آلاینده اسیدی در آن وجود دارد باید از دریچه بازدید تاسیسات نوع استیل استفاده شود. به‌کارگیری از استیل با عیار 316 موجب مقاومت بالا در مقابل خورندگی شده و به افزایش طول عمر دریچه هوا کمک خواهد کرد. استفاده از دریچه بازدید استیل در مراکز پژوهشی و آزمایشگاهی امری رایج است.

دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی

در بسیاری از مناطق جهان میزان رطوبت هوا به شدت بالا بوده و امکان نصب تجهیزات با آلیاژ فلز وجود ندارد. در چنین مواقعی استفاده از متریال پلاستیک ABS و PVC موثر بوده و علاوه بر افزایش طول عمر و انتخاب رنگ دلخواه، امکان شست‌وشوی دریچه بازدید تاسیسات را نیز فراهم خواهد ساخت. قابلیت ساخت انواع دریچه پلاستیکی تاسیسات در ابعاد مختلف و در دو حالت لولایی و فشاری وجود داشته و امکان ساخت سفارشی آن نیز وجود دارد.

دریچه بازدید تاسیسات، فن کویل
دریچه بازدید تاسیسات، فن کویل

دریچه هوا

دریچه هوا یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها در سیستم هوارسانی و تهویه هوا بوده و علاوه بر زیبایی بر کنترل میزان و شدت هوای پرتابی در محیط داخلی نیز تاثیر دارد. هر کدام از انواع دریچه‌های هوا بر اساس محل نصب در محیط ساختمانی مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و آزمایشگاهی دارای تنوع زیادی هستند. جهت افزایش بهره‌وری در انواع سیستم حرارتی و برودتی هوا بهتر است طبق نوع آب و هوای محل زندگی اقدام به انتخاب متریال مناسب نمایید. بیشترین سطح سازگاری آلیاژ با تمام مناطق، نوع پلاستیکی و آلومینیومی دریچه هوا است.

انواع چوبی و آهنی دریچه هوا نیز به ترتیب در جهت افزایش زیبایی و کاهش هزینه راه‌اندازی سیستم هوارسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. دریچه بازدید فن کویل در کنار انواع دریچه بازدید تاسیسات نیز در زیرمجموعه دریچه هوا قرار گرفته و جهت خرید انواع آن می‌توانید به شرکت تهویه نظری مراجعه نمایید. تهویه نظری با سابقه بیش از 20 سال در این حوزه مشغول به فعالیت بوده و قادر به تامین نیاز مشتریان به صورت جزئی و کلی بدون واسطه خواهد بود. با حذف دلالان شاهد کاهش هزینه خرید برای شما شده و از طرفی کیفیت بالای محصولات منجر به سلامت محصولات تهویه هوای ساختمان شما خواهد شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی انواع دریچه بازدید فن کویل و خرید دریچه هوای بازدید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی انواع دریچه بازدید فن کویل و خرید دریچه هوای بازدید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.