زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی ابوالقاسم طالبی

بیوگرافی ابوالقاسم طالبی

ابوالقاسم طالبی کارگردان معروف فیلم و سریال های ایران است. حمید صفت خواننده رپ در سریال جدید او به نام طلاق بازی کرده است.

ابوالقاسم طالبی کارگردان معروف ایران است. یکی از سریال های سال 1403 وی، سریال طلاق یا هفت سر اژدها می باشد که حمید صفت خواننده هم در این سریال ایفای نقش کرده است. سریال طلاق در مورد مسائل سیاسی می باشد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی ابوالقاسم طالبی را ببینید.

 

نام و نام خانوادگی ابوالقاسم طالبی
لقب -
تاریخ تولد 1340
محل تولد اصفهان - ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه نویسنده و کارگردان
وضعیت تاهل -
نام همسر -

 

ابوالقاسم طالبی

درباره ابوالقاسم طالبی

ابوالقاسم طالبی متولد سال 1340 در رکن‌ الدوله، اصفهان است. مدرک وی کارشناسی حقوق قضایی می باشد. طالبی جدای کارگردانی، نویسنده، کارشناس رسانه و مدرس سینما هم است.

زندگی هنری ابوالقاسم طالبی

ابوالقاسم طالبی فعالیت هنری خود را با نگارش قصه‌ های کوتاه آغاز کرد. او نخستین نمایشنامه‌ خود را با نام «آن کس که نداند» در اصفهان نوشت و پس از ساختن چند فیلم کوتاه 16 میلیمتری و ویدئویی، فعالیت در سینمای حرفه‌ ای را سال 1371 به عنوان مشاور کارگردان در فیلم «بر بال فرشتگان» به کارگردانی جواد شمقدری آغاز کرد. ابوالقاسم طالبی صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه سینما ویدئو است.

یکی از فیلم های ابوالقاسم طالبی، «یتیم‌ خانه ایران» است که سال 1395 اکران شد. این فیلم توانست در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد.

یکی از سریال‌های ابوالقاسم طالبی، سریال «طلاق یا هفت سر اژدها» است که فیلمبرداری آن اردیبهشت 1401 به پایان رسید. داستان سریال سیاسی است که نگاهی به مفاسد اقتصادی دارد. چند تن از بازیگران آن قطب الدین صادقی، مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، ناصر آقایی، حمید صفت، بهار محمدپور و هدیه رضایی هستند.

حقایق و حواشی

ابوالقاسم طالبی پس از درگذشت نادر طالب زاده مستند ساز معروف که بر اثر عارضه قلبی در اردیبهشت 1401 درگذشت، گفت که معتقد است وی ترور بیولوژیک شده است. او گفت واقعیت این است که ترور بیولوژیک یک ترور خاموش است و ویژگی آن این است که قابل اثبات هم نیست. او همچنین گفت که نادر طالب‌ زاده فردی بود که به‌ شدت سلامت زندگی می‌ کرد. با قد 186یک فرد بسیار قوی‌ بنیه بود که ناگهان فرو پاشید. نمی‌ شود که فردی به‌ صورت ناگهانی، اینگونه فرو بپاشد.

فیلم های ابوالقاسم طالبی

سال نام فیلم
1393 یتیم‌ خانه ایران
1390 قلاده‌ های طلا
1385 دست‌ های خالی
1383 جنگ کودکانه
1382 عروس افغان
1380 نغمه
1379 آقای رئیس جمهور
1374 ویرانگر

 

سریال های ابوالقاسم طالبی

سال نام سریال
1403 هفت سر اژدها
1388–1387 به کجا چنین شتابان
1376–1375 بازگشت پرستوها

گالری تصاویر

ابوالقاسم طالبی کارگردان سریال طلاق
ابوالقاسم طالبی در یک جشنواره
ابوالقاسم طالبی و علیرام نورایی در برنامه سینمایی هفت شبکه سه
ابوالقاسم طالبی و دریافت جایزه در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت
ابوالقاسم طالبی و نادر طالب زاده

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی ابوالقاسم طالبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ابوالقاسم طالبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.