زمان مطالعه: 1 دقیقه
یانیکا کستلیچ و 1256 گل رز

یانیکا کستلیچ و 1256 گل رز

کشور کرواسی تنها به فوتبالیست های خود افتخار نمی کند؛ حتی اولین ورزشکار کروات که تصویرش بر روی تمبرهای کرواسی منتشر شد، یک فوتبالیست نبود!

متولد 5 ژانویه 1982 در زاگرب کرواسی که در آن زمان قسمتی از خاک کشور یوگسلاوی بود. کستلیچ هنوز وارد دنیای قهرمانان نشده بود که یوگسلاوی از هم فرو پاشید و این‌گونه شد که اولین سال‌های ورزش قهرمانی یانیکا با نخستین سال‌های تاریخ کرواسی همزمان گردید. سال‌های نخست، سال‌هایی دشوار برای کستلیچ بود. او و خانواده‌اش در هنگام برگزاری مسابقات اتحادیه اروپا، پول کافی برای اقامت در هتل نداشتند. به همین جهت هرگاه زمان مسابقات می‌رسید، آنها مجبور بودند شب را در اتومبیل خود یا چادر سفر به صبح برسانند!

یانیکا در 16 سالگی اولین تجربه حضور در المپیک زمستانی را در بازی‌های «ناگانو» کسب کرد اما اولین باری که نامش بر سر زبانها افتاد، در فصل 2001ـ2000 بود که تمامی عناوین جام‌جهانی آن سال را از آن خود کرد. او در آن فصل 1256 امتیاز کسب کرد و وقتی به شهر خود (زاگرب) بازگشت. 1256 گل رز به نشانه امتیازات او به وی هدیه شد.

 کشور نوپای کرواسی چنان به قهرمانی‌های کستلیچ افتخار کرد که تصاویر او به عنوان نخستین ورزشکار کروات در تمبرهای این کشور به چاپ رسید.

در المپیک سالت لیک سیتی (2002) کستلیچ طی ده روز نمایشی خیره‌کننده و غیرعادی داشت. او مسابقات ترکیبی را به سریعترین شکل ممکن آغاز کرد و در سه مسابقه ترکیبی اختلاف خود را با نفر دوم به حدود 1/5 ثانیه رساند تا مقتدرانه قهرمان شود. آنگاه نوبت مدال نقره مسابقات «سوپر جی»رسید. پانیکا با نفر اول تنها پنج صدم ثانیه اختلاف داشت. سه روز بعد نوبت به پیش افتادن یانیکا از «لوره بیکژنوت » و سومین طلای قهرمان کروات بود. یانیکا این مدال را با اختلاف زمانی هفت صدم ثانیه نسبت به نفر دوم و در مسابقات مارپیچ کوچک اسکی به دست آورد.

سومین طلای کستلیچ هم در اسلالوم بزرگ رقم خورد او با چهار مدال به کشورش بازگردد. یک سال بعد نوبت به کسب دو مدال طلا در مسابقات جهانی بود و آنگاه ادامه درخشش به المپیک 2006 تورینو موکول شد. در تورینو هم کستلیچ خیل عظیم علاقه‌مندان به خود را ناامید نکرد و علاوه بر طلای آلپاین ترکیبی، مدال نقره سوپرجی را هم تصاحب کرد و به رکورد 4 طلا و 2 نقره دست یافت. آماری که در اسکی آلپاین زنان رکورد به شمار می‌آمد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یانیکا کستلیچ و 1256 گل رز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یانیکا کستلیچ و 1256 گل رز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.