زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاطرات آلكسی لالاس، گیتاریستی که در جام جهانی به شهرت رسید

خاطرات آلكسی لالاس، گیتاریستی که در جام جهانی به شهرت رسید

آلكسی لالاس بازیكن آمریكا در جام جهانی 1994 یکی از نخستین بازیکنانی بود که به خاطر چهره خود در این رقابتها به شهرت رسید.

مهدی زارعی- به هنگام برگزاری جام جهانی در ایالات متحده آمریکا، آلکسی لالاس 24 ساله بود؛ مدافع 191 سانتی متری باشگاه دانشگاهی راتگرز اسکارلت نایتز متولد اول ژوئن 1970 در بیرمنگام واقع در ایالت میشیگان بود و یکی از بازیکنان آماتوری که ایالات متحده آنها را برای جام جهانی 1994 آماده ساخته بود.

آلکسی با نام کامل پانایوتیس آلکساندِر لالاس که فرزند دِمیتریوس لالاس- یک پروفسور یونانی- و آن هاردینگ ودوُرث یک شاعره آمریکایی بود، در 11 سالگی همراه با برادر کوچک ترش- گرِگ- به شکلی جدی به فوتبال پرداخت و در 17 سالگی بهترین بازیکن دبیرستان میشیگان شد. او در همان حال به هاکی روی یخ نیز می پرداخت و با تیم خود، عنوان قهرمانی ایالتی را نیز از آن خود کرد.

در دوران تحصیل در دانشگاه بود که برای اولین بار در 1991 برای تیم ملی ایالات متحده آمریکا به میدان رفت و یک سال بعد با تیم امید این کشور، در المپیک بارسلونا شرکت کرد. در حالی که با صورت کاملا تراشیده و موهای نسبتا کوتاه خود، بیشتر به بازیکنان یونانی شباهت داشت. اما دو سال بعد در هنگام بازیهای جام جهانی 1994 او با چهره ای کاملا متفاوت در میادین حضور یافت؛ این بار با موهایی صاف و بلند و ریش پروفسوری که او را در میدان انگشت نما می کرد. تیپ هنری او سبب شاید در فوتبال نامتعارف بود، اما برای او که به شکلی جدی گیتاز می نواخت، مساله غریبی به نظر نمی رسید.

لالاس درباره آن بازیها می گوید:

 

وقتی اسم سال 1994 برده می‌شود، یاد آن تابستان جادویی می‌افتم كه زندگی‌ام را تغییر داد. به خاطر آن تابستان بودكه اكنون در دنیا شناخته شده هستم. من این احساس را تجربه كردم كه جام‌جهانی چه تأثیر عمیقی روی یك فرد خواهد داشت. من هرگز شكست كلمبیا را در استادیوم «رزبال» فراموش نمی‌كنم. ما دو سال برای آن جام‌جهانی تمرین كرده بودیم و تیم برای تابستان 1994 به آمادگی كافی رسیده بود. ما بر این اعتقاد بودیم كه با صعود از گروه خود، به موفقیت كافی دست یافته‌ایم.

زمانی كه سوت پایان بازی به صدا درآمد و كلمبیا یكی از مدعیان فتح این جام را حذف كردیم، لحظه‌ای جادویی را در برابر نزدیك به صدهزار تماشاگر در «پاسادنا» كالیفرنیا تجربه كردیم. لحظه‌‌ای ماندگار با هزاران پرچم و البته تصاویری كه در خاطر همه ما جاودانه شد. احساسی بی‌نظیر به ما دست داده بودكه هرگز از خاطر هیچ یك از بازیكنان محو نخواهد شد.

 

بعد از جام جهانی لالاس یک فصل را در پادوا ایتالیا سپری کرد. اما بیش از یک فصل در این تیم دوام نیاورد و باقی دوران فوتبال خود را در لیگ حرفه ای و تازه تاسیس MLS سپری کرد و پیراهن تیمهایی چون نیو انگلند روولوشن،  مترو استارز، کانزاس سیتی ویزاردز سپری کرد و پس از دو فصل بازی در لس آنجلس گلکسی در سال 2003 از فوتبال کناره گرفت.

او تا سال 1998 در 96 بازی ملی به میدان رفت و 10 گل نیز به ثمر رساند. بعدها ریش و موی خود را کوتاه کرد و با تیپ دهه 90 خود فاصله گرفت. اما هنوز هم آلکسی لالاس به خاطر قیافه خاص خود در آن بازیها به یاد آورده می شود.

 

نظر خود را درباره «خاطرات آلكسی لالاس، گیتاریستی که در جام جهانی به شهرت رسید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات آلكسی لالاس، گیتاریستی که در جام جهانی به شهرت رسید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.