زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی گرت بیل

بیوگرافی گرت بیل

نام کامل وی گرت فرانک بیل می باشد. وی در تاریخ 18 ژوئیه سال 1989 در شهر کاردیف واقع در کشور ولز متولد شد.
نام گرت فرانک
نام خانوادگی بیل
محل تولد کاردیف، ولز
تاریخ تولد 18 ژوئیهٔ 1989 ‏(32 سال)
حرفه کاری فوتبالیست
تیم فعلی رئال مادرید
قد
185 سانتی متر

 

درباره گرت بیل

نام کامل وی گرت فرانک بیل می باشد. وی در تاریخ 18 ژوئیه سال 1989 در شهر کاردیف واقع در کشور ولز متولد شد. والدین گرت به شغل های دولتی مشغول بودند و عمویش کریس پارک، یکی از فوتبالیست های سابق شهر بود. او تمام دوران کودکی خود را با عکس ها و پوسترهای «رایان گیگز» پشت سر گذاشت.

در دوران دبیرستان توانست 100 متر را در 4.11 ثانیه بدود، و با بازی های درخشان و خیره کننده ی خود توجه مربی ورزش را به خود جلب نماید. مربی او را مجبور می کرد که از پای چپ خود استفاده نکند و بی وقفه بازی کند. گرت در اردوهای باشگاه «ساوت همپتون» حضور پیدا کرد اما دائما استرس داشت مبادا به دلیل این که قد بلندی ندارد، بورسیه تحصیلی باشگاه به او تعلق نگیرد. وی سرانجام در سال 2005 موفق شد تحصیلات خود را به پایان برساند و در رشته ی تربیت بدنی نمره A کسب نماید.

ازدواج گرت بیل

گرت بیل از دوران دبیرستان با دختری بنام اِما ریس جونز (آرایشگر) وارد رابطه عاشقانه شد و در نهایت این زوج سال 2012 صاحب اولین فرزند دختر خود بنام آلبا شدند در سال 2016 دختر دوم آنها بنام نوا به دنیا آمد و در سال 2018 هم صاحب یک فرزند پسر بنام Axel شدند ، این زوج هنوز بصورت رسمی ازدواج نکردند.

شروع فعالیت گرت بیل در فوتبال

گرت بیل فوتبال خود را از یک تیم انگلیسی آغاز کرد؛ وی در سال 2006 به تیم ساوت همپتن انگلیس پیوست و در پست مدافع چپ به بازی گرفته شد. گرت در مجموع 45 بازی برای ساوت همپتن انجام داد و موفق شد در این بازی ها 5 گل را به ثمر برساند. وی یک سال بعد به تیم فوتبال تاتنهام ملحق شد. گرت بیل از زمانی که در تیم فوتبال ساوت همپتن بازی می کرد، در ضربات ایستگاهی تبحر خارق العاده ای از خود نشان داده بود.

پیوستن به تاتنهام

پس از درخشان ظاهر شدن در لباس ساوت همپتن، مسئولان تاتنهام وی را در سال 2007 به خدمت گرفتند. گرت در سال های اول حضور خود در تاتنهام به عنوان مدافع سمت چپ به بازی گرفته می شد اما به دلیل مصدومیت های متعدد نمی توانست توانایی خود را به خوبی نشان دهد.

سرانجام با تغییراتی که در کادر فنی صورت گرفت، پست بازی گرت بیل نیز به وینگر تغییر پیدا کرد. اما نقطه ی اوج شاهکار گرت بیل در لباس تاتنهام زمانی رخ داد که در مقابل اینتر میلان بازی کرد. در آن سال اینتر میلان در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شناخته می شد و با انگیزه ی زیادی به آن مسابقات آمده بود. در آن بازی که تانتهام با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد، گرت بیل موفق شد یک هتریک به یاد ماندنی انجام دهد و با سرعت فوق العاده ی خود بارها خط دفاعی اینتر را جا بگذارد و گل های به یاد ماندنی و زیبایی را وارد دروازه ی اینتر میلان کند.

