زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسکریل؛ آشنایی با اصلی‌ترین رقیب پی پال

اسکریل؛ آشنایی با اصلی‌ترین رقیب پی پال

اسکریل یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های بریتانیایی است که به عنوان رقیت اصلی پی پال شناخته می‌شود.

اسکریل یک کیف پول دیجیتال است که مقر اصلی آن در شهر لندن انگلیس است. این کیف پول، به صورت جدی به عنوان اصلی‌ترین رقیب پی پال معرفی می‌شود و توانسته است به مقبولیت جهانی دست پیدا کند. در صورتی که با اسکریل آشنایی ندارید تا پایان این مقاله همراه آسمونی باشید.

اسکریل چیست؟

اسکریل (Skrill) یک کیف پول دیجیتال است که در سال 2001 تاسیس شد و مقر اصلی آن در مجتمع سیتی گروپ شهر لندن قرار دارد. اسکریل در ابتدا با نام  MoneyBookers شروع به کار کرد و از زمان تاسیس تاکنون در بیش از 120 کشور عملیات پرداخت و انتقال پول را پشتیبانی می‌کند. ساز و کار اسکریل به این صورت است که مشتریان می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری، انتقال وجه بانکی و یا سایر روش‌ها، پول را به کیف پول اسکریل خود منتقل کنند و سپس به واسطه آن پرداخت‌های خود را بدون نیاز به کارت‌های اعتباری انجام دهند.

نرم افزار اسکریل
نرم افزار اسکریل

 

علاوه بر این، اسکریل این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا با استفاده از حواله‌های اسکریل، انتقال پول در سطح بین المللی ممکن شود. در این حالت، متقاضیان می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی عملیات انتقال وجه با سایر کشور‌ها را انجام دهند. 

در سال 2015، اسکریل توسط گروه Paysafe خریداری شد و به واسطه مجوز‌هایی که در اختیار داشت، اجازه ارائه خدمات در قاره اروپا و جهانی را در اختیار داشت. به همین منظور، تمامی فعالیت‌های اسکریل در اروپا، توسط موسسه راه‌های پرداخت محدود Paysafe صورت می‌گرفت که در کشور ایرلند قرار داشت و زیر نظر بانک مرکزی ایرلند فعالیت می‌کرد. از سمت دیگر، فعالیت‌های خارج از مناطق اقتصادی اروپا، توسط اسکریل انجام می‌شد.


در صورتی که با پی پال آشنایی ندارید، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می‌شود:

آشنایی با پی پال؛ معرفی مورد اعتماد‌ترین سیستم پرداخت جهان


تاریخچه اسکریل

اسکریل در سال 2001 میلادی در کشور انگلستان شروع به کار کرد و با نام Moneybookers شناخته می‌شد. علت این نام گذاری آن است که در ابتدا حوزه فعالیت اسکریل، مشارکت و انجام معاملات ورزشی و قمار بود. در سال 2007، اسکریل به یکی از سه راه انتقال الکترونیکی پول در قاره اروپا تبدیل شد. به واسطه همین پیشرفت، در ماه مارس همان سال، گروه InvestCorp، مانی بوکرز را خریداری کرد. در سپتامبر 2011، مانی بوکرز اعلام کرد که نام برند خود را به اسکریل تغییر خواهد داد که این تغییر برند در سال 2013 به اتمام رسید. زمانی که فرایند تغییر برند اسکریل به اتمام رسید، این مجموعه، خدمات پیش پرداخت اتریشی Paysafecard را با مبلغ 600 میلیون دلار خریداری کرد.

مانی بوکرز (اسکریل)
مانی بوکرز (اسکریل)

 

کمپانی Optimal Payment که شرکت مادر کیف پول Neteller بود، در سال 2015 اسکریل را با ارزش 1.1 میلیارد دلار خریداری کرد تا به رقابت بین نتلر و اسکریل خاتمه دهد. در همین حین، اسکریل اعلام کرد که مراحل تصاحب Ukash را به اتمام رسانده است. Ukash، یکی از اصلی‌ترین رقبای Paysafecard بود که در کشور انگلیس واقع بود.

در ادامه Optimal Payment برند خود را تغییر داد و با نام Paysafe شناخته شد. در سال 2018، اسکریل دامنه خدمات خود را افزایش داد و سرویس انتقال بین المللی پول را ایجاد کرد. در همان سال، خدمات ارز دیجیتال نیز به اسکریل اضافه شد که امکان خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را برای متقاضیان فراهم می‌کرد.

خدمات اسکریل

اسکریل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کیف پول‌های بین المللی شناخته می‌شود که بیش از 40 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. از سرویس‌های اسکریل برای انجام پرداخت‌های اینترنتی، خرید و فروش و پلتفرم‌های گیمینگ آنلاین استفاده می‌شود. علاوه بر این، قابلیت انتقال پول به صورت بین المللی، انتقال وجه از کیف پول به حساب بانکی و خرید و فروش ارز دیجیتال نیز در این نرم افزار وجود دارد.

یکی دیگر از خدماتی که اسکریل در برخی از نقاط جهان ارائه می‌کند، تولید و عرضه کارت‌های اعتباری است که به کیف پول فرد متصل است. با استفاده از این کارت‌ها می‌توان در مراکزی که از سیستم پرداخت اسکریل پشتیبانی نمی‌کنند، به راحتی اقدام به خرید محصولات کرد و یا از دستگاه‌های خودپرداز وجه نقد دریافت کرد.

طرح Knect اسکریل
طرح Knect اسکریل

 

افرادی که سقف انتقال وجه آن‌ها از حدی فراتر رود، به عنوان اعضای ویژه اسکریل شناخته می‌شوند و اسکریل برای آن‌ها تسهیلات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. افرادی که به عنوان کاربران VIP شناخته می‌شوند، شامل کارمزد‌های کمتر می‌شوند و سطح تراکنش آنها افزایش می‌یابد. علاوه بر این، یک برنامه وفاداری توسط اسکریل ایجاد شده است که با نام Knect شناخه می‌شود و در صورتی که مجموع امتیازات به حدی برسد، کاربران می‌توانند از آنها برای دریافت کوپن‌های نقدی استفاده کنند.

مقبولیت جهانی اسکریل

اسکریل به عنوان یکی از بزرگترین کیف پول‌های دیجیتالی، در بیش از 120 کشور در سراسر جهان خدمات ارائه می‌کند. با این حال برخی از کشور‌هایی که خدمات اسکریل در آنها وجود ندارد و پشتیبانی نمی‌شود عبارت‌اند از:

کشور‌های فاقد خدمات اسکریل
اریتره افغانستان ایران آنگولا باربادوس
بنین بورکینافاسو تاجیکستان ترکمنستان جزایر فارو
جیبوتی  ژاپن سودان عراق قزاقستان
کره شمالی کوبا گامبیا گرین لند نیجر
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اسکریل؛ آشنایی با اصلی‌ترین رقیب پی پال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اسکریل؛ آشنایی با اصلی‌ترین رقیب پی پال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.