زمان مطالعه: 4 دقیقه
انواع ایمپلنت دندان به همراه مراحل و قیمت در سال 1401

انواع ایمپلنت دندان به همراه مراحل و قیمت در سال 1401

ایمپلنت دندان نوعی جایگزین دائمی برای دندان­های از دست رفته شخص است، این دندان­ها از جنسی بوده که سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد.

انواع ،مراحل و هزینه ­های ایمپلنت دندان

در ابتدا توضیحی کلی در مورد ایمپلنت دندان میدهیم:

ایمپلنت دندان نوعی جایگزین دائمی برای دندان­های از دست رفته شخص است، این دندان­ها از جنسی بوده که سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد.
بخشی از آن که پین نام دارد و مانند پیچ است در قسمتی که دندان ندارد در داخل استخوان فک جاسازی می­شود و مراحل بعدی روی آن انجام می­شود.

  • جنس ایمپلنت دندان از چیست؟

در ایمپلنت دندان پین­ها باید استحکام و قدرت لازم را داشته و ساختارش با محیط دندان تناسب کامل داشته باشد.

از این رو در حال حاضر از فلزی به نام تیتانیوم استفاده می­شود این فلز سازگاری بسیار بالایی با بدن دارد و حتی در صورتی که اکسید شود یک ترکیب بسیار پایدار ایجاد می­کند . فلز تیتانیوم در داخل بدن دچار چین خوردگی یا آسیب نمی­شود.
تیتانیوم فلزی است که توانایی جذب سلول­های استخوانی (استئوبلاست) و سلول­های استخوان ساز را دارد و برای تحریک استخوان سازی بهترین گزینه است، مقاومت و کشسانی این فلز بسیار به دندان انسان شبیه است .
این کشسانی باعث می­شود که فشاری که به استخوان فک وارد می­شود به استخوان­ها آسیب نرساندو تغییراتی که در استخوان­ها به وجود می­آید باعث ایجاد مشکل در آن نشود.

  • تفاوت ایمپلنت دندان با دندان طبیعی

این نوع دندان علی رغم شباهت و سازگاری بسیاری که با دندان انسان دارند تفاوت­های اساسی نیز دارد. این دندان­ها پوسیده نمی­شوند ،غشاء پریودنتال و پالپ ندارند تا بیماری دندان را در مرحله اول تشخیص دهند.
بافت قابل دید دندان به کمک الیاف لثه به استخوان­ها متصل می­شود،در حالیکه در این نوع کاشت دندان این قسمت در تماس مستقیم با استخوان زنده است.

  • مدت زمان دریافت دندان­های جدید چقدر است؟

روش جراحی ممکن است در کشورهای مختلف مقداری با هم تفاوت داشته باشد.گاهی که لثه  بعد ازکشیدن دندان همپوشانی لازم را ندارد پزشک مجبور می­شود یک قطعه را که از لثه خارج است روی استخوان فک قرار دهد ،این قطعه موقتی بوده و هیلینگ نام دارد.
لثه بعد از قرارگیری هیلینگ روی آن بخیه زده می­شود که البته نیازی به باز کردن آن و جراحی دوم نیست.به فاصله دو تا سه ماه از آن قالب­گیری انجام می­شود تا بر اساس آن روکش اصلی ساخته شود.
بعد یک الی دوماه بعد از قالب­گیری روکش اصلی آماده می­شود.گاهی از همان ابتدا پین داخل استخوان جاسازی و رویش بخیه زده می­شود و در داخل دهان قابل مشاهده نیست.

در این صورت بعد از دو الی سه ماه که کاملا  جوش خوردند لثه به طور محدود کنار زده خواهد شد. با قرار دادن هیلینگ روی آن ،بخشی از ایمپلنت دندان که داخل قرار داشت قابل دیدن می­شود.
بعد از این مرحله به دو هفته زمان استراحت نیاز است تا لثه کاملا ترمیم شود.
سپس کار قالب­گیری پروتز اصلی انجام می­شود که این فرایند حدود دو ماه طول می­کشد و بعد از آن جاسازی پروز مرحله پایانی است.

