مطالعه: 1 دقیقه
یارانه بنزین

یارانه بنزین

روند سهمیه بندی بنزین تغییر کرده است، قبلاً یارانه بنزین به صاحبین خودرو تعلق می گرفت اما ازین به بعد به افراد تعلق می گیرد.

یارانه بنزین به تمام افراد تعلق می گیرد و دیگر فقط به صاحبین خودرو پرداخت نمی شود، بلکه به تمام افراد حتی کسانی که خودرو ندارند تعلق می گیرد. در ادامه مطلب آسمونی درباره جزئیات بیشتری از یارانه بنزین آشنا می شویم.

یارانه بنزین چیست؟

در شیوه جدید، مهم نیست افراد خودرو دارند یا ندارند، در هر حال یارانه بنزین به حساب سرپرست همه خانوارها پرداخت می شود. دولت در این طرح جدید، بنزین به افراد نمی دهند بلکه یارانه بنزین را پرداخت می کند. بدین معنا که هزینه بنزین به صورت نقدی به حساب افراد به صورت ماهیانه واریز می شود. افرادی که خودرو دارند از این یارانه برای خرید بنزین استفاده می کنند و افراد فاقد خودرو در هر زمینه ای که بخواهند می توانند آن را مصرف کنند.

یارانه بنزین چقدر است؟

بنزین هم اکنون دارای دو قیمت آزاد (لیتری 3.000 تومان) و یارانه ای (لیتری 1.500 تومان) است. و اما مبلغ یارانه بنزین برای خانواده های مختفل به قرار زیر است:

  1. خانواده یک نفره: 55 هزار تومان
  2. خانواده 2 نفره: 103 هزار تومان
  3. خانواده سه نفره: 138 هزار تومان
  4. خانواده چهار نفره: 172 هزار تومان
  5. خانواده پنج نفره و بالاتر: 205 هزار تومان

ثبت نام یارانه بنزین چگونه است؟

جاماندگان طرح یارانه بنزین می توانند کد دستوری #6369* را با تلفن همراه خود بگیرند و شماره ملی و حق دسترسی به حساب بانکی خود را در اختیار دولت قرار دهند تا بررسی های لازم برای گردش مالی انجام گیرد و به نتیجه برسند که آیا شما مشمول طرح حمایت یارانه بنزین هستید یا خیر.

سایت یارانه بنزین

سایت یارانه معیشتی بنزین در بخش زیر است منتها این روزها به دلیل هجوم افراد زیادی به این سایت و انجام ثبت اعتراض به یارانه بنزین و سایر یارانه های معیشتی، به کندی بارگزاری می شود:

سایت خرید و فروش یارانه بنزین

این سامانه فعلاً در جزیره آزاد کیش کاربرد دارد. سایت بنزین من (سامانه تبادل سهمیه بنزین) به منظور خرید و فروش یارانه بنزین صورت گرفته است. افرادی که فاقد خودرو هستند می توانند یارانه بنزین خود را به افراد صاحب خودرو بفروشند.
همچنین صاحبین خودرو هم  می توانند دست به فروش مازاد بنزین خود بزنند و افرادی که نیاز به بنزین بیشتری دارند آن را تهیه کنند. قیمت بنزین در این سامانه همچنان لیتری 1.500 است.

روش استعلام یارانه بنزین

با شماره گیری کد دستوری #39*4* می توانید به باقی مانده یارانه بنزین، نمایش وضعیت فروش خودکار و همچنین تنظیم وضعیت فروش خودکار دسترسی داشته باشید.

نظر خود را درباره «یارانه بنزین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره یارانه بنزین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.