زمان مطالعه: 9 دقیقه
هزینه کلاس نقاشی کودکان -- آموزش حرفه ای نقاشی به کودکان

هزینه کلاس نقاشی کودکان -- آموزش حرفه ای نقاشی به کودکان

کودک با استفاده از نقاشی و تصاویر، قادر به یادگیریِ هرچیز ساده و پیچیده ایست. رابطه کودکان با تصاویر و اشکال بسیار شگفت انگیز و فوق العاده است.

 کودکان با استفاده از آموزش های تصویری می توانند مهارت های زیادی را کسب کنند. بیشتر آموزش هایی که ما در زمان کودکی دیده ایم هیچ کدام تصویری نبوده و کاملاً بصورت تئوری بوده اند. اما امروزه برای کودکان انواع آموزش ها از حروف الفبا گرفته تا برنامه نویسی، همگی بصورت تصویری مختص کودکان آماده شده و آنها می توانند به راحتی و از همان ابتدا مهارت آموزی کنند. در صورت مهارت آموزی، زودتر و راحت تر می توانند استعدادهای درونی خود را شکوفا کنند و حتی تکلیفشان برای آینده زودتر مشخص می شود. بدین ترتیب بستر موفقیت و پیشرفتشان فراهم می شود. در فرادرس این امکان برای کودکان بخوبی فراهم شده است.

نقاشی، بیان ایده ها و احساسات درونی انسان است. بیان این حالات روحی به وسیله خلق ترسیمات هنری به زبان بصری و بصورت دو بعدی صورت می گیرد. المان های این زبان عبارتند از: اشکال، خطوط، رنگ ها، شدت رنگ ها و بافت. در زبان انگلیسی، نقاشی هم بصورت drawing (ترسیم بدون رنگ، مانند طراحی) و هم بصورت painting (ترسیم با رنگ) گفته می شود. تفاوت اصلی طراحی و نقاشی اینست که طراحی بر روی خطوط و اشکال متمرکز است اما نقاشی بر روی رنگ و فرم تمرکز دارد.

رابطه نقاشی و کودک

کودکان از طریق نقاشی می توانند به والدین خود احساسات درونیشان رو نشان دهند، آن هم بدون اینکه خودشان متوجه شوند. نقاشی باید در همان سال های اول به آنها آموزش داده شود. روان شناسان کودک، نقاشی را فراتر از یک کار ساده و سرگرمی در نظر می گیرند. نقاشی آنها چیزهای زیادی به والدین و بزرگترها خواهد گفت، ازجمله: ایده ها، احساسات درونی، بکارگیری احساساتشان در موضوعات مختلف، کاوش در رنگ ها و حتی برخی بیماری های روحی و روانی. از همان دوران گذشته، برخی روان شناسان از روی نقاشی کودکان می توانستند به موارد بالا پی ببرند. اما امروزه در عصر فناوری، ابزارهای بسیاری در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته و حتی آموزش های لازم را نیز کسب کرده اند. نقاشی از حالت سنتی و معمولی روی کاغذ به شیوه های جدید تغییر کرده است. حتی بعضی از جوانان فعلی خودمان نیز این تجربه را با استفاده از paint ویندوز داشته اند و برای آنها نخستین تجربه نقاشی پیشرفته و الکترونیک به شمار می رود. اما برای کودکان امروزی بستر بیشتری فراهم شده است. آنها حتی با استفاده از برنامه نویسی می توانند دست به طراحی بزنند.

