زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی امانوئل مکرون

بیوگرافی امانوئل مکرون

امانوئل مکرون برای دومین بار در آوریل 2022 توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شود. وی 58 درصد آرا را در مقابل 42 درصد رای لو پن به دست آورد.
نام و نام خانوادگی امانوئل مکرون
تاریخ تولد 21 دسامبر 1977
سن 44 سال
محل تولد آمین، فرانسه
محل زندگی پاریس، فرانسه
ملیت فرانسوی
سمت فعلی رئیس جمهور فرانسه
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر بریژیت تروینو

امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه است. وی برای دومین بار در آوریل 2022 توانست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز انتخابات شود. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی امانوئل مکرون را ببینید.

درباره امانوئل مکرون

امانوئل ژان میشل فردریک مکرون یا ماکرون (Emmanuel Macron) در تاریخ 21 دسامبر 1977 در شهر آمین (Amiens) متولد شد. امانوئل در دانشگاه پاریس غربی نانتر، فلسفه خواند و در سال 2004 از مدرسه ملی اداری فارغ‌ التحصیل شد. همسر وی «بریژیت تروینو» نام دارد که 24 سال از او بزرگ تر است. بریژیت در دبیرستان لا پروویدانس در آمین معلم او بود.

آنها نخستین بار وقتی مکرون 15 ساله و شاگرد تروینوی 40 ساله بود یکدیگر را ملاقات کردند و زمانی که مکرون 18 ساله شد وارد رابطه شدند. آنها سال 2007 ازدواج کردند. بریژیت از ازدواج اولش سه فرزند دارد و امانوئل مکرون از خود فرزندی ندارد.

زندگی سیاسی امانوئل مکرون

امانوئل مکرون از سال 2006 تا 2009 عضو حزب سوسیالیست بود. وی در سال 2014 در کابینه دوم والس به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسه منصوب شد. او در 30 اوت 2016 به منظور رقابت به عنوان یک لیبرال اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 استعفا داد.

امانوئل مکرون در 16 نوامبر 2016 رقابت خود را به عنوان نامزد حزب مستقل اُن مارش (En marche) برای انتخابات اعلام کرد. مکرون خود این حزب را تاسیس کرد که به عنوان یک سازمان مترقی واقع‌ گرا از هر دو جناح راست و چپ توصیف نموده‌ است. او پس از برگزاری دور اول انتخابات، او به دور دوم رسید که در نهایت با کسب بیش از شصت و شش درصد آرا به عنوان رئیس‌ جمهور جدید فرانسه برگزیده شد.

امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2022 برای دومین بار به عنوان رئیس‌ جمهور فرانسه انتخاب شد. وی توانست بر رقیب راستگرای خود «مارین لو پن» پیروز شود. بسیاری از رسانه ها ادامه ی کار مکرون را در سیاست داخلی کشورش سخت دانسته اند.

برخلاف بسیاری از سیاستمداران از جمله نخست‌ وزیر سابق مانوئل والس، مکرون از سیاست درهای باز در قبال مهاجرین و پناهندگان همانند آنچه «آنگلا مرکل» در آلمان پی گرفته بود حمایت می‌ کند.

امانوئل مکرون در دوران ریاست جمهوری خود و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، در فشارهای سیاسی شدید تا حدودی توانست همراه ایران باشد و بین ایران و آمریکا میانجیگری کند.

گالری تصاویر

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه
شادی امانوئل مکرون و همسرش پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه
امانوئل مکرون و حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران
امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان
امانوئل مکرون و دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا
امانوئل مکرون و همسرش بریژیت تروینو
امانوئل مکرون در کاخ الیزه، پاریس

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی امانوئل مکرون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی امانوئل مکرون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.