زمان مطالعه: 5 دقیقه
۱۰ شبکه‌ جدید بلاکچین در صرافی بیت پین فهرست شدند!

۱۰ شبکه‌ جدید بلاکچین در صرافی بیت پین فهرست شدند!

صرافی بیت پین به درخواست شما کاربران عزیز در تازه‌ترین اطلاعیه‌ی خود، از فهرست کردن ۱۰ شبکه بلاک چینی پرطرفدار لایه دو اتریوم به پلتفرم خود خبر داد.

صرافی بیت پین به درخواست شما کاربران عزیز در تازه‌ترین اطلاعیه‌ی خود، از فهرست کردن ۱۰ شبکه بلاک چینی پرطرفدار لایه دو اتریوم به پلتفرم خود خبر داد.

یکی از عوامل رشد صرافی‌ها در بازار نوسانی قیمت ارز‌های دیجیتال، اضافه کردن رمزارزها و شبکه‌های مختلف جدید و پرتقاضا برای دسترسی بیشتر کاربران است. صرافی بیت پین همواره تلاش کرده تا در حمایت از خواسته‌های کاربرانش قدم بردارد و پاسخ به نیاز آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد. در همین راستا این صرافی معتبر در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۱ با اضافه کردن ۱۰ شبکه‌ی جدید بلاک چینی به پیشواز سال نو می‌رود. تمامی این شبکه‌ها از جزو لایه دو اتریوم هستند که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

۱۰ شبکه بلاک چینی جدید لایه دو اتریوم در بیت پین

شبکه‌های بلاک چینی جدیدی که صرافی بیت پین به‌تازگی به پلتفرم خود اضافه کرده، عبارت‌اند از:

  • آربیتروم (Arbitrum)
  • اپتیمیسم (Optimism)
  • سلو (Celo)
  • مون بیم (Moonbeam)،
  • مون ریور (Moonriver)
  • کوکوین شیرز (KCC)
  • آیوتکس (IoTeX)
  • متیس (Metis)
  • کاردانو (Cardano)
  • نم (NEM)

از میان این ۱۰ شبکه بلاک چین، آربیتروم و اپتیمیسم از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند و ۸ شبکه‌ی دیگر هم جزو شبکه‌های اصلی و حرفه‌ای هستند که همه برای پاسخ به نیاز کاربران حرفه‌ای به پلتفرم بیت پین اضافه شده‌اند. از این پس، هر کاربری با هر سطحی از دانش و آگاهی می‌تواند در این صرافی به خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال محبوب خود بپردازد.

آشنایی بیشتر با چند شبکه‌ی جدید اضافه شده به بیت پین

شبکه آربیتروم (Arbitrum)

شبکه آربیتروم (Arbitrum)، رول‌آپی خوشبینانه روی شبکه‌ی اتریوم بوده و یکی از کارآمدترین راهکار‌ها برای افزایش مقیاس‌پذیری در این شبکه اتریوم محسوب می‌شود. شبکه‌ی آربیتروم با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و با تجمیع تراکنش‌ها و اجرای آن‌ها خارج از زنجیره‌ی اصلی، هزینه‌ی تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.

شبکه‌ی آربیتروم امنیت تراکنش‌ها را از امنیتِ خودِ شبکه‌ی اتریوم تامین می‌کند و از آنجا که با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، می‌تواند قراردادهای هوشمند و تراکنش‌ها را بدون کوچکترین تغییری، اجرا کند.

با توجه به هدف اصلی شبکه‌ی آربیتروم در برطرف مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌‌ی‌ اتریوم، انتظار می‌رود تیم توسعه‌دهنده‌ی آن برنامه‌ای برای عرضه توکن بومی نداشته باشد، درنتیجه، کاربران هزینه‌ی تراکنش‌ها در این شبکه را باید به وسیله اتر (ETH) پرداخت کنند.

