زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی سریال نقابداران، بر اساس شخصيت توماس شلبى (قسمت دوم‌)

نقد روانشناختی سریال نقابداران، بر اساس شخصيت توماس شلبى (قسمت دوم‌)

توماس شلبی در سریال نقابداران به مثابه شخصیت بیمار گونه و اسکیزوئد گونه ای که دارد نمی تواند وجود رقیب و رقبا را تحمل کند

سه شنبه 20 مهر 1400
مرجان دلپسند

توماس مردی است که برای آنکه دیگران و حتی اعضای خانواده اش او را یک سرکرده گروه بدانند، برای آن ها تصمیم می گیرد و بدون آنکه بخواهد باعث بهم ریختن آرامش روحی و روانی آنها شده و آنها را با این رفتارهای سلطه گرانه آزار می دهد ، نمونه آن مثلا در سکانسی از فیلم که بازرس کمبل اقدام به بازداشت و زندانی کردن تمام خانواده وی می نماید. نمونه دیگر را در این سکانس می توان دید،در سکانسی از فیلم که او همسر تحت تعقیب خواهرش را به بهانه زایمان (آیدا) به خانه خود می کشاند و باعث دستگیری او توسط بازرس کمبل می شود.

مردی که در ظاهر دوست دارد به خاطراینکه از خانواده اش حمایت های افراط گونه می کند ، مورد تحسین واقع شود . کارها و حمایت های افراط گونه ای که به اشتباه و در زمان نادرست خود انجام می شود و گاها خشونت بار است.

توماس شلبى
توماس شلبى

توماس مردی است که به مثابه شخصیت بیمار گونه و اسکیزوئد گونه ای که دارد در فعالیت هایی که انجام می دهد نمی تواند وجود رقیب و رقبا را تحمل نماید. او آنچنان تشنه قدرت و مقام است که برای رسیدن به آن دست به هر عملی از جمله خشونت ، ضرب و شتم افراد زیر دستش و ... حتی قتل و غارت اموال دیگران می نماید. مثلا در سکانسی از فیلم که وی علاقه گریس به خودش را می بیند ، با بدکاره خواندن وی او را از خود دور می کند. اما بعدها در ادامه داستان می بینیم که او خود نیز شیفته گریس دختر پیشخدمتی که در میخانه کار می کند، می شود.

با وجود اینکه با تحقیقاتی پی به داستان واقعی زندگی او برده بود که او جاسوس است . یکی دیگر از مواردی که در این فیلم دیده می شود شخصیت ها در ظاهر و باطن متفاوت هستند.

توماس شلبى
توماس شلبى

بیشتر شخصیت های این فیلم مانند همان آدم هایی هستند هستند که در فیلم می بینیم ظاهرا خیرخواه هستند و به دیگران پند و اندرز می دهند در حالی که مثلا مانند فلان شخصیت خود جاسوسی هستند که برای یک گروه تبهکارانه همکاری می نماید، بازرس کمبل که گریس را به خاطر داشتن رابطه عاشقانه با توماس در حالی متهم می کند که همانطور که در فیلم می بینیم، خود او نیز در حال یه رابطه نامتعارف با یک شخصیت دیگر است یا دائما از کلمه" آمین " در پایان صحبت هایش برای سربازانی که برای مبارزه با گروه نقابداران و دیگر گروهکهای تبهکارانه آموزش داده ، استفاده می کند و ... . اما با دیدن ادامه این سریال می بینیم که علارغم تمام این خصوصیات رفتاری ، از توماس به عنوان فردی که بینوایان و کودکان یتیم را مورد لطف و حمایت خود قرار می دهد ،نام می برند!

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی سریال نقابداران، بر اساس شخصيت توماس شلبى (قسمت دوم‌)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی سریال نقابداران، بر اساس شخصيت توماس شلبى (قسمت دوم‌) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.