تاثیر نقاشی بر کودک

کلاس نقاشی آنلاین
کلاس نقاشی آنلاین
  • کودکان با استفاده از نقاشی، بدون ادای کلمه ای می توانند حالات درونی خود را بصورت ناخواسته و ناخودآگاه بیان کنند.
  • نقاشی یک موقعیت طلایی آموزشی همراه با سرگرمی و لذت برای کودکان محسوب می شود.
  • هماهنگی چشم و دست لازمه نقاشی است. این مهارت برای سن آنها الزامیست.
  • نقاشی، مهارت های حرکتی کودکان را تقویت می کند، مانند بکارگیری ماهیچه های دست از لحاظ فیزیکی و ذهنی.
  • نقاشی به کودکان کمک می کند چگونه به جزئیات توجه کنند.
  • نقاشی به پیشرفت خلاقیت کودکان کمک می کند.
  • نقاشی به یادگیری اشکال، خطوط، رنگ ها، الگوها و طرح ها به کودکان کمک می کند.
  • کودکان با استفاده از نقاشی می توانند مهارت های تصمیم گیری را بیاموزند. مثلاً برای فلان شکل باید چه رنگی استفاده کنند، و بتوانند طوری هماهنگ کنند که بیشتر آنها برای نقاشی خود را به کار گیرند.
  • چنانچه کودکی دچار مشکل روحی است، با استفاده از نقاشی می تواند حالت درونی خود را بروز دهد و آرامش یابد.
  • احتمالاً یکی از مهم ترین مزیت های نقاشی این باشد که برای والدین یک پلتفرمی را آماده می کند تا بتوانند با کودک خود وقت صرف کنند.

هزینه کلاس نقاشی کودکان

تقریباً هزینه کلاس نقاشی بصورت ساعتی محاسبه می شود. از 50.000 تومان گرفته تا 350.000 تومان. البته این قیمت با توجه به منطقه سکونت، بالا و پایین دارد. حتی در برخی مناطق قیمت های بسیار نامعقول و بالایی در نظر می گیرند. همچنین مهارت های استاد، امکانات و رده بندی هایی که در کار خود می گنجاند همگی تاثیرگذارند. والدین دوست دارند با صرف هزینه های مناسب، فرزندان خود را به بهترین نحو ممکن آموزش بدهند و استعدادهای آنها را شکوفا کنند. اما قبل از آن بهتر است بدانیم کجا و در چه زمینه هایی با توجه به عصر حاضر باید خرج شکوفایی فرزندان کنیم.

نقاشی سه بعدی چیست؟

نقاشی بر روی کاغذ بصورت دو بعدی است. اما نقاشی سه بعدی چیست؟ نقاشی سه بعدی هم مانند فرایند نقاشی دوبعدی (همان روش سنتی) است اما مستلزم دانش و کار با ابزارهای سه بعدی است. همین! نقاشی سه بعدی جزو هنرهای کامپیوتر محسوب می شود. با استفاده از این روش نوین می توان شخصیت ها، بازی ها و برنامه های مخصوص خود را ساخت. همچنین می توان نقاشی و طرح خود را از زوایای مختلفی نگاه کرد، دقیقاً همان کاری که در نقاشی دو بعدی نمی توان انجام داد! والدین با صرف هزینه مناسب، می توانند کودک خود را مجهز به این مهارت جدید کنند. کلاس های آنلاین بسیاری برای این کار وجود دارند اما باید بدانید چه کسی با چه تجربه ای استاد و راهنمای کودکتان می شود. بعضی از کودکان با طی کردن انواع کلاس های نقاشی دو بعدی و سه بعدی و صرف هزینه های بالا توسط والدین در نهایت هیچ نتیجه ای نمی گیرند. آموزش، مخصوص به رده سنی کودکان بسیار کار حساسی است و باید پیش از ثبت نام کودک در کلاس های حضوری یا آنلاین، والدین به آنها توجه کنند و تحقیقات لازم را به عمل آورند.

مزیت های نقاشی سه بعدی برای کودک چیست؟

نقاشی سه بعدی
نقاشی سه بعدی

کودکان عاشق هنر و سرگرمی و لذت هستند! شک نکنید. آنها از بکارگیری انگشتان خود برای انجام کارها واقعا لذت می برند. نقاشی سه بعدی هم از همین مزایا برخوردار است.

