زمان مطالعه: 5 دقیقه
آدرس انجمن های حمایت از حیوانات در ایران

آدرس انجمن های حمایت از حیوانات در ایران

در کشور ایران انجمن های زیادی برای حمایت از حیوانات شکل گرفته است که از جمله این انجمن ها می توان به نقاهتگاه حامیان سبز ایران اشاره کرد.

از نشانه های بالا رفتن آگاهی یک کشور، میزان توجه به حیوانات و نوع رفتار با آن ها می‌باشد. در جامعه هایی که پیشرفت نموده‌اند توجه کردن به این موجودات افزایش یافته و انجمن های خصوصی و دولتی بسیار زیادی برای حمایت کردن از حیوانات اهلی شکل گرفته است. ممکن است شما نیز علاقمند باشید به حیوانات کمک کنید و حمایت کردن از آن ها را دریغ نمی‌کنید، ولی نمی دانید می‌بایست چه کاری انجام دهید و به کجا مراجعه نمایید. به همین علت، در این مطلب ما قصد داریم شما را به صورت کامل با آدرس انجمن های حمایت از حیوانات در ایران آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

انجمن حمایت از حیوانات
انجمن حمایت از حیوانات

انجمن حمایت از حیوانات

یکی از انجمن های حمایت از حیوانات در ایران، مربوط به این انجمن است. انجمن حمایت از حیوانات در سال ۱۳۷۷ ساخته شده است و ۶ سال بعد توانسته است با ارائه کردن مدارک و فعالیت های خود به عضویت جامعه جهانی پشتیبانی از جانوران دربیاید. لازم به ذکر است که این انجمن یک سازمان مردم نهاد می‌باشد که به صورت کامل به ثبت و تایید مقامات قانونی مانند وزارت کشور، اطلاعات و نیروی انتظامی رسیده و زیر نظر چارچوب قانون به حمایت کردن از حیوانات گوناگون می پردازد. انجمن حمایت از حیوانات فعالیت های مختلفی دارد که ازجمله آن ها‌ می‌توان به امور واگذاری و سرپرستی حیوانات خانگی، آموزش، فعالیت های حمایت از حیوانات بی پناه و... اشاره نمود.

آدرس این انجمن:

تهران، خیابان ستار خان، روبه روی برق آلستوم، ابتدای کاشانی پور. شماره ۳

نقاهتگاه حامیان سبز ایران

نقاهتگاه حامیان سبز ایران یکی دیگر از مراکز حمایت از حیوانات است که در هشتگرد و میدان بسیج و خیابان راه آهن و هم چنین در نزدیکی کلانشهر تهران قرار دارد. این نقاهتگاه نیز خصوصی بوده و یک نهاد خیریه است. نقاهتگاه حامیان سبز ایران با کمک های مردم اداره می‌شود و اگر شما هم در زمینه حمایت از حیوانات دوست دارید نقش مهمی داشته باشید، می‌توانید کمک های خود را به صورت نقدی یا غیر نقدی به این مراکز خیریه بدهید.

آدرس این انجمن:

 هشتگرد. میدان بسیج، در خیابان راه آهن و خیابان عرفان و نهایتا انجمن نقاهتگاه حامیان سبز ایران

پناهگاه سوهانک

پناهگاه سوهانک به نگهداری و مراقبت از سگ های آسیب دیده و ولگرد می پردازد. این پناهگاه در تپه های سوهانک و انتهای بلوار ارتش تهران قرار دارد. این پناهگاه نیز خصوصی بوده و با کمک مردم اداره می‌شود. شما نیز می‌توانید با هماهنگی قبلی برای بازدید یا سرپرستی سگ ها و یا کمک های نقدی و یا غیر نقدی خود به این پناهگاه سر بزنید.

آدرس این انجمن:

 تهران، انتهای بلوار ارتش، به طرف جاده سوهانک و پارک سوهانک و در نهایت پناهگاه سوهانک

پناهگاه حیوانات حمایت سبز

پناهگاه حیوانات حمایت سبز یکی دیگر از نهاد های خیریه است که در زمینه درمان و نگهدای از سگ های بی سرپرست و ولگرد فعالیت می‌کند. این پناهگاه هم خصوصی بوده و با کمک های مردمی اداره می‌شود.‌ لازم به ذکر است که پناهگاه حیوانات حمایت سبز در شهریار و میدان نماز قرار دارد. از مزیت های این پناهگاه وجود یک پانسیون  برای درمان و نگهداری حیوانات خانگی است. شما می‌توانید کمک های نقدی و غیر نقدی خود را با بازدید از  این پناهگاه نیز به این مرکز هدیه کنید.

