زمان مطالعه: 1 دقیقه
علت آتش سوزی در جنگل های مریوان چه بود؟

علت آتش سوزی در جنگل های مریوان چه بود؟

جنگل های مریوان که به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شده بود، پس از سه روز با کمک یگان محافظت از محیط زیست مهار شد. علت این آتش سوزی را در آسمونی بخوانید.

آتش سوزی در جنگل های مریوان

جنگل های کردستان جزو جنگل های زاگرس شمالی هستند. و بیش از 374 هزار هکتار این استان را تشکیل داده اند. این جنگل ها به دلیل محافظت از منابع آب و خاک و ذخایر انرژی اهمیت بسیاری دارند. جنگل‌ های کردستان در اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده اند که در فاصله 120 کیلومتری از مرکز استان قرار دارند.

آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای دره وران که از پنج ‌شنبه شروع شد و به دلیل شیب تند این منطقه، به قسمت های پایین دست گسترش پیدا کرد. این روستا در نقطه صفر مرزی ایران و عراق واقع شده است. آتش‌سوزی دیگری نیز در روستای کولیت رخ داده بود که روز جمعه مهار شد.

علت آتش سوزی جنگل های مریوان

آتش سوزی جنگل های مریوان
آتش سوزی جنگل های مریوان

با اینکه علت آتش سوزی معلوم نشده است، اما آسیب‌ های بسیاری به جنگل‌ ها وارد شده است. مساحت تخریب مشخص نیست. این آتش سوزی به جنگل ‌های مناطق مرزی و در نزدیکی روستایی "دوله بید" نیز رسیده بود و به دلیل آلوده بودن منطقه به مین‌ های دوران جنگ تحمیلی امکان اعزام نیروی انسانی وجود نداشت و در مهار آتش سوزی این منطقه از بالگرد استفاده شد.

مهار آتش سوزی جنگل های مریوان

مهار آتش سوزی
مهار آتش سوزی

یگان حفاظت منابع طبیعی استان کردستان با کمک مردم توانستند پس از 3 روز آتش سوزی جنگل های مریوان را مهار کنند. هنوز خسارت ناشی از سطح آتش سوزی مشخص نشده است اما گفته می شود گونه‌هایی از بنه و زالزالک در این آتش سوزی از بین رفته اند.

در این آتش سوزی بیش از 200 هکتار از جنگل ‌های مریوان خسارت وارد کرده است. با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌های بلوط رخ داده است ، با اطمینان نمی توان گفت آتش سوزی در مناطق مجاور نیز مهار شده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «علت آتش سوزی در جنگل های مریوان چه بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره علت آتش سوزی در جنگل های مریوان چه بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.