زمان مطالعه: 10 دقیقه
گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام - چطور در اینستاگرام فیلم‌های طولانی آپلود کنیم؟

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام - چطور در اینستاگرام فیلم‌های طولانی آپلود کنیم؟

هیچ تولید محتوایی به اندازه ویدیو، سرگرم کننده نیست و گذاشتن ویدئو به یکی از جذاب ترین اجزای این اپلیکیشن است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام سال ‌ها خود را به‌ عنوان یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری عکس تبلیغ می‌کرد. در واقع تا سال 2013 کاربران اینستا فقط اجازه به اشتراک گذاری تصاویر را داشته اند. اینستاگرام بالاخره پس از مدتی تصمیم گرفت تا با موج جدید همراه شود و اجازه انتشار ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را به کاربران خود بدهد. چه بخواهید در اینستاگرام به صورت لایو با دوستان خود در ارتباط باشید و چه یک آموزش آشپزی یک ساعته را در IGTV پست کنید، گذاشتن ویدیو یک روش عالی برای ارسال محتوای جذاب و  پرطرفدار برای دنبال کنندگان است. ما در این مطلب، مواردی را که در مورد نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام باید بدانید پوشش خواهیم داد.

دوران پخش کلیپ های ویدیویی 15 ثانیه ای اینستاگرام مدت هاست گذشته است، اما این بدان معنا نیست که همه ما قادر به اشتراک گذاری ویدئوهای طولانی هستیم. اینستاگرام چند محدودیت و قانون در مورد طول ویدیو دارد که همه باید برای به اشتراک گذاری ویدئوها در نظر بگیرند.

این پلتفرم از زمان شروع به کار خود تا به الان به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان تبدیل شده است. کاربران تمایل دارند از اینستاگرام برای برقراری ارتباط با دوستان خود و به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوها استفاده کنند. ناگفته نماند که این برنامه کاملاً برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است و همین ویژگی اینستاگرام را به یک شبکه اجتماعی عالی در عصر فناوری امروز تبدیل کرده است. به اشتراک گذاری عکس ها و ویدئوها تا قبل از این، کار ساده ای نبود.

اینستاگرام به تدریج ویژگی‌های بیشتری را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد، چرا که کاربران راه ‌های بیشتر و بیشتری برای برقراری ارتباط با دوستان و فالوورهای خود می خواستند. با این حال، اینستاگرام همچنان محدودیت‌ هایی را برای این امکانات خود اعمال کرده است که کاربران را ملزم می‌کند تا برای دستیابی به اهدافشان از فیلترها عبور کنند.

در لینک زیر مجموعه ای از آموزش های کاربردی معرفی شده است که می تواند برای یادگیری مفاهیم اساسی در حوزه اینستاگرام مفید باشد.

انواع ویدئوها در اینستاگرام

اگر می خواهید با فرمت های مختلف ویدیوهای اینستاگرام آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

ویدیو استوری اینستاگرام

ویدیوهای استوری اینستاگرام با الهام از اسنپ چت، 15 ثانیه ای هستند و پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.  استوری ها یکی از ویژگی های خوب اینستاگرام هستند که لینک های کاربردی درون آن ها جای می گیرند. (فقط حساب‌هایی که تأیید شده‌اند یا بیش از 10000 دنبال‌کننده دارند، به این ویژگی دسترسی دارند.) گذاشتن ویدئو بیشتر از یک دقیقه در استوری اینستاگرام یکی از محدودیت هایی است که این برنامه در استراتژی خود اعمال کرده است.

این ویژگی برای برندها بسیار مفید واقع شده است. بیش از 50 درصد از افرادی که در نظرسنجی فیس بوک شرکت کرده اند، می گویند که پس از دیدن یک استوری از برندی خاص، به صفحه آن وب سایت سر زده اند.

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام
گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام

استوری های اینستاگرام علیرغم زودگذر بودن، بسیار محبوب هستند. بیش از 500 میلیون نفر هر روز استوری ها را تماشا می کنند و 58 درصد از افرادی که توسط فیس بوک مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که نام تجاری شرکت ها را در استوری اینستاگرام شناخته اند.

ویدیو اینستاگرام

ویدیوی اینستاگرام فرمتی است که در سال 2021 معرفی شد. این فرمت جایگزین IGTV شده است، یعنی اینستاگرام این ویژگی را با پست های ویدیویی ترکیب کرد. پست ‌های ویدیویی اینستاگرام را به همان روشی که تصاویر منتشر می‌شوند می توان به اشتراک گذاشت: با استفاده از دوربین داخلی اینستاگرام یا آپلود از گالری تصاویر. مدت زمان این ویدئوها می تواند تا 60 دقیقه باشد.

