زمان مطالعه: 1 دقیقه
برگزاری المپیک در شهرهای دوقلو

برگزاری المپیک در شهرهای دوقلو

هرچند طبق قوانین IOC یک شهر میزبان رسمی بازیهای المپیک می شود، اما اولین بار در بازیهای زمستانی 1936 دو شهر آلمانی میزبان رقابتها شدند.

مسابقات باشكوه المپيك 1936 در دو شهر آلماني «گارميش» و «پارتن كيرشن» برگزار شد. اين دو شهر به قدري به هم نزديك بودند كه به شهرهاي «دوقلو» معروف شدند. با اين حال يك سرويس منظم از اتوبوس‌هاي مدرن چنان تماشاگران را به محل برگزاري بازي‌ها انتقال مي‌داد كه 500 هزار تماشاگر موفق شدند مسابقات فينال را از نزديك ببينند.

اسكي آلپاين براي نخستين‌بار در دو بخش زنان و مردان در برنامه المپيك گنجانده شد و اين امر به مجادله‌اي بزرگ بدل گشت. زيرا قدرت IOC هنوز بر فدراسيون بين‌المللی اسكی (FIS) مي‌چربيد و همين امر سبب شد كه از حضور معلمان و مربيان اسكي در المپيك ممانعت به عمل آيد. با اين دليل كه آنها حرفه‌اي هستند و المپيك زمستاني نيز همچون المپيك تابستاني مخصوص آماتورهاست. اين امر سبب شد كه اسكي‌بازان اتريش و سوئيس رقابت‌ها را تحريم كنند.

مجادله بين IOC و FIS بعد از بازي‌ها نيز ادامه يافت و سرانجام تصميم بر آن شد كه اسكي آلپاين نمي‌تواند در برنامه بازي‌هاي 1940 قرار گيرد. رقابت‌ها توسط «آدولف هيتلر» صدراعظم آلمان به صورت رسمي افتتاح شد و «ويلهلم بوگنر» اسكي‌باز آلماني سوگند بازي‌ها را قرائت كرد.

«سونيا هني» ـ كه پيش از مسابقات خبر داده بود كه بعد از المپيك از رقابت‌هاي پاتيناژ خداحافظي خواهد كرد ـ سومين طلاي پياپي خود را كسب كرد. كارل شافر نيز دومين طلاي خود را برد و «ايوان بالانگرود » اسكيت‌باز سرعت سوئد برنده سه مسابقه از چهار رقابت اسكيت شد. از جمله 500 متر (كوتاهترين مسافت) و 10000 متر (طولاني‌ترين مسافت)

 بريتانيا نوار پيروزي‌هاي هاكي روي يخ كانادا را قطع كرد. البته از 12 بازيكن اين تيم، 10 نفر در كانادا زندگي مي‌كردند! مسابقات «ايشينسن» ـ كه به صورت غيررسمي برگزار شد ـ نوعي «كرلينگ» بود كه بعدها به رقابتي رسمي در بازي‌ها بدل گشت. مسابقه گشت‌هاي نظامي با اسكي نيز براي سومين بار به صورت رقابتي غيررسمي در برنامه‌ بازي‌ها جاي گرفت و سرانجام... مسابقات در اوج شكوه و با نظم آهنين آلمان‌هاي نازي به پايان رسيد.

نظارت شديد ارتش آلمان بر بازي‌ها، تماشاگران و حتي ورزشكاران بهانه‌اي شد براي گروهي از آمريكايي‌ها كه پيشنهاد تحريم مسابقات المپيك تابستاني 1936 (برلين) را ارائه كنند. اتفاقي كه البته هيچ‌گاه رخ نداد و پس از آن بود كه با وقوع جنگ جهاني دوم (45 ـ 1939) المپيك به مدت دوازده سال تعطيل شد.

 

نظر خود را درباره «برگزاری المپیک در شهرهای دوقلو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برگزاری المپیک در شهرهای دوقلو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.