گرت بیل در همان سال ها بود که با توانی ها و بازی های زیبایی که به نمایش می گذاشت، توانست توجه تیم های بزرگ اروپا را به سمت خود جلب نماید؛ البته بیشتر از سایر تیم ها، رئال مادرید بود که به دنبال جذب وی به باشگاه خود بود. گرت بیل در مجموع 203 بازی برای تاتنهام انجام داد و موفق شد 55 گل به ثمر برساند. سرانجام باشگاه رئال مادرید موفق شد با یک انتقال رکوردشکن گرت بیل را وارد تیم خود کند.

توافق با رئال مادرید

گرت بیل با مبلغ 91 میلیون یورویی در سال 2013 به رئال مادرید پیوست. این مبلغ(91 میلیون یورو) تا پایان فصل 2015–2016، گرت را گرانترین فوتبالیست تاریخ کرد. در فصل اول حضور در پایتخت اسپانیا گرت بیل به خاطر مبلغ بالای انتقالش زیر ذره بین بود و انتقاداتی از او می‌شد. حتی صحبت‌هایی از اختلاف میان او و کریستیانو رونالدو به گوش می‌رسید که رونالدو در قبال آن سکوت نکرد و ضمن تکذیب اختلافات از گرت بیل حمایت کرد. در نهایت در آخر فصل 14–2013 گرت بیل به همراه رئال مادرید به فینال لیسبون لیگ قهرمانان اروپا رسید و توانست در آن بازی دروازه اتلتیکو مادرید را باز کند و کمک زیادی به رئال مادرید در کسب دهمین قهرمانی اش در اروپا کرد.

گرت بیل پس از حدود دو سال در ترکیب رئال مادرید جا افتاده بود. اما در این فصل مصدومیت‌هایی گریبان گیر او شد. او در ماه سپتامبر در جریان بازی مقابل شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه ساق پا دچار آسیب دیدگی شد. به صورت جدی دوباره از هفته یازدهم لالیگا در ترکیب اصلی رئال مادرید قرار گرفت. بیل در حال به دست آوردن شرایط آرمان خود در مادرید بود که در ژانویه دوباره مصدومیت سراغش آمد. در مجموع او 14 بازی فصل را به خاطر مصدومیت از دست داد. در آخر فصل بیل به همراه تیم رئال مادرید افتخار بزرگی کسب کرد و برای دومین بار به همراه این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در تاریخ 28 می 2018 هم توانست با زدن 2 گل به لیورپول تیم رئال مادرید را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند.

حضور در تیم ملی ولز

در 27 می 2006 برای اولین بار با پیراهن قرمز ولز به میدان رفت و جوانترین بازیکن تاریخ این کشور شد که در سال 2012 هری ویلسون رکوردش را شکست. وقتی به میدان رفت 16 سال 315 روز داشت. تیم ولز با برد یک بر صفر مقابل اوکراین در پلی آف جام جهانی، یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2022 قطر می باشد و لازم به ذکر است این تیم در گروه B مسابقات جای گرفت و یکی از حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی می باشد.

افتخارات گرت بیل

تاتنهام

جام اتحادیه فوتبال انگلستان 2008

رئال مادرید

  • لالیگا: 2016–2017، 2019–2020 ،2021-2022
  • کوپا دل ری: 2013–2014
  • سوپرجام فوتبال اسپانیا: 2017، 2019 ، 2021
  • لیگ قهرمانان اروپا: 2013–2014، 2015–2016، 2016–2017، 2017–2021،2018-2022
  • سوپرجام اروپا: 2014، 2016، 2017
  • جام باشگاه‌های جهان: 2014، 2016، 2017، 2018

تیم ملی ولز

صعود به جام جهانی 2022 قطر

تصاویر Gareth Bale

گرت بیل در تاتنهام
گرت بیل در تاتنهام
گرت بیل در رئال مادرید
گرت بیل در رئال مادرید
گرت بیل در رئال
گرت بیل در کنار بنزما و رونالدو
گرت بیل در تیم ملی ولز
گرت بیل در تیم ملی ولز

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی گرت بیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی گرت بیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.