مانند تصاویری که پست می شود، پست های ویدیویی اینستاگرام نیز می‌توانند شامل فیلتر، موقعیت و کپشن باشند. پس از انتشار پست ویدئویی در اینستا، افراد می‌توانند با لایک ‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری ویدیوها در استوری‌ ارتباط برقرار کنند.

برند ها و شرکت ها می توانند از طریق به اشتراک گذاری ویدئو ها در اینستاگرام نیز به درآمد بالایی دست یابند، به شرطی که با استراتژی های تولید محتوا آشنا باشند. برای آشنایی با بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را در سایت فرادرس مطالعه نمایید.

پخش زنده یا لایو اینستاگرام

قابلیت لایو اینستاگرام به افراد این امکان را می دهد با استفاده از دوربین داخلی موبایل خود فیلم منتشر کنند. از آنجایی که امسال همه چیز بصورت آنلاین انجام می شود، برندها از ابزار لایو اینستاگرام برای جلسات، مصاحبه ‌ها و موارد دیگر استفاده کرده‌اند که منجر به افزایش 70 درصدی بازدیدها در ماه های اخیر شده است.

قابلیت پخش زنده اینستاگرام می تواند تا چهار ساعت طول بکشد و می تواند توسط یک یا دو اکانت به صورت مشترک انجام شود. هنگامی که یک حساب پخش زنده را شروع می کند، آیکون لایو در کنار حساب او ظاهر می شود.

تعداد بینندگانی که یک پخش زنده را تماشا می‌کنند در بالای صفحه نمایش داده می‌شود و افراد می‌توانند با نوشتن نظرات یا واکنش ‌های ایموجی با میزبان در ارتباط باشند. حساب هایی که پخش زنده اینستاگرام دارند می‌توانند نظرات را پین یا غیرفعال کنند و یا فیلترهای کلیدواژه را برای نمایش نظرات مرتبط تنظیم کنند.

ریلز اینستاگرام

ریلز (Reels) آخرین فرمت ویدیویی اینستاگرام است. این ویژگی با الهام از تیک تاک این امکان را فراهم کرده است تا کاربران کلیپ های 15 تا 30 ثانیه ای را با دوربین اینستاگرام ایجاد کنند یا از گالری آپلود نمایند. ریلز ها در حالت عمودی عمودی و ابعاد (9:16) می باشند و در فید کاربران نمایش داده می شوند.

مانند ویدیوهای اینستاگرام، ریلزها نیز می‌توانند شامل زیرنویس‌، هشتگ‌ و تگ محصول باشد. هم چنین، افراد می‌توانند با لایک کردن، نظر دادن، یا اشتراک‌گذاری آن‌ها در استوری‌ها و پیام‌های مستقیم، با ریلز ارتباط برقرار کنند.

 

گذاشتن igtv در پست اینستاگرام
گذاشتن igtv در پست اینستاگرام

گذاشتن igtv در پست اینستاگرام

طول ویدئوها در اینستاگرام باید چقدر باشد؟

وقتی صحبت از محدودیت مدت زمان ویدیوها در اینستاگرام می شود، اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند این است که در کدام قسمت از این برنامه می خواهیم ویدئو خود را آپلود کنیم؟ این موضوع بستگی به جایی دارد که ویدئو را پست می کنید. قوانین مربوط به طول ویدئوها برای استوری ، پست و IGTV در اینستا متفاوت است. بیایید این قوانین را تحلیل کنیم:

در استوری های اینستاگرام، فقط می توانید یک ویدیوی 15 ثانیه ای آپلود کنید. با این حال، این امکان هم وجود دارد که تعداد نامحدودی از ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را پشت سر هم در استوری قرار دهید و یک ویدیوی طولانی ایجاد کنید.

در پست‌های اینستاگرام می‌توانید ویدئوهایی به مدت 60 ثانیه آپلود کنید. هم چنین، می‌توانید با ده کلیپ 60 ثانیه ای، یک پست 10 اسلایدی بسازید. با این روش یک ویدئو 10 دقیقه ای بسازید و از محدودیت زمانی اینستاگرام جلوگیری کنید.

لازم به ذکر است که در IGTV اینستاگرام در آیفون، می توانید یک ویدیو را به مدت زمان 15 دقیقه آپلود کنید. با این حال، هنگامی که همان ویدئو را از کامپیوتر آپلود می کنید، حداکثر طول آن به 60 دقیقه افزایش می یابد. البته این ویژگی زمانی که بخواهید چیزی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید که با این محدودیت‌های زمانی آن مطابقت نداشته باشد، می تواند آزاردهنده باشد.

