در این رشته ورزشکار پس از دویدن مسیر کوتاهی به روی سینه روی سورتمه خود قرار می‌گیرد و مسیر پیست را ادامه می‌دهد. پیست استفاده شده برای این مسابقات همانند پیست لوژ سواری و بابسلد است و دارای 1000 متر طول و 12 پیچ است.

در بازیهای پکن مجموعا 50 ورزشکار در دو بخش انفرادی زنان و مردان به رقابت پرداختند؛ این در حالی بود که کمیته بین المللی المپیک 5 سهمیه بخش مردان را به مسابقه زنان واگذار کرد تا هر دو مسابقه با حضور 25 ورزشکار برگزار شده و شعارهای برابری جنسیتی کمیته بین المللی المپیک تحقق یابد.

در بخش مردان، رقابت بر سر قهرمانی بین دو ورزشکار آلمانی بود. کریستوفر گوتیر در اولین نوبت خود زمان 1 دقیقه را برجای نهاده و صدر جدول را به خود اختصاص داد. در حالی که آکسل یونک زمان 1:00:50 دقیقه را برجای گذاشته و مقامی بهتر از پنجمی به دست نیاورد. اما هر ورزشکار سه نوبت دیگر نیز باید در مسیر حضور پیدا می کرد. گوتیر در نوبت دوم 1:00:33 دقیقه را برجای نهاد و باز هم بهترین زمان را از آن خود کرد. اما یونک این بار با زمان 1:00:53 دقیقه تا رده دوم صعود کرد. گوتیر در نوبت سوم هم زمان 1:00:16 را ثبت کرد و باز هم در صدر ایستاد. حالا او به اندازه ای از رقبا فاصله گرفته بود که دیگر به نظر نمی رسید کسی به پای او برسد. یونک هم با زمان 1:00:31 باز هم دوم شد. به این ترتیب صدرنشین مسابقه در آخرین دور بدون این که فشار چندانی به خود بیاورد، زمان 1:00:52 دقیقه را ثبت کرد و در رده ششم ایستاد. اما در مجموع زمان 4:01:01 دقیقه را برجای نهاده و قهرمانی المپیک را از آن خود کرد. یونک با زمان 4:01:67 دوم شد و ونگانگ یان از چین با زمان 4:01:77 دقیقه مدال برنز المپیک را به خود اختصاص داد.

در بخش زنان هم هانا نِیزه از آلمان دست به کار بزرگی زد و پس از آن که دور نخست را با قرار گرفتن در رده هشتم به پایان رساند، در سه نوبت بعدی صدر جدول را به خود اختصاص داد تا با زمان 4:07:62 دقیقه عنوان قهرمانی را از آن خود سازد. ژاکلین ناراکات از استرالیا که تنها در نوبت اول حرکت خود دوم شده بود، در مجموع هم زمان 4:08:24 دقیقه را برجای گذاشته و نایب قهرمان شد و کیمبرلی بوس از هلند که دور نخست را در رده دهم به پایان رسانده بود، سرانجام با اختلاف 0.84 ثانیه ای نسبت به قهرمان، مدال برنز را از آن خود کرد.

اسکلتون از سال 2002 به صورت منظم در برنامه المپیک زمستانی قرار گرفته و این نخستین طلاهای آلمان در دو بخش زنان و مردان در اسکلتون بود.

نظر خود را درباره «درباره رشته اسکلتون و درخشش آلمانی ها در اسکلتون المپیک زمستانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره درباره رشته اسکلتون و درخشش آلمانی ها در اسکلتون المپیک زمستانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.