زمان مطالعه: 4 دقیقه
آشنایی با رشته فوتبال در حال پیاده‌روی

آشنایی با رشته فوتبال در حال پیاده‌روی

تا به حال چند بار شنیده‌اید كه برخی از تیم‌‌ها را به قدم زدن با توپ متهم كرده‌اند؟! برخلاف بار منفی این عبارت، در فوتبال با پیاده‌روی باید همین کار را کرد.

مهدی زارعی- هدف از این نوع فوتبال، تشویق افراد بالای 50 سال به دوباره فوتبال كردن است. جوانه شپرد درباره این بازی می‌گوید

 

 

ایده فوتبال با پیاده‌روی، حامل جمعیت پا به سن گذاشته شهر بری به ذهن ما خطور كرد. واقعیت این بود كه مردان بری به سرعت در حال پیر شدن بودند و تعداد مردان بالای 50  سال به نسبت پسران جوان، به سرعت در حال زیاد شدن بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برنامه‌ای ترتیب داده كه تعامل بین افراد این گروه سنی و میزان فعالیت‌های بدنی آنها را افزایش دهیم. واكنشی كه نسبت به این طرح نشان داده شد كاملاً مثبت بود و در اولین جلسه بیش از 10  نفر حضور داشتند. این تعداد تا امروز مرتباً افزایش یافته است. علاوه بر این افزایش كمی، در گوشه و كنار دنیا نیز به این برنامه علاقه نشان داده‌اند و با ما در تماس بوده‌اند.

 

 

استفان تیلور نیز می‌گوید:

 

 

مزایای فوتبال با پیاده‌روی فراوان است. از جمله این كه نفرات، بخشی از یك تیم هستند و با یكدیگر تعامل دارند. البته زنان نیز در این برنامه حضور دارند و در مجموع، عنصر مشاركت نقشی پررنگ در آن ایفا می‌كند. ما می‌خواهیم مردم در این برنامه حضور داشته باشند و احساس كنند كه بخشی از یك تیم هستند. ما در این جا مثل یك باشگاه هستیم و محل این مسابقه پاتوق مناسبی برای بسیاری از افراد میانسال است. ضمن این كه مزایای مربوط به سلامتی جسمی افراد را نباید از یاد برد. مزایایی از قبیل افزایش ضربان قلب. ضمن این كه پیاده‌روی در حین مسابقه سبب می‌شود كه فضای ورزش، كاملاً امن باشد.

 

 

استفن متخصص ارتقاء سلامت و مسؤول بهبود سلامت باشگاه بری burry  در شمال‌غرب انگلستان است. برنامه فوتبال با پیاده‌روی، مردان بالای 50  سال را هدف خود، قرار داده است. همان گروهی كه اغلب از فعالیت‌های بدنی رویگردان هستند. یان هیوز پیشكسوت باشگاه می‌گوید:

 

 

به عنوان بازیكن سابق باشگاه فوتبال بری، از من خواسته شد تا در این جا حاضر شوم و در برنامه جالب فوتبال بالای 50 سال به آنها كمك كنم شركت‌كنندگان به شدت مشتاق و پرشور به نظر می‌رسند و البته در سطوح مختلفی قرار دارند. ما نیز تلاش می‌كنیم كه سطح تیم‌‌ها را با یكدیگر، تعادل برسانیم تا همه بتوانند از بازی كردن لذت ببرند و در پایان هر جلسه، به آن چه كه به دنبالش بودند، برسند. در حال حاضر فوتبال با پیاده‌روی به صورت منظم در دستور كار ماست.

