زمان مطالعه: 1 دقیقه
آلبرت بلوزیس؛ ستاره دوومیدانی و فوتبال امریکایی

آلبرت بلوزیس؛ ستاره دوومیدانی و فوتبال امریکایی

البرت بلوزیس با قامت 6.6 فوت( 198 سانتی متر) و وزن 240 پوندی( 110 کیلو) خود علاوه بر فوتبال آمریکایی، یک پرتابگر در تیم دانشگاه جورج تاون بود

متولد 5 ژانویه 1919 در گارفیلد واقع در نیوجرسی. خانواده اش مهاجر بودند و اصلیتی لیتوانیایی داشتند. آل در دبیرستان ویلیام دیکینسون تحصیل کرد و چندی بعد به خاطر درخشش در پرتاب دیسک و وزنه به شهرت رسید.

بلوزیس با قامت 6.6 فوت( 198 سانتی متر) و وزن 240 پوندی( 110 کیلو) خود علاوه بر فوتبال آمریکایی، یک پرتابگر در تیم دانشگاه جورج تاون بود و سه سال پیاپی از 1940 تا 1942 موفق شد سه بار پیاپی در رقابت های پرتاب وزنه در مسابقات داخل سالن و فضای آزاد قهرمان شود. او این قهرمانی ها را در رقابت های AAU( اتحادیه ورزشکاران آماتور)، NCAA( اتحادیه دوومیدانی آمریکا) و سرانجام در رقابت های بین کالج های آمریکا( IC4A) کسب کرد. او در مسابقات بین کالج ها هر سه بار مسابقات پرتاب دیسک را نیز فتح کرد تا سه سال حاکم مطلق رشته های پرتابی امریکا باشد. بلوزیس در سال 1942 فارغ التحصیل شد. او از آن به بعد به شکلی جدی به فوتبال آمریکایی پرداخت و با تکل های خود در تیم نیویورک جاینتز نام خود را با سر زبان ها انداخت. آن گاه او در سال 1944 به عنوان ستوان وارد ارتش شد. در 31 ژانویه 1945 او در کوهستان وسگس فرانسه به دنبال دو مرد گمشده فرانسوی جستجوی خود را آغاز کرد اما در همین جستجو او مفقود شد و در ماه آوریل مشخص شد که او جان خود را از دست داده است.

Story of Giants' tackle Al Blozis, who perished in WWII | The Few Good Men  Wargaming Community

نام وی در سال 1986 وارد تالار مشاهیر فوتبال دانشگاههای آمریکا و در 2015 وارد تالار مشاهیر دوومیدانی ایالات متحده امریکا شد.

نظر خود را درباره «آلبرت بلوزیس؛ ستاره دوومیدانی و فوتبال امریکایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آلبرت بلوزیس؛ ستاره دوومیدانی و فوتبال امریکایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.