زمان مطالعه: 1 دقیقه
اشتباهات رایج در تربیت فرزندان

اشتباهات رایج در تربیت فرزندان

اشتباهاتی در تربیت فرزندان وجود دارد که ما در این پست روانشناسی به آن می‌پردازیم.

بنام یگانه عالم

از زمانیکه تصمیم میگیریم بچه دار شویم خیلی دوست داریم جنسیت بچه زودتر مشخص شود تا با توجه به جنسیت شروع به خرید لوازم مورد نیاز کنیم.
زمانیکه متوجه می‌شوید فرزندتان چه جنسیتی دارد با توجه به جنسیت بلافاصله خرید ها در طرح و رنگ خاص خریده می‌شود بعنوان مثال اگر دختر باشد صورتی و اگر پسر باشد آبی. اما این کار اصلا درست نیست.
رنگ بندی کردن و یا خرید لوازمی همچون عروسک فقط برای دختر و ماشین فقط برای پسر کار اشتباهی است زیرا به آنها فرصتی نمی‌دهیم که ببینند که چه چیزی را دوست دارند و آنها را جهت‌دهی می‌کنیم.
در صورتی‌که باید عروسک برای پسر هم خرید تا بتواند آن را بغل کند و با آن بازی کند و یا به آن غذا بدهد تا در زمان بزرگسالی هنگامی‌که تشکیل خانواده داد بتواند فرزندش را در آغوش بگیرد و به او غذا بدهد. مسئله بعدی اینست که دائما به فرزند پسر در مواقعی همچون زمین خوردن می‌گوییم مرد که گریه نمی‌کند این حرف اشتباه است مرد هم انسان است و گاهی احساساتش را با گریه نشان می‌دهد. پس سعی کنیم این اشتباهات را اصلاح کنیم.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «اشتباهات رایج در تربیت فرزندان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اشتباهات رایج در تربیت فرزندان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.