زمان مطالعه: 1 دقیقه
گوگل به دنبال توسعه شبکه کابلی در جهان

گوگل به دنبال توسعه شبکه کابلی در جهان

گوگل اخیرا به صورت رسمی اعلام کرده است که در نظر دارد، یک کابل اینترنتی خصوصی را از طریق مسیر آبی از مبدا...

توسعه شبکه کابلی در جهان توسط گوگل

گوگل اخیرا به صورت رسمی اعلام کرده است که در نظر دارد، یک کابل اینترنتی خصوصی را از طریق مسیر آبی از مبدا اروپا به قاره آفریقا بکشد. این کابل که دو قاره اروپا و آفریقا را به هم متصل خواهد کرد از کشور پرتغال شروع شده و به مراکش خواهد رسید.به گزارش وب سایت آسمونی، البته این مسیر در ادامه راه خود به آفریقای جنوبی امتداد پیدا کرده و در فاز های بعدی به صورت انشعابی به کشورهای دیگر ارائه خواهد شد. گوگل برطبق بیانیه صادر شده، بیان کرده است که این کابل طویل به افتخار الادا اکویانو، نویسنده و مبارز نیجریایی، اکویانو نام گذاری شده و در سال 2021 نصب و راه اندازی می شود. همچنین گفته می شود که پورت مخابره ای نیجریه نیز بخشی از کابل اینترنتی گوگل خواهد بود.

برنامه گوگل برای توسعه شبکه کابلی جهانی

گوگل به دنبال توسعه شبکه کابلی در جهان
گوگل به دنبال توسعه شبکه کابلی در جهان

بد نیست بدانید که این اولین پروژه این شرکت برای کابل کشی نبوده و پیش از سیزده مشارکت مختلف در زمینه کابل کشی داشته و اکویا سومین پروژه خصوصی گوگل محسوب می شود. اولین پروژه گوگل با نام Curie در میان فعالان شناخته شده و مراحل ساخت و توسعه آن در آوریل گذشته به پایان رسید. این کابل لس آنجلس آمریکا را به شیلی مرتبط می کند. دومین پروژه نیز به Dunan شهرت داشته و میان کشورهای آمریکا و فرانسه کشیده شده است. البته این مسیر هنوز به بهره برداری نرسیده و در سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سرانجام اکویانا که اروپا را به آفریقا متصل خواهد کرد تا به امروز برای گوگل 47 میلیارد دلار هزینه داشته و در سال 2021 به اتمام خواهد رسید.

اما فارق از سودهای موجود در چنین پروژه هایی، انجام دادن آن ها از نیازهای مهم دنیای امروزی شناخته می شود، چرا که هم اکنون حدود 99 درصد از کل حجم دیتای دنیا از طریق این قابل ها تبادل می شود. البته این کابل جدید که به وسیله شبکه های زیر آبی آلکاتل نصب خواهد شد، نسبت به گذشته بهبود هایی داشته است. اکویانو اولین کابل زیر دریایی جهان است که به سیستم سوئیچینگ نوری مجهز شده و همچنین از حدود 20 برابر ظرفیت بیشتر نسبت به کابل قبلی برخوردار است که بتواند نقاط بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد.

نظر خود را درباره «گوگل به دنبال توسعه شبکه کابلی در جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گوگل به دنبال توسعه شبکه کابلی در جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.