کودک با استفاده از نقاشی سه بعدی می تواند واژگان جدیدی حین کار در این زمینه یاد بگیرند. خلق نقاشی با استفاده از نقاشی سه بعدی و سایر ابزارهای مشابه می تواند باعث توسعه مهارت های بصری آنها شود. همچنین استفاده از نقاشی سه بعدی می تواند به آنها آگاهی فرهنگی بدهد. آنها متوجه می شوند بجز روش های سنتی یعنی نقاشی بر روی کاغذ و با استفاده از مداد، روش بهتر و جدیدتر و حتی خلاقانه تری هم وجود دارد و نخستین نسلی هستند که در بین خانواده خود این مهارت را یاد می گیرند و متوجه اختلاف نسل خود می شوند. بدین صورت، باعث ارتقای اعتماد به نفس آنها می شود. کم کم یاد می گیرند برای پروژه های نقاشی خود متکی به خودشان باشند و روی پای خود بایستند. همین باعث عزت نفسشان می شود. اگر توجه کرده باشید کودکان عصر امروز، برای استفاده از کامپیوتر و موبایل هیچ آموزشی ندیده اند، ما حتی هیچ هزینه ای برای یادگیری آنها نکرده ایم! زیرا از همان ابتدای زندگی امکانات فناورانه در کنار آنها بوده است. و کودک با آنها بزرگ شده است. اما برای نسل ما کلاس ها و دوره های فراوانی وجود داشت و افراد بعد از طی کردن دوره ها می توانستند از کامپیوتر استفاده کنند. پس اگر فکر می کنید یادگیری ابزارهای و برنامه های پیشرفته و امروزی برای کودکان احتمال دارد دشوار باشد کاملاً منتفی می شود.

زبان برنامه نویسی مختص کودکان

زبان های برنامه نویسی بسیاری مخصوص کودکان وجود دارد که عبارتند از: Python، Ruby، ScratchJr و ... . برنامه اسکرچ جونیور (ScratchJr) با بکارگیری بهترین راهنمایی ها از طریق تمرین های ساختاریافته و پشتیبانی قابل دسترس، بهترین آموزش را برای کودک فراهم می کند. این برنامه توانسته برای کم سن ترین کودکان، یعنی از رده سنی 5 تا 7 سال، زبان برنامه نویسی مناسب و قابل درکی ایجاد کند. کودک با استفاده از اسکرچ جونیور قادر است بازی ها و داستان های مخصوص خود را خلق کند. برای کودکانی که دوره های نقاشی سه بعدی را گذرانده اند بهترین زمان است تا بتوانند مهارت های خود را گسترش داده و مطابق با امکانات دوره خود پیش بروند.

آموزش تصویری اسکرچ جونیور مختص چه کودکانی است؟

تمام کودکان به راحتی می توانند از برنامه نویسی اسکرچ جونیور استفاده کنند. به سواد یا مهارت خاصی نیازی نیست. تمام آموزش ها مثل هر آموزشی که کودک در سن خردسالی می بیند، کاملاً ساده و به زبان مخصوص آنهاست. اگر در دنیای امروزی، کودک فقط یک مصرف کننده و کاربر باشد همیشه باید منتظر بماند تا شخصی دیگر بستر لازم برای کارهای او را ایجاد و فراهم کند. اما اگر با صرف هزینه مناسب آنها را آموزش دهیم، خود می تواند یک خالق باشد، بسترهای لازم را برای تحقق اهداف و فعالیت ها و نیازهای خود فراهم کند و برای پیشرفت خود از آنها بهره ببرد.

برنامه اسکرچ جونیور
برنامه اسکرچ جونیور

اسکرچ (Scratch) توسط میلیون ها کودک (8 سال به بالا) در سرتاسر جهان استفاده شد. در پی آن، اسکرچ جونیور (ScratchJr) توسط زبان برنامه نویسی اسکرچ ایجاد گردید. کودکان با استفاده از اسکرچ جونیور می توانند حل مسئله، طراحی پروژه، انجام خلاقیت با کامپیوتر را یاد بگیرند. زیرا بهترین برنامه کدنویسی مخصوص کودکان است. یادگیری و کاربرد آن بسیار ساده است.

