زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلكساندر تیخونوف؛ چهار طلای المپیک زمستانی و یک پرونده قتل!

آلكساندر تیخونوف؛ چهار طلای المپیک زمستانی و یک پرونده قتل!

چگونه ممکن است یک ورزشکار حتی مدال طلای انفرادی در المپیک نداشته باشد، اما نام خود را در رشته تخصصی خود جاودانه سازد؟

یكی از رشته‌های پرطرفدار در مسابقات المپیك زمستانی و رقابت‌های جهانی، «بیاتلون» است. در بیاتلون، اسكی‌بازان باید مسافتی طولانی را با اسكی طی كرده و علاوه بر اسكی صحرانوردی، با اسلحه‌ای كه همراه خود دارند، بر چند هدف ثابت نیز تیراندازی كنند. بدون شك در تاریخ مسابقات المپیك زمستانی، نام «آلكساندر تیخونوف» برای همیشه جاوران شده است. این ورزشكار كه متولد 4 ژانویه 1967 در ویسك روسیه بود، یكی از ستارگان تیم 7.5×4 كیلومتر بیاتلون امدادی شوروی بود. در بیاتلون امدادی، چهار اسكی‌باز به نوبت باید 7.5 كیلومتر را طی كرده و هر كدام نیز باید به اهداف ثابت تیراندازی كنند. تیخونوف در دو المپیك 1968 (گرنویل – ژاپن) اولین عضو تیم شوروی سابق بود كه حركت را آغاز كرد و سرانجام با تیم‌ملی كشورش قهرمان المپیك شد. او در المیك 1976 (اینسبروك – اتریش) نیز حضور داشت و به عنوان آخرین عضو تیم امدادی حركت یاران خود را ادامه داد و باز هم فاتح المپیك شد.

 آلكساندر در آخرین حضور در المپیك 1980 (لیك پلاسید – آمریكا) دومین اسكی‌باز شوروی بود كه در مسابقه شركت كرد و برای چهارمین بار طلای المپیك زمستانی را كسب كرد و تعداد مدال‌های المپیكی خود را به 4 طلا و 1 نقره رساند. نقره او در مسابقه بیالتون انفرادی سال 1968 به دست آمد. او در آن مسابقه بیشتر از یك  دقیقه با نفر دوم فاصله داشت. اما چون در قسمت تیراندازی، دو هدف را از دست داد، تنها موفق به كسب مدال نقره شد.

 این قهرمان روس كه در مسابقات جهانی صاحب 11 طلا (1969، 1970، 1971، 1973، 1974، 1976، 1978)، 4 نقره (1967، 1975 و 1979) و 2 برنز (1977 و 1979) شده است، تنها ورزشكار تاریخ المپیك زمستانی می‌باشد كه در یك مسابقه 4 بار عنوان قهرمانی را كسب كرده است.

بعدها و در می 2002، او به عنوان نایب رئیس اتحادیه بین المللی بیاتلون انتخاب شد. این در حالی بود که تیخونوف از اوایل دهه 2000 چندین سال بود که در اتریش زندگی می کرد.

نام این رئیس پرافتخار اندکی بعد به خاطر یک پرونده پر سر و صدا بر سر زبان ها افتاد و این زمانی بود که امان تولیف فرماندار استان کِمِرُوو به قتل رسید.

به گفته دادستان، تاجری به نام میخائیل ژیویلو و شرکتش MIKOM با تولیف درگیری تجاری داشتند و ژیویلو تصمیم گرفت تولیف را به قتل برساند. ژیویلو، آلکساندر تیخونوف را می شناخت و از او کمک خواست. تیخونوف هم او را با برادر کوچکترش، ویکتور تیخونوف، آشنا کرد. ویکتور دو قاتل به نامهای ولادیمیر خارچنکو و سرگئی نیکانوروف را استخدام کرد و نقشه قتل اجرا شد.

ویکتور تیخونوف در سال 2002 مجرم شناخته و به چهار سال زندان محکوم شد. اما از آنجایی که الکساندر تیخونوف چندین سال بود که در اتریش زندگی می کرد، کیفرخواست او به طور جداگانه از سایر متهمان صادر شد. سرانجام در 23 ژوئیه 2007، او به جرم توطئه برای ارتکاب قتل مجرم شناخته شد و محکومیتی سه ساله برای او در نظر گرفته شد. اما بلافاصله عفو شد و به این ترتیب دوران سه ساله زندان او هرگز به پایان نرسید!

 

نظر خود را درباره «آلكساندر تیخونوف؛ چهار طلای المپیک زمستانی و یک پرونده قتل!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آلكساندر تیخونوف؛ چهار طلای المپیک زمستانی و یک پرونده قتل! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.