زمان مطالعه: 1 دقیقه
انجمن فیلم کوتاه ایران

انجمن فیلم کوتاه ایران

دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران از نیمه دوم سال 1400 کار خود را آغاز کرد و بعد از انتخاب آثار و دو مرحله داوری اردیبهشت 1401 به پایان رسید.

انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) زیر مجموعه موسسه فرهنگی خانه سینمای ایران است و انجمن صنفی کارگری سازندگان فیلم کوتاه در ایران می باشد. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی کامل انجمن فیلم کوتاه ایران بپردازیم. 

لوگو انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) 

معرفی انجمن فیلم کوتاه ایران

انجمن فیلم کوتاه ایران یک تشکل صنفی، غیرانتفاعی و غیردولتی در زیر مجموعه موسسه فرهنگی خانه سینمای ایران است که اعضای آن دست اندرکار فیلم کوتاه می‌ باشند. انجمن فیلم کوتاه ایران در سال 1382 تاسیس شد و در سال 1383 شروع به عضوگیری کرد.

هدف کلی این انجمن، حمایت از فیلم کوتاه و دست‌ اندرکاران آن و تلاش در رونق فیلم‌ سازی کوتاه در ایران و ارتباط این سینما با سطوح بین‌ المللی‌ است.

جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران

کار این انجمن از سال 1387 با نام جشن مستقل فیلم کوتاه ایران به طور سالانه توسط انجمن صنفی فیلم‌ کوتاه ایران برگزار می شود و در آن آکادمی داوری ایسفا از میان فیلم‌ های کوتاه تولید شده در یک سال منتهی به جشن، بهترین‌ های فیلم‌ کوتاه ایران را انتخاب می‌کند.

تاکنون 12 دوره‌ از جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران برگزار شده است که آخرین دوره آن اردیبهشت 1401 به پایان رسید.

نشان معتبری هر ساله در اختتامیه‌ جشن مستقل فیلم کوتاه به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا می شود. این نشان اولین دوره به عباس کیارستمی اهدا شد و از آن دوره هرسال به یکی از سینماگران سرشناس ایرانی تعلق می‌ گیرد. این نشان تاکنون به بزرگانی چون سهراب شهید ثالث، خسرو سینایی، پرویز کیمیاوی، امیر نادری، رخشان بنی‌ اعتماد و بهرام بیضایی اهدا شده است.

 

نظر خود را درباره «انجمن فیلم کوتاه ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره انجمن فیلم کوتاه ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.