البته کودکان هشت سال به بالا هم می توانند از اسکرچ جونیور استفاده کنند. هیچ محدودیتی وجود ندارد. در هر صورت یادگیری با آن راحت است. این برنامه، یک منبع خلاقانه و تخیلی است. همانطور که قبلاً ذکر شد اسکرچ جونیور کامل ترین ابزار کدنویسی و برنامه نویسی برای کودکان محسوب می شود. گرافیک های آن مختص سلیقه کودک پیش بینی شده است. حتی گزینه هایی هم برای پس زمینه و کاراکترها وجود دارد و کودک می تواند از میان آنها طبق سلیقه خود انتخاب کند. هر کاراکتر طبق روح و روان کودک ایجاد شده و توسعه یافته، یعنی کاراکترها با صورت هایی شاد و صمیمی اند. از همه مهمتر، می توان اسکرچ جونیور را بر روی آیپد (IOS) و تبلت های اندروید بصورت برنامه رایگان نصب کرد. همچنین، قابل استفاده بر روی کامپیوتر و لپ تاپ نیز هست. نصب و راه اندازی اسکرچ جونیور مانند استفاده از آن نیز راحت است. اپلیکیشن اسکرچ نیز داستان ها، بازی ها و انیمیشن هایی که کودک ساخته را با استفاده از پلتفرم MIT’s Scratch نمایش می دهد. این آموزش مانند آموزش زبان مستلزم زمان بلندمدت نیست. و یادگیری آن بسیار راحت است. کودک به راحتی می تواند در قالب کُد فکر کند و بنویسد. البته برای مبتدیان کاملاً طبیعیست که چند سوال در کارشان بپرسند. اما مثل بقیه مهارت ها کاملاً توانمند و متکی به خود می شوند. کودکان با استفاده از اپلیکیشن اسکرچ جونیور می توانند بلوک های برنامه نویسی رنگی را طوری بچینند و ترتیب بدهند که به آنها امکان ایجاد یک سلسله ای از حرکت هایی را بدهد که باعث تحرک کاراکترها و تبادل آنها به روش های مختلف شود.

بعنوان مثال، کودک می تواند کاراکترهای مورد علاقه اش را با انیمیشن های منحصر به فرد خود بسازد و حتی روی آنها صدا گذاری کند. انجام تمام این کارها برای کودک بسیار لذت بخش است. یک سوال! چه موقع باید مهارت های لازم در زمینه تکنولوژی را به کودکمان آموزش دهیم؟ همین الان! زیرا امروزه در سرتاسر دنیا، ما انسان ها با هزاران زبان مختلف با هم ارتباط برقرار می کنیم، حالا به دنیای مدرن هم فکر کنید؛ برنامه های کدنویسی به ما امکان رساندن دستورالعمل ها به کامپیوتر و ربات ها را به منظور برقراری ارتباط با یکدیگر فراهم می کنند. دنیای برنامه نویسی دنیای بسیار بزرگ و رو به پیشرفتی است و حالاحالاها جای توسعه بسیار زیادی دارد. قطعاً در سال های پیش رو، برای کودکان ما تاثیر شگرفی خواهد داشت. پس بهتر است کودکان خود را مجهز به ابزارها و فناوری های جدید و مدرن کنیم تا نه تنها بتوانند با دانش روز بهتر پیش بروند، بلکه خود خالق بسیاری از جنبه های فناورانه برای دیگران باشند. از جمله مهارت های دیگری که هر کودک یا نوجوانی می تواند به راحتی یاد بگیرد طراحی سایت است. سایت هم مانند پیج های اینستاگرام خودمان، متون، فیلم و عکس های مختلفی را می تواند برای همگان به نمایش بگذارد. اما نه فقط استفاده از آن را باید دانست، بلکه چگونگی ایجاد و طراحی آن از همه مهم تر است. قبلاً ذکر شد که کودکان نباید مصرف کننده باشند. باید خالق باشند. خالق دنیا و آینده خود. طراحی سایت و فراهم کردن بسترهای لازم برای دیگران کار بسیار ارزشمندیست که امروزه افراد کاردان در اختیار ما قرار می دهند. با استفاده از آموزش های لازم و مناسبِ سن کودک در زمینه طراحی سایت می توان به او امکان ایجاد وبسایت را داد. کودکان امروز باید بسترها و زمینه های لازم را برای نسل های بعدی آماده کنند. آینده، به انسان های بامهارت و متخصص نیاز دارد، نه فقط مصرف کننده. چه بسا که چنین افراد تاثیرگذار در آینده، کودک شما باشد! در فرادرس تمامی این نکات و آموزه ها با قابلیت فهم کودک و نوجوان در اختیار قرار داده شده است.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هزینه کلاس نقاشی کودکان -- آموزش حرفه ای نقاشی به کودکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هزینه کلاس نقاشی کودکان -- آموزش حرفه ای نقاشی به کودکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.