زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی گابریل پین

بیوگرافی گابریل پین

گابریل پین درتاریخ 10 سپتامبر 1962 در ویتوریو ونتو به دنیا آمد. گابریل پین مربی و بازیکن اسبق فوتبال ایتالیا است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]
نام گابریله
نام خانوادگی پین
محل تولد ویتوریو ونه‌تو، ایتالیا
تاریخ تولد 10 سپتامبر 1962 ‏(59 سال)
حرفه کاری فوتبالیست و مربی
مربی استقلال تهران
قد
174 سانتی متر

 

درباره گابریل پین

گابریل پین درتاریخ 10 سپتامبر 1962 در ویتوریو ونتو به دنیا آمد. گابریل پین مربی و بازیکن اسبق فوتبال ایتالیا است. او فوتبال خود را از سال 1975 و با تیم یونتوس شروع کرد. دوران اصلی بازیگری پین مربوط به تیم لاتزیو است و در 196 بازی برای این تیم، 9 گل به نتیجه رسانده است.

دوران فوتبال

دوران فوتبال گابریل پین
دوران فوتبال پین

پین در طول بازیکنی خود در هر دو پست هافبک هجومی و هافبک دفاعی بازی می‌کرد، او در تیم‌هایی همچون یوونتوس، سنرمیسه فورلی، پارما، لاتزیو و پیاچنزا نیز بازی کرده‌است. او که در تیم جوانان یوونتوس پرورش یافته بود، اولین بازی خود را در آخرین بازی مسابقات قهرمانی سری آ 79–80 انجام داد و بار دیگر در همان سال در مقابل فیورنتینا بازی کرد که یوونتوس در آن بازی پیروز شد. وی در حضورش در باشگاه فوتبال یوونتوس توانست به قهرمانی سری آ فصل 86–1985 و قهرمانی جام اروپا-آمریکا جنوبی 1985(مسابقه قهرمان جام باشگاه‌های اروپا و جام لیبرتادورس) برسد؛ و سپس پس از آن به پارما می‌پیوندد. او از سال 1992 تا 1997 برای این تیم بازی کرد. وی با باشگاه فوتبال پارما موفق به قهرمانی در جام برندگان جام اروپا 93–1992، جام یوفا 95–1994 و سوپر جام اروپا 1993 برسد.

دوران مربیگری

گابریل پین
گابریل پین

مربیگری خود را در تیم‌های جوانان پارما آغاز کرد  و به عنوان دستیار آریگو ساکی و رنزو اولیویر مشغول به کار شد. با ورود چزاره پراندلی (هم تیمی اش در یوونتوس) روی نیمکت فیورنتینا، او با نقش دستیار تاکتیکی به فیورنتینا می‌پیوندد، همچنین او در سال‌های بعد در رم و فلورانس مشغول به کار شدشد. در سال 2010 او به عنوان کمک مربی در تیم ملی ایتالیا منصوب شد و توانست با تیم ملی فوتبال ایتالیا به مرحله فینال جام ملت‌های اروپا 2012 برسد و پس از شکست از تیم ملی فوتبال اسپانیا به نایب قهرمانی یورو 2012 رسید.

چندی بعد به همراه دستیار اول چزاره پراندلی سرمربی ایتالیا جام کنفدراسیون ها 2013 صعود کرد و نایب قهرمانی جام کنفدارسیون ها را نیز به افتخاراتش افزود چندماه بعد به وی به همراه تیم ملی ایتالیا به جام جهانی فوتبال 2014 صعود کرد ولی عملکرد خوبی با ایتالیا در جام جهانی برزیل نداشت همچنین در دسامبر 2018، با انتصاب چزاره پراندلی به عنوان سرمربی جنوا، وی کمک مربی این تیم شد.

وی همچنین در میان این سال‌ها در تیم‌هایی همچون والنسیا، النصر و گالاتاسارای هم به همراه پراندلی فعالیت داشته و در 2015 با گالاتاسرای که تازه روبرتو مانچینی را از دست داده بود عملکرد خوبی داشت .

در 11 خرداد 1400، گابریل پین با انتخاب فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، مربی تیم فوتبال استقلال شد که این تیم در پایان لیگ به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید.

تصاویر گابریل پین

گابریل پین و پراندلی
پین و پراندلی
گابریل پین
گابریل پین و فرهاد مجیدی
نظر خود را درباره «بیوگرافی گابریل پین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی گابریل پین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.