زمان مطالعه: 2 دقیقه
نخستین دیداری که هواداران به آشوب کشیدند

نخستین دیداری که هواداران به آشوب کشیدند

رقابت دو تیم وست برومویچ آلبیون و اسمال هیث آلیانز در نیمه نهایی فصل 86-1885 نخستین دیداری بود که آن، هواداران انگلیسی به شکلی جدی آشوب به پا کردند.

تا قبل از دیدار نهایی، آنچه بیشتر از هر سال به چشم می آمد، مسابقات باطل شده و تیم هایی بودند که به دلیل قراردادهای غیرقانونی از رقابت ها کنار گذاشته شدند. مثل برد (4-2) تیم بلکبرن المپیک مقابل چرچ، ابتدا باطل اعلام شد، دومین مسابقه دو تیم (2-2) به پایان رسید و سرانجام در بازی سوم بود که چرچ (3-1) پیروز شد. رقابت دو تیم هرست و برَدشاو هم 3 بار برگزار شد. در مجموع 13 مسابقه این دوره باطل شد تا برای دور چهارم 18 تیم در جدول باقی بمانند. اما لازم بود تعداد تیمها به 16 کاهش یابد. به این ترتیب به 14 تیم استراحت خورد و تنها دو بازی برگزار شد تا دو تیم از جدول کنار روند.

تیم وست برمویچ آلبیون تا قبل از دیدار نیمه نهایی با بختی مساعد، تمامی مسابقات خود را به قید قرعه در خانه خود برگزار کرد و صاحب پنج برد شد. در دور سوم هم این تیم با قرعه استراحت رو به رو شده بود. اما نیمه نهایی در استون لاوِر گراندز برگزار و وست بروم به لطف دو گلی که آرتور لوچ و جورج وودهال به ثمر رساندند، (4-0) میزبان خود را شکست داد.

پس از بازی، هواداران خشمگین اسمال هیث به زمین مسابقه حمله ور شدند. حواشی آنها در بیرون میدان هم ادامه یافت. آنها به وسایل نقلیه عازم وست برومویچ فشفشه و وسایل دودزا پرتاب کردند که باعث زخمی شدن چند نفر شد.

به این ترتیب وست بروم اولین باشگاه از منطقه میدلندز بود که به فینال جام حذفی انگلیس می رسید. فینال در برابر تیمی برگزار می شد که دو فصل پیاپی قهرمان رقابتها شده و حالا برای سومین قهرمانی پیاپی نبرد می کرد.

با تساوی بدون گل دو تیم در روز سوم آوریل 1886 و در حضور 15 هزار تماشاگر، کار به مسابقه تکراری رسید. البته با کولاکی از صبح روز مسابقه آغاز شده بود، این نگرانی وجود داشت که بازی مجدد در 10 آوریل به تعویق بیفتد.

این اولین فینال بود که بین دو باشگاه موجود که هنوز هم عضو لیگ برتر یا لیگ فوتبال انگلیس هستند، رقابت می‌کردند. بازی تکراری دربی اولین بازی فینال جام حذفی بود که خارج از لندن برگزار شد. اما وزش باد به موقع به پایان رسید و برف روی زمین هم قبل از شروع بازی آب شده بود.

در روز فینال، طرفداران آلبیون کارت هایی با خود حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: بازی کنید باسترک‌ها. این لقب تا امروز روی وست بروم باقی مانده است. اما وست بروم این دیدار را (2-0) باخت تا بلکبرن برای سومین سال پیاپی قهرمان جام حذفی انگلیس شود. این اولین فینالی بود که دو تیم حاضر در آن، همچنان در سطح اول فوتبال انگلیس بازی می کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نخستین دیداری که هواداران به آشوب کشیدند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین دیداری که هواداران به آشوب کشیدند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.