  • مزایای ایمپلنت دندان

از دست دادن یک یا چند دندان باعث به وجود آمدن ظاهر ناخوشایند و از دست دادن زیبایی و کاهش اعتماد به نفس شخص می­شود. این نوع کاشت بهترین جایگزین برای دندان­های از دست رفته است. زیرا کاملا ثابت و دائمی و بسیار مقاوم و مستحکم است و جویدن هر گونه غذایی را برای شخص ممکن می­کند.
نکته دیگر این که برای دندانهای سالم مشکلی به وجود نمی­آورد و سلامت لثه را به خطر نمی­اندازد.
با کاشت این نوع دندان  از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری خواهد شد و مانع تغییر شکل آن می­شود.

انواع ایمپلنت دندان

بسیاری اشخاص در ابتدای امر می­خواهند که نوع آن را بدانند و البته چون دانشی در این زمینه ندارند بیشتر گیج می­شوند و در میان انواع نام­ها سرگردان می­مانند.
انواع مختلفی  مانند کره ای،آمریکایی،سوئیسی و نوع لیزری که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته وجود دارند .
متخصص ایمپلنت دندان با توجه به خواست و شرایط بیمار و با توجه به نوع و مهارت خودش در این زمینه بهترین گزینه را انتخاب می­کند.
اخیرا شرکت­های داخلی هم به رقیبان خارجی پیوسته اند ،البته هنوز تجربه کافی در این زمینه نسبت به برندهای مطرح روز دنیا  ندارند. ولی با پیشرفت روز افزون تکنولوژی به زودی شاهد پیشرفت­های چشمگیری خواهیم بود.

انواع ایمپلنت دندان
انواع ایمپلنت دندان

ما دو نوع ایمپلنت دندان داریم:

اندوستیال (endosteal) و سابپریوستیال(subperiosteal).

اندوستیال به نوعی گفته می­شود که داخل استخوان فک قرار داده می­شود.
ساب پریوستیال به نوعی گفته می­شود که روی استخوان فک و در زیر لثه کاشته می­شود.
امروزه دیگر از نوع ساب پریوستیال استفاده نمی­شود زیرا در طول زمان مقاومت و استحکام کمتری نسبت به نوع اندوستیال دارد.

مقدار قیمت ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک بعد از ویزیت و بررسی شرایط دندان­های شخص مشخص خواهد شد.
البته این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد :

  • نوع پروتزی که قرار است برای شخص گذاشته شود.
  • محل استخوان و کیفیت سلامت آن
  • نوعی که برای بیمار مناسب است
  • تعداد دندان­هایی که قرار جایگزین شود.
  • آیا بیمار نیاز به پیوند استخوان دارد یا خیر
  • آیا سینوس لیفت لازم است یا خیر.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد ،دفعات مراجعه شخص به دندانپزشک، تجهیزاتی که در روند کار مورد استفاده قرار می­گیرند،مسائل و پیچیدگی­هایی که در طول جریان درمان به وجود می آید نیز بر هزینه تاثیرگذار هستند.

در مطب دندانپزشکی دکتر الهام وزیری (متخصص جراحی لثه،دارای بورد تخصصی،مستر ایمپلنتهای دندانی از دانشگاه UCLA آمریکا) هزینه ایمپلنت دندان به صورت زیر است:

  • نوع کره ای (evidence,cmi) مبلغ 7/500/000 تومان
  • نوع سوئیسی(sic) مبلغ 10/000/000 تومان
  • نوع آمریکایی ( biohorizons) مبلغ 15/000/000 تومان
هزینه و قیمت ایمپلنت دندان
هزینه و قیمت ایمپلنت دندان

تمامی این برندها با دقت انتخاب شده و همگی کیفیت بسیار خوبی داشته و جواب خود را پس داده اند،مقدار هزینه بعد از انجام معاینات و بررسی شرایط فرد و استخوان­های او و تعداد جلساتی که نیاز به مراجعه دارد به طور دقیقتر مشخص خواهد شد.

جهت مشاوره، ویزیت و نوبت دهی میتوانید با شماره 02126400524 تماس حاصل فرمایید.

آدرس : تهران،بزرگراه مدرس شمال ظفر شرق،جنب بیمارستان علی اصغر،پلاک 197، طبقه اول واحد چهار.

www.drelhamvaziri.com

نظر خود را درباره «انواع ایمپلنت دندان به همراه مراحل و قیمت در سال 1401» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره انواع ایمپلنت دندان به همراه مراحل و قیمت در سال 1401 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.