شبکه‌ی اپتیمیسم (Optimism)

شبکه‌ی اپتیمیسم (Optimism) هم درست مانند شبکه آربیتروم برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شد، این شبکه با فشرده‌سازی اطلاعات و انتقال تراکنش‌ها به بلاک‌ چینی دیگر، سرعت اجرای تراکنش‌ها را افزایش داده و هزینه‌ی کارمزد‌ها را کاهش می‌دهد.

در این شبکه تمام تراکنش‌‌ها، معتبر فرض می‌‌شوند و اعتبار‌دهنده‌های شبکه برای بررسی تراکنش‌ها یک هفته فرصت دارند؛ در صورت تشخیص تراکنشی جعلی، آن تراکنش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در واقع بعد از ثبت هر تراکنش، بلاک جدیدی برای صحت‌سنجی آن تراکنش تولید شده و سپس برای اجرا وارد لایه‌ی دوم بلاک‌ چین می‌شود. در لایه‌ی دوم، برای کاهش هزینه‌ها، تراکنش‌ها در بلاک‌هایی دسته‌بندی و فشرده‌ می‌شوند و در نهایت پس پردازش اطلاعات، به شبکه اتریوم بازگردانده می‌شوند.

مون بیم (Moonbeam)

مون بیم (Moonbeam) اولین پلتفرمی است که امکان اجرای قراردادهای هوشمندِ سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و نوشته شده به زبان سالیدیتی را در بلاک چین پولکادات (Polkadot) فراهم می‌کند.

این شبکه با هدف خدمت‌رسانی به کاربران و ذخیره‌ی دارایی‌هایی میان دو یا چند بلاک چین، طراحی شده و امنیت و تعامل‌پذیری خود را از پاراچین‌ (Parachain) اصلی بلاک چین پولکادات تامین می‌کند.

شبکه‌ی مون بیم (Moonbeam) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد پروژه‌ی خود را به مون بیم منتقل کرده و دسترسی برنامه‌ها را به کاربران جدید و دارایی‌های دیگر زنجیره‌ها گسترش دهند.

پروژه‌های موجود مبتنی بر شبکه اتریوم، پروژه‌های اکوسیستم پولکادات و توسعه‌دهندگان برنامه‌‌های غیرمتمرکز جدید از عملکرد میان‌زنجیره‌ای شبکه‌ی مون بیم بیشترین بهره را می‌برند و می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند غیرمتمرکز بودن، سازگاری با EVM و پیاده‌سازی برنامه‌ها در Web 3 استفاده کنند. برای خرید ارز دیجیتال مون بیم از بیت پین اینجا کلیک کنید. نام توکن اختصاصی شبکه‌ی مون بیم، گلیمر (GLMR) است که برای پرداخت هزینه‌ی اجرای قرارداد هوشمند استفاده شده و تمامی کارمزد‌ها نیز با این توکن پرداخت می‌شوند. علاوه‌براین توکن گلیمر برای شرکت در رای‌گیری و حکمرانی در شبکه مون بیم نیز به‌ کار می‌رود.

شبکه کوکوین شیرز (KCC)

شبکه کوکوین شیرز (KCC - مخفف Kucoin Community Chain) زنجیره‌ای عمومی با کارایی بالا و غیرمتمرکز است که توسط کوکوین (KuCoin) برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم راه‌اندازی شده و هدفش ارائه‌ی سرعت بالاتر و هزینه‌های کمتر در پردازش تراکنش‌ها است. شبکه کوکوین شیرز با قراردادهای هوشمند اتریوم و ERC-20 کاملا سازگار بوده توکن اختصاصی آن با نام کوکوین توکن KCS تنها سوخت اصلی برای پرداخت گس است. الگوریتم اجماع به کاررفته در شبکه‌ی کوکوین گواه بر اعتبار سهام (PoSA) است و توان عملیاتی بالا، تاخیر کم، هزینه‌ی پایین تراکنش‌ها و امنیت را برای این شبکه به ارمغان می‌‌آورد.

