زمان مطالعه: 2 دقیقه
استقلال - پرسپولیس و بزرگداشت ناتمام علی دانایی فرد

استقلال - پرسپولیس و بزرگداشت ناتمام علی دانایی فرد

بازی بزرگداشت علی دانایی فرد که با شکوه فراوان آغاز شده بود با تاسف و اندوهی بی پایان برای عاشقان راستین فوتبال به پایان رسید.

علی دانایی فرد مرد آشنا و مربی ارزنده فوتبال ایران که سال ها قوت خود را صرف پرورش جوانان و تعلیم و تربیت آنان نموده بود و از این جهت منتی بزرگ بر فوتبال این مرز و بوم دارد. در سال 1358 با زندگی وداع کرد و قلوب بسیاری از غم از دست دادن چنین مردی به درد آمد.

علی دانایی فرد سال ها به عنوان بازیکن در تیم دوچرخه سواران که بعدها به تاج تغییر نام داد توپ زد و یکی از ارکان مهم این تیم بود. پس از سپری شدن دوران بازیگری هرگز از فوتبال جدا نشد و در کسوت داوری و مربیگری به خدمات خود ادامه داد و دست به تربیت جوانانی زد که بعدها بسیاری از آنان به تیم های باشگاهی و ملی راه یافتند و صاحب نام و آوازه شدند و از این میان پسرش ایرج را می توان نام برد که یکی از دست پروردگان او بود و سال ها در تیم ملی ایران و باشگاه های تراز اول بازی کرد.

برای بزرگداشت از علی دانایی فرد دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی دوستانه ای در برابر هم برگزار کردند که در نوع خود یکی از بهترین بازی های این دو تیم بود اما افسوس که عده ای از تماشاگران نابخرد این بزرگداشت زیبا را به جنجال کشانده و خاطره ای ناخوشایند از این روز بزرگ در یادها باقی گذاشتند.

در این بازی که اولین دیدار دو تیم بعد از پیروزی انقلاب بود هر دو تیم یک بازی زیبا و روان از خود به نمایش گذاشتند و انبوه تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آوردند.

در این میان پرسپولیس با چهره ای هجومی تر ظاهر شد و از همان دقایق اول چند خطر جدی در برابر دروازه حریف به وجود آورد ولی استقلال با هوشیاری بیشتر علاوه بر دفع حملات پرسپولیس در اواخر نیمه اول موفق شد که به گل پیروزی خود دست پیدا کند.

این گل روی کار عالی گروهی تیم استقلال و با ضربه سر خوب غلامرضا فتح آبادی به ثمر رسید. پرسپولیس در نیمه دوم برای جبران گل خورده دست به هجوم های پیاپی زد ولی دیوار دفاعی استقلال به خوبی در مقابل این حملات مقاومت می کرد و بازی در اوج زیبایی خود ادامه داشت که در دقیقه 75 ناگهان عده ای از تماشاگران به بهانه اعتراض به قضاوت هروس باغومیان وارد میدان شدند و با حمله به داور و مضروب کردن وی باعث قطع بازی و جنجال و بلوا در ورزشگاه شدند.

در این میان دیوار بازی به شدت مضروب و روانه بیمارستان شد و بازیکنان دو تیم نیز که در معرض خطر قرار داشتند خود را به سختی به رختکن رساندند و به این ترتیب بازی زیبای دو تیم و بزرگداشت علی دانایی فرد که با شکوه فراوان آغاز شده بود با تاسف و اندوهی بی پایان برای عاشقان راستین فوتبال به پایان رسید.

دوستانه- بزرگداشت علی دانایی فرد

جمعه 25 آبان ماه 1358، استادیوم شیرودی

استقلال  1   پرسپولیس  0 (تا دقیقه 75)

استقلال: حجت الله خاکسار تهرانی، شاهین بیانی، رضا فروزانی، اصغر حاجیلو، اکبر میثاقیان، سعید مراغه چیان، شاهرخ بیانی (مجید سلیم پور)، رضا نعلچگر، محمد خضرایی، غلامرضا برهان زاده، غلامرضا فتح آبادی

مربی: عباس رضوی

پرسپولیس: وازگن صفریان، محمد دادکان، محمد پنجعلی، ابراهیم کیان طهماسبی، حسین کاشی نژاد، علی پروین (کاپیتان)، محمد مایلی کهن، حمید درخشان، علیرضا حیدری (محمود خوردبین)، عباس کارگر، جواد حسن زاده (مجید درزی)

داور: هروس باغومیان با کمک حسین دشتگرد و پرویز سیار

تماشاگر: 23 هزار نفر

گل: دقیقه 43 غلامرضا فتح آبادی

نظر خود را درباره «استقلال - پرسپولیس و بزرگداشت ناتمام علی دانایی فرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استقلال - پرسپولیس و بزرگداشت ناتمام علی دانایی فرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.