زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه با استرس فرزندم مقابله کنم؟

چگونه با استرس فرزندم مقابله کنم؟

بعضی از والدین فکر میکنند که بچه ها چیزی متوجه نمیشوند و استرس برایشان بی معنی است اما این تفکر کاملا اشتباه است

بنام یگانه عالم

بچه ها هم دچار استرس میشوند و استرس برای انها علائمی را ظاهر میکند از جمله دل درد های بی دلیل، رنگ پریدگی، حالت تهوع، تعرق، تپش قلب و علایم اینچنینی. بچه های بزرگتر استرس خودرا با بد زبانی، دروغگویی، پرخاشگری، اذیت کردن ، کابوس های شبانه، خواب ناکافی و.... نشان می دهند. حتی این بچه ها علاقه ای به درس خواندن و فعالیتهای مدرسه وحتی مسئولیت هایی که در منزل به عهده ان هاست نشان نمی دهند.

علت استرس چیست؟ یکی از علل مهم استرس عدم مهارت حل مسئله است. اگر شما به عنوان یک والد مدیریت استرس را بلد باشید و آن را کنترل کنید دیگر استرس به فرزندتان منتقل نمی شود. زیرا بعضی از والدین بطور ناخواسته استرس خود را به فرزند خود منتقل میکنند. راه مقابله با استرس چیست؟

اولین قدم صحبت کردن با فرزندتان و جویا شدن علت است بگذارید بچه ها با زبان خود احساسشان را بیان کنند گاهی اوقات بچه ها بطور مستقیم به علت استرس خود اشاره نمیکنند پس شما باید به عنوان بزرگتر بتوانید علت را از بین صحبت های او پیدا کنید.

باید هنگام صحبت کردن محیطی ارام و با زبانی شیرین و لحنی ملایم با او گفتگو کنید به او بگویید که درکش میکنید و برای کمک به او اماده هستید. به او بگویید که او از مشکلش قوی تر است و می تواند آن را به راحتی حل کند. بیشتر بچه ها بخاطر تغییرات و یا نمره و یا مسئولیتی که به عهده دارند استرس میگیرند. گاهی اوقات استرس بر اثر هجوم افکار منفی به سمت کودک صورت میگیرد باید محیط را شاد نگه دارید و افکار او را مشغول کنید. با فرزند خود به مطالعه بپردازید و او را به مطالعه و ورزش تشویق کنید. با هم به تماشای کارتون  و فیلم های خنده دار بپردازید سعی کنید بیشتر به معاشرت با فرزند خود بپردازید و در این مسیر باید صبور باشید تا بتوانید علت استرس را کشف و ان را محدود نمایید.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «چگونه با استرس فرزندم مقابله کنم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه با استرس فرزندم مقابله کنم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.