بنابراین چگونه می‌توانید محدودیت های اینستاگرام برای انتشار ویدیوهای طولانی‌ دور بزنید؟ در اینجا برای گذاشتن فیلم طولانی در اینستاگرام با چلش هایی مواجه می شویم. البته چند روش وجود دارد که می‌توانید ویدیوهای طولانی‌ خود را در اینستاگرام منتشر کنید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام کار سختی نیست، فقط باید با قوانین اینستاگرام در مورد محدودیت های انتشار ویدئو در این پلتفرم آشنا باشید. در ادامه

گزینه IGTV اینستاگرام برای آپلود ویدئو

اگر می خواهید ویدئوهای سه دقیقه ای یا بیشتر در اینستاگرام پست کنید، بهترین راه برای پست کردن آن از طریق IGTV است. یک برنامه جداگانه برای IGTV اینستاگرام وجود دارد. با این حال، می توانید فیلم ها را به راحتی از طریق خود برنامه اینستاگرام نیز آپلود کنید. در این بخش نحوه آپلود ویدئو در IGTV از طریق برنامه اینستاگرام را شرح می دهیم:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • گزینه + را در سمت راست بالای صفحه فشار دهید.
  • ویدیویی را که می خواهید آپلود کنید، انتخاب کنید.
  • تصویر جلد مورد نظر خود را از روی ویدئو انتخاب کنید یا تصویر جدیدی را از دوربین موبایل خود آپلود کنید.
  • در همان صفحه، عنوان، کپشن و سایر جزئیات مربوط به ویدئو را وارد کنید.
  • روی گزینه پست کلیک کنید.

همچنین می توانید به ویدیوی IGTV خود لینک اضافه کنید و با یک تولید محتوای عالی، نرخ تعامل و بازدید ویدئوهای اینستاگرام خود را افزایش دهید. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که می خواهید با استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید، مطلب زیر می تواند در این راستا به یادگیری شما کمک کند.

 

چگونه ویدیو بالای یک دقیقه در اینستاگرام بگذاریم؟
چگونه ویدیو بالای یک دقیقه در اینستاگرام بگذاریم؟

چگونه ویدیو بالای یک دقیقه در اینستاگرام بگذاریم؟

انتشار ویدئو در اینستا از طریق پست اسلایدی

ساده ترین راه برای دور زدن این موضوع این است که به سادگی ویدئوی خود را در پست های اسلایدی قرار دهید. فرض کنید یک ویدیوی 2 دقیقه‌ای دارید و می‌خواهید آن را در اینستاگرام خود پست کنید، اما نمی‌توانید! زیرا اینستاگرام فقط اجازه انتشار ویدیوهای 1 دقیقه ای را به شما می دهد.

هنگامی که یک ویدئو طولانی را برای اشتراک‌گذاری انتخاب می‌کنید، به‌طور خودکار به یک دقیقه اول محدود می شود. اگر نمی‌خواهید ویدیوی خود را از بین ببرید، باید قبل از آپلود، ویدئوی خود را کمی ویرایش کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اینستاگرام فقط اجازه انتشار ویدئوهای یک دقیقه ای در پست ها را به کاربران خود می دهد. با این حال، راهی برای دور زدن این قانون با استفاده از ویژگی اسلاید یا محتوای چندگانه نیز وجود دارد.

متأسفانه در خود برنامه اینستاگرام نمی توان این کار را انجام داد. اگر می خواهید با استفاده از این ویژگی یک ویدئو طولانی (حداکثر 10 دقیقه) در اینستاگرام پست کنید، ابتدا باید ویدیو را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید. مدت زمان هر بخش می تواند حداکثر تا 1 دقیقه باشد. نحوه تبدیل ویدئوی طولانی به مجموعه ای از ویدئوهای کوتاه تر به شرح زیر است:

  • به گالری خود بروید و ویدئویی که می خواهید پست کنید را باز کنید.
  • گزینه ویرایش را در بالای صفحه فشار دهید.
  • با استفاده از فلش های کشویی زیر ویدئو اولین کلیپ خود را بسازید
  • روی گزینه "انجام شد" کلیک کنید و ویدئو را ذخیر نمایید
  • مراحل بالا را تا اتمام تمام کلیپ ها تکرار کنید.

