زمان مطالعه: 1 دقیقه
آلن میمن و طلایی که قصر دونده فرانسوی را تکمیل کرد!

آلن میمن و طلایی که قصر دونده فرانسوی را تکمیل کرد!

در تاریخ مسابقات ورزشی، کمتر نابغه ای پیدا می شود که تعداد نقره های المپیکی او از طلاهایش بیشتر باشد. آلن میمن چنین شرایطی را دارد.

آلن میمن با نام کامل علی میمن اوکاچا در الطلاق  الجزایر و متولد اول ژانویه 1921 بود. هر چند که میمن چندین سال از دوران اوج خود را به دلیل جنگ جهانی دوم از دست داد اما در دو المپیک 1948 و 1952 فرصت درخشش پیدا کرد. میمن که چندین بار در مسابقات داخلی کشور فرانسه در دوهای 5 و 10 هزار متر قهرمان شده بودٰ در دو حضور ابتدایی خود در بازیهای المپیک سه مدال نقره گرفت و دلیل این امر حضور امیل زاتوپک اسطوره دوومیدانی چکسلواکی در این رقابت ها بود که در هر سه بار آلن را شکست داد. با این وجود این رقابت شدید هرگز خللی در دوستی صمیمانه دو قهرمان ایجاد نکرد.

آخرین بار که میمن و زاتوپک با هم رقابت کردند در ماراتن المپیک 1956 بود. زمانی که امیل 34 ساله و آلن 35 ساله شده بودند. در روز مسابقه هوای ملبورن به شدت گرم بود. زاتوپک با توجه به عمل جراحی فتق خود که تنها 6 هفته قبل برایش اتفاق افتاده بود شرایط سختی را در دمای 97 درجه فارنهایت( 36 درجه سانتی گراد) تحمل می کرد. اما میمن که از چهار سال قبل مخفیانه تمرین برای آماده سازی در راه ماراتن را شروع کرده بود در شرایط ایده آلی به سر می برد.

در همان روز میمن صاحب فرزندی شده بود که نامش را المپیا گذارد. او سرانجام عنوان قهرمانی ماراتن را از آن خود کرد و آن گاه به انتظار دوست خود ایستاد. وقتی امیل به عنوان ششمین دونده وارد استادیوم شد آلن او را تشویق کرد و آن گاه گفت:

امیل چرا به من تبریک نمی گویی؟ من بالاخره قهرمان المپیک شدم.

 و آن گاه دو قهرمان یکدیگر را در آغوش گرفتند و تنها مراسم توزیع مدال بود که بین دو قهرمان جدایی انداخت.

او بعدها درباره مدالهای خود گفت:

نقره من در المپیک 1948 مثل دیوارهای یک قصر بود و نقره های 1952 همچون در و پنجره های این قصر. طلای المپیک 1956 هم مثل سقف این قصر بود و قصر من با این طلا تکمیل شد.

قهرمان ماراتن 1956 پس از المپیک نیز به کار خود ادامه داد و حتی در سال 1960 نیز یکی از اعضای تیم دوومیدانی فرانسه بود. آخرین عنوان داخلی او در دوومیدانی در سال 1966 به دست آمد؛ 20 سال پس از آغاز کار در دوومیدانی. بعدها به پاس قدردانی از افتخارات این ورزشکار اسطوره ای، استادیوم بوژنت به یاد او تغییر نام داد.

او در سال 2013 و در روز 27 ژوئن از دنیا رفت. در زمان مرگ 92 ساله بود و 13 سال از مرگ دوست صمیمی اش زاتوپک می گذشت. دونده 170 سانتی متری فرانسوی سرانجام به دوست خود ملحق شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آلن میمن و طلایی که قصر دونده فرانسوی را تکمیل کرد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آلن میمن و طلایی که قصر دونده فرانسوی را تکمیل کرد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.