زمان مطالعه: 1 دقیقه
رشته ای زمستانی در المپیک تابستانی!

رشته ای زمستانی در المپیک تابستانی!

چگونه ممکن است یک رشته المپیک زمستانی در برنامه بازیهای المپیک تابستانی قرار گیرد؟

تا پيش از سال 1908 خبري از مسابقات زمستاني در صحنه المپيك نبود. در حقيقت، المپيك تابستاني نيز چندان با استقبال مردم رو‌به‌رو نشده بود و كار يه جايي رسيده بود كه بر اثر ضعف مفرط مسئولين برگزاري بازي‌هاي المپيك 1900 (پاريس) و 1904 (سن‌لويي)، درخت جوان المپيك تا آستانه خشك‌شدن نيز پيش رفت. با درک این خطر بود که «بارون پي‌ير دو كوبرتن» - بنيان‌گذار المپيك نوين - سال 1906 مسابقاتي را به سبك برگزاري المپيك در آتن برگزار كرد و آن را «المپيك مياني» نام نهاد زيرا در فاصله برگزاري دو دوره المپيك انجام مي‌گرفت.

بهانه برگزاري اين بازي‌ها «دهمين سالگرد آغاز المپيك نوين» بود. به هر شکل اين بازي‌ها به شكلي موفقيت‌آميز برگزار شد و المپیک از مرگ نجات یافت اما باز هم خطر ديگري در راه بود: آتشفشان وزوو فوران كرد و وقوع زلزله سبب شد شهر «رم» از ميزباني المپيك انصراف دهد و باز هم المپيك در خطر تعطيلي قرار گيرد.

در اين شرايط، درخواست «كوبرتن» از مسئولين بريتانيا مورد موافقت آن‌ها واقع شد تا شهر «لندن» ميزباني چهارمين المپيك را برعهده بگيرد. اين المپيك به شكل موفقيت‌آميز برگزار شد و با تثبیت المپیکْ از آن به بعد كشورها يكي پس از ديگري به این خانواده گرديدند.

البته هنوز بازي‌ها مثل امروز در زمان دو هفته‌اي برگزار نمي‌شد و رقابت‌ها به شكل «جدا از هم» برگزار مي‌شد و گاه المپيك چند ماه طول می‌کشید! با این وجود، «اسکیت نمایشی» از جمله رقابت‌هايي بود كه به علت علاقه فراوان مردم بريتانيا در برنامه المپيك 1908 قرار گرفت. اين مسابقه اولين رشته «زمستاني» بود كه در المپيك گنجانده شد و بدين ترتيب اين سؤال در ذهن علاقه‌مندان به ورزش به وجود آمد: «چگونه می‌توان دیگر ورزش‌هاي زمستاني را نيز به برنامه المپيك اضافه كرد؟ آيا اين كار امكان‌پذير است؟ آيا در اين صورت المپيك تابستاني مفهوم خود را از دست نمي‌دهد؟»

سال 1908 و به دنبال تاسيس فدراسيون اسكي نروژْ اين فدراسيون نامه‌اي به شرح زير براي مسئولان یازده كشور اروپايي فرستاد: «جاي خوشبختي است كه در دهة گذشته اسكي به‌سرعت در تمام كشورها گسترش يافته است. تصور مي‌كنيم زمان آن رسيده است كه يك فدراسيون بين‌المللي براي وضع قوانين و هماهنگ‌كردن مقررات تاسيس شود. از شما دعوت مي‌كنيم كه نمايندگان خود را به مسابقات هولمن كولن بفرستيد».

هجدهم فوريه 1910 نمايندگان كشورهاي آلمان، سوييس، اتريش، بوهم (چكسلواكي)، فرانسه، اسپانيا، انگلستان و اسكاتلند به نروژ آمدند و در جلسه‌اي كه با نمايندة نروژ داشتند، فدراسيون بين‌المللي را تاسيس كردند و نام FIS را بر آن نهادند كه مخفف عبارت فرانسوي La Fedration Internationale de ski است و نخستين مقررات اين فدراسيون همان سال به تصویب رسید...

 

نظر خود را درباره «رشته ای زمستانی در المپیک تابستانی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رشته ای زمستانی در المپیک تابستانی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.