زمان مطالعه: 1 دقیقه
از خود گذشتن

از خود گذشتن

آیا رابطه شما یکطرفه است؟ جواب را در این پست روانشناسی ببینید.

بنام یگانه عالم

بیشتر عزیزان بعضی از اوقات از الویت‌ها و خواسته‌هایشان به ‌خاطر کسی که دوستش دارند گذشته اند. آیا این کار را بصورت مداوم انجام میدهید؟ آیا فقط شما از خواسته های خود گذشت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است بدانید رابطه تان یکطرفه است.
چقدر رابطه شما دوطرفه است؟

برخی از ما در روابط مان چنان غرق میشویم و خود را نادیده میگیریم گویی خودمان و نیازها و خواسته های ما، در کار نیست وهر چه هست اوست. پس با تمام نیرو به خواسته‌ها و نیاز‌هایش، یکی پس از دیگری تن می‌دهیم و در برابر این ازخودگذشتگی‌های پی‌درپی حتی از شما قدردانی نخواهد شد بلکه بعنوان وظیفه از شما پذیرفته میشود به این روابط یک سویه یا یک طرفه گفته میشود واین یک بار سنگین درانتها خسته کننده ودردناک است؛ زیرا در این راه احساس های درونی‌مان را نادیده می‌گیریم. عواطفی که درون‌مان ریشه دوانده‌اند تا ما را در احترام و مراقبت از خود یاری کنند نادیده میگیریم.
و در انتها چیزی جز خشم آن هم خشم سرکوب شده نصیبتان نمیگردد. و در نتیجه احساس ناامنی و ترس از دست دادن رابطه باعث می شود احساسات درونیمان را انکار کنیم و به دنیای بیرونی پناه بریم.
و هر چقدر از خودمان دورترشویم پناه بردن به آدم های اشتباه در زندگیمان بیشتر خواهد شد.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «از خود گذشتن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از خود گذشتن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.