زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش دوخت پرده پانچ پذیرایی

آموزش دوخت پرده پانچ پذیرایی

مدل پرده پانچ در واقع یک نوع دوخت می باشد که بر روی هر پارچه با هر متریالی میتوان آن را اجرا کرد.

جهت دوخت و یا خرید پرده پانچ پذیرایی رعایت کردن یک سری نکات مورد اهمیت میباشد. نکاتی مانند سبک چیدمان محیط، میزان اهمیت حریم خصوصی و میزان تنظیم نور ورودی به داخل منزل  مهم میباشند.

پرده پانچ پذیرایی

اگر بخواهیم به طور خلاصه وار و ساده توضیح دهیم به مدلی که به صورت پانچی باشد و در محیط پذیرایی نصب شود می گویند، این توضیحی است که اکثر افراد میدانند.

اما اگر توضیح تخصصی این مدل را بخواهید به دوخت پانچی ای که تمامی نکات پرده پذیرایی را رعایت کرده باشد میگویند.

همانطور که میدانید پرده پذیرایی انواع سبک ها و انواع مدل دوخت ها را دارد که این مدل دوخت یکی از آنها می باشد. شما برای دانستن سبک و مدل های دوخت آن میتوانید به صفحه پرده پذیرایی مراجعه کنید.

مدل پرده پانچ در واقع یک نوع دوخت می باشد که بر روی هر پارچه با هر متریالی میتوان آن را اجرا کرد. از مزیت های این مدل میتوان به جابجایی راحت، نصب آسان و مدرن بودن آن اشاره کرد.

پرده پانچ پذیرایی
پرده پانچ پذیرایی

آموزش دوخت پانچ

پرده پانچ به پرده ای گفته می شود که در قسمت نوار پرده به جای چین از حلقه هایی استفاده شود که محل اتصال پارچه به چوب پرده باشد. دوخت این نوار پرده ها روش خاصی دارد تا به تعداد چین مورد نظر خود برسید.

برای دوخت پانچ قبل از هر چیزی باید پارچه مناسب با محیط مورد نظر را تهیه نمود. برای مثال برای اتاق خواب پارچه ای متناسب با آن و برای پذیرایی پارچه ای متناسب با خودش را تهیه کرد.

جهت تهیه پارچه برای پذیرایی ابتدا باید به سبک چیدمان محیط توجه کرد تا مطابق با چیدمان پارچه تهیه کنیم. مثلا اگر سبک چیدمان خانه مدرن است پارچه ای ساده و تک رنگ مناسب تر است و برای سبک کلاسیک پارچه ای طرح دار مناسب تر است. متراژ مورد نیاز برای پرده پذیرایی، توجه کنید که برای هر کدام از دکور پرده ها (پنل ) باید به ارتفاع پنجره بیست سانت اضافه کنید و برای زمینه اصلی دو و نیم برابر الی سه برابر عرض پنجره مورد نظر پارچه تهیه کنید.

آموزش دوخت پرده پانچ
آموزش دوخت پرده پانچ
  • انواع نوار پرده پانچ

پس از تهیه پارچه نوبت به تهیه نوار پرده می رسد، از آنجایی که دو نوع نوار پرده برای دوخت پانچ استفاده می شود بهتر است قبل از خرید با هر دو آن ها آشنا شوید.

  • نوار پرده پانچ سوراخ دار: این نوع نوار پرده که معمولا توصیه نمیشود در یک متر آن پنج سوراخ برای حلقه ها تعبیه شده است. از آنجایی که هر چین پرده نیاز به دو حلقه دارد و استاندارد هر یک متر پارچه سه چین و شش حلقه می باشد. در اینصورت برای دوخت پانچ بین هر سوراخ را باید چهار سانت درز گرفت تا تعداد سوراخ ها جفت باشد.
  • نوار پرده پانچ ساده: این نوع نوار پرده صاف و بدون سوراخ می باشد. این مدل نوار را میتوانید به راحتی به پارچه خود بدوزید و سپس در فواصل منظم و به تعداد مورد نیاز آن را سوراخ کنید.

نحوه دوخت پانچ

پس از تهیه پارچه پذیرایی و نوار پرده مورد نیاز نوبت به دوخت پانچ می رسد. در قدم اول کناره های پارچه را صاف میکنیم و به اندازه پنج سانت از هرطرف دولا بغل دوزی میکنیم یعنی دو تا دو نیم سانت هر طرف را دولا میدوزیم. قدم دوم پایین پارچه را (توجه فقط پارچه های بدون دالبر را) به اندازه ی دو تا پنج سانت پایین پاکتی یا همان جای سرب میدوزیم. قدم سوم بالای پارچه را دو و نیم سانت تا کرده و نوار پرده را بر روی آن میدوزیم. و در مرحله آخر نوار پرده را سوراخ کرده و حلقه ها را جا میزنیم.

دوخت پرده پانچ
دوخت پرده پانچ

پرده پانچ ارزان از کجا بخریم؟

گاهی اوقات خرید پارچه و دوخت پرده پانچ به دلیل زمان بر و هزینه بر بودن آن مقرون به صرفه نیست در این صورت باید چه کرد؟ شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که پرده پانچ ارزان از کجا بخریم؟

با پیشرفت فرهنگ خرید اینترنتی، برخی فروشگاه های پرده اقدام به فروش اینترنتی پرده های آماده پانچ و دیگر پرده ها کرده اند که به دلیل تولید انبوه این پرده ها و کم بودن بهای تمام شده محصول قیمت های آن ها کمتر از قیمت دوخت و تهیه پرده می باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آموزش دوخت پرده پانچ پذیرایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش دوخت پرده پانچ پذیرایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.