 

 

قوانین فوتبال با پیاده‌روی با قوانین فوتبال یكسان هستند؛ البته با یك تفاوت بزرگ: بازیكنان تنها اجازه دارند راه بروند و استارت زدن و دویدن برای همه ممنوع است. پل وود paul wood از بازیكنان این مسابقه می‌گوید:

 

 

فوتبال با پیاده‌روی بسیار مشكل است بسیار سخت‌تر از فوتبال معمولی. تا وقتی كه در چنین مسابقه‌ای شركت نكرده‌اید انسجام آن در نظرتان بسیار ساده است. امّا نه! كار مشكلی پیش‌روی بازیكنان است. زیرا هر بازیكنی دوست دارد بدود امّا این اجازه را ندارد. به این ترتیب كار با دشواری روبه‌رو می‌شود. به نظر من فوتبال با پیاده‌روی بسیار سخت‌تر از فوتبال معمولی است.

 

 

جان روث ول john Rothweil  از دیگر بازیكنان این رشته نیز معتقد است:

 

 

از نظر روانی راه رفتن بسیار مشكل است؛ زیرا انسان به شدت مایل است كه بدود. هرچند كه از نظر بدنی، كمتر خسته می‌شویم امّا گاهی اوقات توپ سه قدم از ما پیش می‌افتد. بازیكن نیز می‌داند كه اگر سریعتر قدم بردارد به سادگی به توپ می‌رسد. با این وجود بازیكن چنین حقی ندارد و نمی‌تواند بدود. چنین امری باعث می‌شود كه به بازیكن سخت بگذرد. البته تمام این محدودیت‌‌ها برای بهتر شدن تكنیك مفید است. زیرا بازیكن باید به دقت فكر كند تا بتواند به هم تیمی‌هایش پاس بدهد. همچنین بازیكن باید حواس خود را بیشتر جمع كند تا موقعیت بازیكنان را ارزیابی نماید. به همین دلیل است كه من عاشق چنین مسابقه‌ای هستم و آمدن به این جا برایم بسیار جذاب است از نظر اجتماعی نیز فوق‌العاده است زیرا انسان با آدم‌های متفاوت مواجه می‌شود. طی هفته‌های ابتدایی تعداد نفرات كم بود تا جایی كه به ناچار سه به سه بازی می‌كردیم امّا الآن گاهی اوقات هفت به هفت بازی می‌كنیم و افراد از جاهای مختلف در این برنامه شركت می‌كنند. طبیعتاً انسان فرصت می‌یابدتا با نفرات زیادی آشنا شود و علاوه بر آن، همچنان در دنیای فوتبال حضور داشته باشد. در واقع این بازی انسان را تشویق می‌كند تا به خودش بگوید. نه! هنوز فرصتی دیگر برای بازی كردن دارم.

 

 

 جوانه شپرد در خاتمه صحبت‌های خود می‌گوید:

 

 

به نظر من آینده این فوتبال بسیار روشن است به خصوص برای رده‌های سنی بالای 50  سال در حال حاضر فعالیت‌های چندانی برای مردان بالای 50  سال وجود ندارد. ولی آنها به محض بازنشستگی، می‌توانند در این برنامه شركت كنند.

 

 

 تیلور هم چنین می‌افزاید:

 

 

این برنامه برای همگان فرصتی است تا همراه كسانی شوید كه اشتراكات زیادی با آنها دارند. برنامه‌ای برای لذت بردن از اوقات فراغت هیچ كسی دوست ندارد كه زندگی‌اش به یك جا نشستن خلاصه شود.

 

 

اگر زمانی فوتبال بازی می‌كردید با این كه  دیگر احساس می‌كنید كه سرعت فوتبال معمولی برایتان زیاد است، یا حتی اگر پیش از این هرگز فرصت نداشتید تا به فوتبال بپردازید. فوتبال با پیاده‌روی را شروع كنید! یك گزینه مناسب برای آشنا شدن شما به فوتبال. علاقه به این مسابقه در نقاط مختلف دنیا رو به افزایش است. حتی صحبت‌هایی مبنی بر راه‌اندازی یك لیگ فوتبال نیز شده است.

 

 

 

نظر خود را درباره «آشنایی با رشته فوتبال در حال پیاده‌روی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با رشته فوتبال در حال پیاده‌روی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.