زمان مطالعه: 1 دقیقه
چطور در خارج از کشور حساب بانکی باز کنیم؟

چطور در خارج از کشور حساب بانکی باز کنیم؟

افتتاح حساب در بانک های خارجی یکی از اقدامات ضروری مهاجرت است که در بدو ورود به یک کشور باید انجام شود.

چطور در خارج از کشور حساب بانکی باز کنیم؟ همیشه وقتی برای اولین بار به کشوری جدید برای ادامه زندگی می رویم، اولین کاری که باید انجام دهیم افتتاح حساب بانکی می باشد. چرا که باید تمام امور روزانه از پرداخت قبض ها تا خرید را توسط همین حساب های بانکی انجام دهیم. با ما در سایت آسمونی همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد باز کردن حساب بانکی در خارج از کشور بیاموزید.

شرایط باز کردن حساب بانکی در خارج از کشور چیست؟

اگر در خارج از ایران ساکن هستید و قصد افتتاح حساب در کشور جدید را دارید باید ابتدا شرایط مورد نیاز را فراهم کنید. هر بانک خارجی اول از شما مدارک مربوط  به اقامت را طلب می کند،این مدارک معمولا شامل اجاره نامه، سند خانه یا قبض های پرداختی می باشد.

همچنین شما بایستی مدارک هویتی خود که شامل گذرنامه، ویزا، قرارداد کاری (اگر بصورت کاری مهاجرت کرده اید) یا نامه اشتغال به تحصیل دانشگاه (در صورتی که در خارج از کشور دانشجو هستید) را به بانک ارائه دهید. در پایان متصدی بانک میزان مبلغی که برای افتتاح حساب نیاز دارید را به شما خواهد گفت.

نحوه افتتاح حساب در بانک های خارج از کشور

پس از تهیه مدارک مورد نیاز ابتدا شما به بانک مراجعه کرده و جهت افتتاح حساب در بانک، نوبت می گیرید. در مرحله بعد وقتی مسئول مربوطه مدارک شما را با دقت بررسی و مبلغ سپرده را دریافت کرد، نسبت به برقراری حساب بانکی شما اقدام خواهد کرد.

معمولا پس از افتتاح حساب به شما یک کارت اعتباری هم داده می شود که با استفاده از آن می توانید کلیه امور روزانه شامل خریدهای فروشگاهی تا پرداخت قبوض را انجام دهید. بر روی کارت یک شماره (IBAN) نوشته شده که در اصل همان شماره حساب شما محسوب می  شود.

مزایای افتتاح حساب در خارج از کشور

اگر شما به قصد اقامت طولانی مدت به خارج از ایران سفر کرده اید، علاوه بر ویزا به افتتاح حساب بانکی نیز نیاز خواهید داشت. در واقع افتتاح حساب باعث می شود تا سرمایه و پولی که  با خودتان آورده اید ارزش بیشتری پیدا کرده و همچنین خیالتان بابت امنیت آن کاملا راحت خواهد شد. بعلاوه با داشتن حساب بانکی بین المللی، می توانید به سادگی از هر نقطه جهان، بصورت آنلاین خرید کنید.

اگر مشغول به کاری شده باشید و یا بخواهید اجاره خانه را پرداخت کنید، باز هم به حساب بانکی احتیاج خواهید داشت.

نظر خود را درباره «چطور در خارج از کشور حساب بانکی باز کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چطور در خارج از کشور حساب بانکی باز کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.