شبکه‌ی متیس (Metis)

شبکه‌ی متیس (Metis) رول‌آپی خوشبینانه در لایه دوم شبکه‌ی اتریوم است که با پردازش تراکنش‌ها خارج از زنجیره‌ی اصلی و کاهش حجم کاری، مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم را برطرف می‌کند.

این شبکه در ابتدا فورکی از شبکه اپتیمیسم بود و سپس شبکه‌ی اصلی خود را راه‌اندازی کرد.

البته هدف از راه‌اندازی شبکه متیس فقط افزایش مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم نیست و این شبکه در دیدگاهی کلی‌تر قصد دارد به زیرساختی برای توسعه‌ی اقتصادی Web3 تبدیل شود و نحوه همکاری افراد و مشاغل را با استفاده از شرکت‌های مستقل غیر‌متمرکز تغییر دهد.

کوین اختصاصی شبکه‌ی متیس، METIS نام دارد و مهم‌ترین کاربردش، استفاده برای صحت‌سنجی تراکنش‌ها است. علاوه‌بر‌این، کاربران می‌توانند از کوین METIS برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در شبکه‌ی متیس آندرومدا استفاده کرده یا آن را استیک کنند و پاداش بگیرند.

تعداد کوین قابل عرضه‌ی METIS برابر با ۱۰ میلیون واحد است که ۴۷٫۷ درصد از آن به‌عنوان پاداش بین نودهای شبکه و سپرده‌گذاران تقسیم می‌شود، ۱۵٫۵ درصد متعلق به سرمایه‌گذاران است، ۹ درصد برای توسعه‌ی جامعه کاربری، ۷ درصد برای تیم سازنده، ۶ درصد در قالب ایردراپ، ۶ درصد برای صندوق ذخیره‌ی شبکه، ۴ درصد برای بنیاد متیس‌لب، ۳ درصد برای جامعه‌ی کاربری، ۱٫۵ درصد برای مشاوران شبکه، ۰٫۲ درصد برای عرضه اولیه صرافی‌های غیرمتمرکز و ۰٫۱ درصد برای عرضه‌ی اولیه صرافی (IEO) توزیع می‌شود.

شبکه کاردانو

کاردانو (Cardano)، شبکه‌ای مبتنی بر فناوری بلاک چین به روش اثبات سهام است که تصمیم دارد مشکل ذاتی مقیاس‌پذیری را برطرف کند. رمزارز این شبکه ADA نام دارد که ۵۷٫۶ درصد از تعداد کلی آن در عرضه‌ی اولیه سکه (ICO) توزیع شده و کاربران می‌توانند برای انجام تراکنش‌ها در شبکه‌ی کاردانو از آن استفاده کنند.

علاوه‌بر‌این دارندگان ADA می‌توانند از طریق استخرها به استیکینگ این رمزارز پرداخته و در قبال آن پاداش دریافت کنند. برای خرید کاردانو از بیت پین کلیک کنید.

تیم توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌ی کاردانو همگی افرادی آکادمیک هستند که بیش از ۹۰ وایت پیپر برای فناوری‌های زیربنایی آن منتشر کرده‌اند. این شبکه قصد دارد به شبکه‌ای مطمئن با امنیت بالا، بدون مشکل مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری است، تبدیل شود.

کدام از این شبکه‌های بلاک چینی برای شما جذاب‌تر است؟ شما می‌توانید برای خرید یا فروش در هرکدام از این شبکه‌های لایه دو اتریوم به صرافی بیت پین مراجعه کرده و در زمان کوتاهی رمزارز مورد نظر خود را در این ۱۰ شبکه‌ی جدید با خیالی آسوده معامله کنید.

برچسب ها : بلاکچین,کریپتوکارنسی,رمزارز

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «۱۰ شبکه‌ جدید بلاکچین در صرافی بیت پین فهرست شدند!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ۱۰ شبکه‌ جدید بلاکچین در صرافی بیت پین فهرست شدند! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.