اکنون که کلیپ ‌های کوتاه ویدئویی خود را آماده کرده‌اید، زمان آن رسیده است که آن ها را از طریق پست های اسلایدی به یک ویدیوی طولانی تبدیل کنید. برای انجام این کار:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
  • روی نماد + در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  • گزینه چند عکس را در سمت راست صفحه و بالای گالری خود انتخاب کنید.
  • کلیپ ‌های ویدئویی را که از ویدیوی طولانی‌ خود ساخته‌اید انتخاب کنید. می توانید تا 10 عدد ویدئو 60 دقیقه ای در این قسمت قرار دهید.
  • به مرحله بعد بروید و در صورت تمایل رنگ کلیپ ها را ویرایش کنید یا یک فیلتر برای همه آن ها انتخاب کنید.
  • جزئیات پست را تکمیل کنید.
  • پس از اتمام کار، روی گزینه اشتراک گذاری کلیک نمایید.

از آنجایی که شما فقط می توانید تا 10 عکس یا ویدیو را به این چرخه اضافه کنید، مدت زمان ویدئوی شما حداکثر 10 دقیقه خواهد بود.

استفاده از برنامه های جانبی

ویدئویی که تهیه کرده اید را می توانید با استفاده از برنامه های جانبی اینستا در این پلتفرم منتشر کنید.

گذاشتن ویدیو چند قسمتی در اینستاگرام
گذاشتن ویدیو چند قسمتی در اینستاگرام

گذاشتن ویدیو چند قسمتی در اینستاگرام

اگر با مهارت ‌های خلاقانه‌تان یک ویدئو آماده کردید و قصد دارید آن را در اینستاگرام منتشر کنید می توانید از برنامه های جانبی نیز برای این کار استفاده نمایید. برنامه کریتور استودیو (Creator Studio) همه ابزارهای مورد نیاز را برای مدیریت و بررسی محتوای صفحات اینستاگرام شما گرد هم می‌آورد. این ابزار ابتدا در اواخر سال 2017 فقط برای فیس بوک معرفی شد و مملو از اشکال بود.

با این حال، کریتور استودیو سال گذشته با اضافه کردن ابزار برنامه ریزی اینستاگرام دوباره شروع به کار کرد و از آن زمان به طور گسترده در اینستاگرام در حال استفاده است. در این برنامه می توانید ویدئوهای طولانی خود را زمانبندی کنید در اینستاگرام منتشر نمایید.

چرا تاثیر ویدئو در اینستاگرام بیشتر است؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و محتوای اصلی آن همیشه عکس ها بوده اند. در واقع، این پلتفرم به همین منظور ساخته شده است و لوگوی آن با تصویر دوربین نیز این موضوع را منعکس می کند. اما زمانی که مفهوم بازاریابی تکامل یافت و شکلی تازه به خود گرفت، اینستاگرام دو گزینه داشت: آپدیت یا نابودی. پس اولین مورد را انتخاب کرد.

این پلتفرم برای اولین بار در سال 2013 بزرگترین تغییرات خود را انجام داد؛ زمانی که ویژگی امکان آپلود ویدیوها در اینستاگرام را با حداکثر 15 ثانیه اضافه کرد. اینستاگرام این کار را دوباره در سال 2016 انجام داد و مدت زمان ویدیوها را تا 60 ثانیه بیشتر کرد. در همین بازه زمانی، اینستاگرام  امکانی را راه‌اندازی کرد که همه آن را به عنوان کپی اسنپ چت می‌شناسند: استوری های اینستاگرام!

حقیقت این است که کاربران در این پلتفرم ویژگی های جدید را دوست داشته‌اند و برندها نیز سعی می‌کنند بیشترین بهره را از آن ها ببرند. این موضوع به خوبی اهمیت بازاریابی ویدئویی در شبکه های اجتماعی را به تصویر می کشد. بنابراین شاید از خود بپرسید آیا واقعاً انجام بازاریابی ویدیویی ضروری است؟ در پاسخ باید بگوییم بله!

ویدیوها همواره بیشترین تاثیر را در جذب و فروش دارند؛ زیرا استفاده از آن ها بسیار جذاب و آسان است و پیوند عاطفی شما را با دنبال کنندگان تقویت می کند. بنابراین، علاوه بر استفاده از این پلتفرم برای آپلود تصاویر و تعامل با مخاطبان خود، می‌توانید از ویدیوها نیز بهره ببرید و مطمئن باشید که نتایج دریافتی شما بهتر از آنچه که امروز دارید، خواهد بود.

حال که با نحوه گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام آشنا شده اید، می توانید با استفاده از این امکان به کسب و کار خود رونق ببخشید. اگر قصد دارید تا با آموزش های تخصصی در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شوید، هم اکنون وارد سایت فرادرس شده و از آموزش های جامع و مفید آن در این زمینه استفاده کنید.

نظر خود را درباره «گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام - چطور در اینستاگرام فیلم‌های طولانی آپلود کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام - چطور در اینستاگرام فیلم‌های طولانی آپلود کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.