آدرس این انجمن:

 شهریار، میدان نماز، به طرف دینار آباد رزکان و نیز به طرف باشگاه سوار کاری دهقان و در نهایت پناهگاه حیوانات حمایت سبز

شفا خانه آناهیتا

پناهگاه هایی که در قسمت بالا ذکر شد همگی واقع در تهران و نزدیک این شهر قرار دارند. اما جاهای دیگری نیز در شهرهای ایران برای حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست وجود دارد. پناهگاه هایی در شمال کشور ایران وجود دارند که از حیوانات بی سرپرست و زخمی حمایت می‌کنند، که یکی از معروف ترین این پناهگاه ها شفا خانه آناهیتا است که این پناهگاه در رشت و جاده لاکان قرار دارد. این مرکز خصوصی بوده و با مشارکت و کمک های مردمی اداره می‌شود. لازم به ذکر است که شفا خانه آناهیتا از ۲۰۰ سگ و گربه بی سرپرست و آسیب دیده مراقبت و نگهداری می‌کند. شما نیز می‌توانید  با هماهنگی قبلی از این مرکز بازدید کرده و هم چنین کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به شفا خانه آناهیتا هدیه کنید.

آدرس این انجمن:

رشت، جاده لاکان در نهایت شفا خانه آناهیتا

پناهگاه مهر مشهد

یکی دیگر از انجمن های حمایت از حیوانات در ایران، پناهگاه مهر مشهد است. این پناهگاه در شهر مشهد و سه راه فردوسی قرار دارد. پناهگاه مهر مشهد در سال های اخیر توانسته با فعالیت های گسترده در زمینه حمایت از حیوانات بی سرپرست در فرهنگ سازی مردم نقش به سزایی داشته است. این پناهگاه خصوصی بوده و با کمک های مردمی اداره می‌شود و همچنین از سگ های بی پناه و آسیب دیده نگهداری و مراقبت می‌کند. شما می‌توانید برای بازدید و دادن کمک های نقدی یا غیر نقدی خود در روز های جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر به این پناهگاه سر بزنید.

آدرس این انجمن:

 مشهد، سه راه فردوسی، شاهنامه ۶۹، پس از شهدا ۸، سمت چپ به طرف امامزاده حاتم، دو راهی سمت راست، نرسیده به پل و در نهایت پناهگاه حمایت از حیوانات مهر مشهد

پناهگاه گربه های زنده یاد شعله رئوفی

 جا دارد به یکی از معروف ترین انجمن های حمایت از حیوانات در ایران بپردازیم که چند سال پیش متاسفانه حادثه ای بسیار تلخ و ناگوار برای این پناهگاه رخ داد. این پناهگاه در زمینه حمایت از گربه های آسیب دیده و بی سرپرست فعالیت می‌کند و مسئول نگهداری و مراقبت از این گربه ها می‌باشد. این پناهگاه کل اقدامات مهم خود را مدیون زحمات بی پایان زنده یاد شعله رئوفی است. متاسفانه چند سال پیش آتش سوزی بزرگی در این پناهگاه اتفاق افتاد و خانم شعله رئوفی به همراه ۲۰۰ گربه در آتش سوختند. لازم‌ به ذکر است که این پناهگاه هنوز هم فعال بوده و به حمایت از حیوانات بی سرپرست به ویژه گربه های ناتوان می‌پردازد.

آدرس این انجمن:

 24 کیلومتری شرق اشتهارد 

پناهگاه حیوانات پردیس تبریز

یکی دیگر از انجمن های حمایت از حیوانات در ایران پناهگاه حیوانات پردیس تبریز است که در نزدیکی شهر تبریز قرار دارد. این پناهگاه تا به امروز اقدامات بسیار مثبت و نیکوکارانه را انجام داده است. در سال ۱۳۹۰ پناهگاه حیوانات پردیس تبریز توسط خانم ژیلاپور تاسیس شد. این پناهگاه در طول این سال ها توانسته است با حمایت از حیوانات ولگرد و بی پناه جان چند هزار سگ را نجات دهد. از مزیت های پناهگاه حیوانات پردیس تبریز  این می‌باشد که از کشتن سگ های ولگرد توسط شهرداری جلوگیری کرده و به آن ها اسکان می‌دهد. در این پناهگاه به جز سگ ها حیواناتی از قبیل روباه، گربه و نیز پرندگانی همچون جغد، عقاب و کرکس هم نگه داری می‌شوند. شما می‌توانید کمک های نقدی و غیر نقدی خود را اگر که در شهر تبریز یا نزدیکی آن باشید به این مرکز خیریه هدیه بدهید.

آدرس این انجمن:

در ۲۰ کیلومتری جاده تبریز و صوفیان، روبه روی شهرک سرمایه گذاری خارجی و در نهایت پناهگاه حیوانات پردیس تبریز

 

نظر خود را درباره «آدرس انجمن های حمایت از حیوانات در ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آدرس انجمن های حمایت از حیوانات در ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.