زمان مطالعه: 1 دقیقه
اصطلاحات موسیقی و آهنگ

اصطلاحات موسیقی و آهنگ

اگر اهل موسیقی و گوش دادن آهنگ باشید قطعا تا به حال با اصطلاحات مختلفی در این حوزه برخورد کرده اید که شاید تعریف درستی از آن ها در ذهنتان نبوده است.

اگر اهل موسیقی و گوش دادن آهنگ باشید قطعا تا به حال با اصطلاحات مختلفی در این حوزه برخورد کرده اید که شاید تعریف درستی از آن ها در ذهنتان نبوده است.

به احتمال زیاد اصطلاحاتی مانند میکس ، مسترینگ ، ریمیکس و نسخه آکوستیک آهنگ به گوشتان خورده است اما آیا تعریف درستی از آن ها دارید؟
در این بخش از آسمونی به توضیح این موارد میپردازیم.

 

مسترینگ آهنگ :

بطور کلی به یکسان سازی مواردی مثل حجم صدا و ایجاد تعادل فرکانسی گفته می شود. مثلا آهنگ های یک آلبوم باید از نظر حجم صدا و موارد دیگر با هم متناسب باشند تا وقتی بصورت متوالی پخش میشوند باعث ایجاد حس بد نشود.

 

میکس :

به فرایند تنظیم و ترکیب تمامی اجزای یک موسیقی ، مثل صدای خواننده ، ساز ها ، vst ها و ... ، و ایجاد یک فایل واحد میکس می گویند.

 

ریمیکس

ریمیکس یعنی میکس دوباره. بطور کلی به نسخه ای از آهنگ که با نمونه اصلی آن متمایز باشد ریمیکس می گویند. ریمیکس موسیقی ممکن است توسط خود صاحب اثر و یا شخص دیگری تولید شود.

 

نسخه آکوستیک آهنگ :

نسخه ای از آهنگ می باشد که در آن به‌جای استفاده از شیوه‌های الکتریک یا الکترونیک ، روی استفاده از سازهای آکوستیک ( سازهایی که برای نواختن آن ها نیاز به نرم افزار یا دستگاه نداریم ) تمرکز می‌شود.

 

فیت Feat :

فیت از عبارت انگلیسی Featuring به معنی شامل شدن هست و در موسیقی برای حضور یک خواننده یا نوازنده شاخص در آهنگ خواننده دیگر به کار می‌رود.

نظر خود را درباره «اصطلاحات موسیقی و آهنگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اصطلاحات موسیقی و آهنگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.