زمان مطالعه: 1 دقیقه
آخرین ابرماه 1401

آخرین ابرماه 1401

مشاهده آخرین ابرماه 1401 در همجواری با کیوان و میان آذرگوی‌های پرساوشی را از دست ندهید.

آخرین ابرماه 1401 به زودی در همین هفته روی خواهد داد و در این واقعه، سیاره زیبای کیوان و آذرگوی‌ های بارش پِرساوشی، ماه را همراهی خواهند کرد. در ادامه مطلب آسمونی همراه باشید.

در ساعت 21:44 شبانگاه چهارشنبه 19 مرداد ماه 1401، ماه در کمترین فاصله با زمین یعنی در فاصله 359 هزار و 830 کیلومتری قرار می گیرد. 1.5 روز بعد از این رویداد، یعنی در ساعت 06:06 بامداد جمعه 21 مرداد، ماه به وضعیت ماه کامل (بدر) می رسد.

آخرین ابرماه سال 1401، در شامگاه پنج شنبه 20 مرداد با چشم غیرمسلح در افق جنوب شرق آسمان قابل رویت است.

آخرین ابرماه سال بعد از ساعت 20، در تهران طلوع و حدود ساعت 6 بامداد جمعه در افق جنوب غرب آسمان غروب خواهد کرد.

 اگر ماه در کمترین فاصله با زمین باشد، بسته به فاصله آن از زمین در هنگام رسیدن به وضعیت ماه کامل، بین 6 تا 14 درصد ماه بزرگتر و 16 تا 30 درصد، درخشان‌تر از دیگر ماه‌های کامل سال دیده خواهد شد.

مشاهده ابر ماه در کنار سایر بناهای تاریخی یا برج های بلند یا در کنار عوارض طبیعی، در هنگام عکاسی، جلوه بسیار زیبایی از ابرماه را نشان خواهد داد. 

جالب است علاقه‌مندان بدانند که اَبَرماه در طول این شب (جمعه 21 اَمرداد) در زمینه صورت فلکی "بزغاله" (جَدی) همنشین سیاره زیبا و حلقه بر گردن "کیوان" (زحل) خواهد بود؛ جرم ستاره مانند زرد رنگ در سمت چپ و نزدیک به ماه در هنگام طلوع از افق جنوب شرق، سیاره کیوان است.

هر چند که نور زیاد ماه در این شب‌ها مزاحم رصد شهاب‌های زیبای بارش "پِرساوشی" است، اما اگر رصدگران خوش شانس باشند، شاید برخی از آذرگوی‌های این بارش مشهور سالیانه در بخش‌هایی از آسمان که از نور ماه دور است، برای آنها قابل مشاهده باشد.

نظر خود را درباره «آخرین ابرماه 1401» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آخرین ابرماه 1401 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.