زمان مطالعه: 6 دقیقه
سیشل

سیشل

سیشل کشوری زیبا با آب و هوای استوایی واقع در قاره ی آفریقا می باشد.

کشور سیشل (Seychelles) با نام جمهوری سیشل که کوچک ترین کشور قاره آفریقا بوده و کشوری جزیره ای محسوب می شود. پایتخت این کشور  ویکتوریا نام دارد که بزرگترین شهر این کشور هم محسوب می شود که در جزیره ای به نام ماهه قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر 86 هزار و 525 نفر کم جمعیت ترین کشور آفریقا به شمار می رود.برای آشنایی بیشتر با این کشور زیبا و جزیره ای واقع در قاره آفریقا در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

پایتخت ویکتوریا
حکومت حکومت متمرکز نظام ریاستی جمهوری
زبان رسمی

زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، کریول سیشلی

واحد پول روپیه سیشل (SCR)
کد کشور 248+
جهت رانندگی چپ
اختلاف ساعت با تهران 30 دقیقه عقب تر از تهران 
فرودگاه‌های بین‌المللی Mahé Island 

 

کشور سیشل کجاست؟

کشور سیشل روی نقشه
کشور سیشل روی نقشه

یکی از زیباترین مکان های دنیا جزیره سیشل بوده و در حدود 1500 کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌ است.این جزیره در واقع مجموعه جزایری است که در قاره آفریقا و اقیانوس هند قرار گرفته است که مقصدی برای ثروتمندان اروپایی می باشد. 

آب و هوای کشور سیشل چگونه است؟

در اکثر فصل های سال، کشور سیشل  دارای آب و هوایی استوایی می باشد. کشور سیشل به همین دلیل توانسته است به یکی از محبوب ترین کشور های گردشگر پذیر قاره آفریقا تبدیل شود در بیشتر فصل ها  در این کشور بارندگی قابل مشاهده می باشد و میزان رطوبت هوا به قدری در سیشل بالاست که در تمامی نقاط این جزایر همواره باد خنک می وزد که در فتوسنتز گیاهان و تلطیف هوا نقش بسیار زیادی دارد.

آداب رسوم و فرهنگ سیشل

جالب است بدانید که جزیره سیشل متاسفانه از جمعیت بومی برخوردار نمی باشد و به‌ همین‌ دلیل‌ نیز سبب شده تا فرهنگ و آداب و رسوم یکپارچه را در این کشور شاهد نباشیم خوب است بدانید که اغلب مردم این جزیره را افراد فرانسوی،  آفریقایی، هندی و چینی تباری تشکیل می دهند که در سال های گذشته به این کشور مهاجرت کرده اند. درست به همین دلیل نیز می توانیم شاهد انتخاب زبان هایی چون فرانسوی و انگلیسی به عنوان زبان رسمی از سمت مردمان این کشور باشیم همچنین اغلب ساکنان این کشور پیرو دین مسیح می باشند. و کتولیک مذهب می باشند و درآمد این مردم از همین صنعت گردشگری و ماهیگیری و فروش چای و گیاهان معطر به دست می آید. 

طبیعت سیشل

طبیعت سیشل
طبیعت سیشل

سیشل از 115 جزیره تشکیل شده است و بیشتر آن ها بدون سکنه هستند و از ذخایر طبیعی به شمار می روند که حدود 42 جزیره آن به عنوان جزایر داخلی به شمار می آیند . کل مساحت سیشل 244 کیلومتر مربع  می باشد.سیشل یکی  از چهار جزیره مرجانی بزرگ است که توسط صخره های مرجانی احاطه شده است. این جزیره زیبا به خاطر دور بودن و دسترسی سختی که دارد به منطقه حفاظتی تبدیل شده است که این امر تاثیر مهمی در حفظ این جزیره داشته است. 

دولت سیشل

رئیس جمهور در کشور سیشل رئیس حکومت محسوب می‌شود. رئیس جمهور باید توسط رای مردم برای یک دوره 5ساله انتخاب می شود. مجلس ملی در این کشور دارای 34 کرسی بوده و 25 نفر آن با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوندو 9 نفر دیگر از احزاب نیز در این راستا قرار دارند. مدت نمایندگی در این کشور 5 سال اعلام شده است.در طول تاریخ (فرانس آلبرت رنه رئیس جمهور کشور سیشل بود) بعد از آن فردی به نام جیمز میشل ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت. نظام کشور سیشل بر اساس موقعیت جمهوری اداره می‌شود. رئیس جمهور باید در تصویب شورای وزیران دقت ویژه‌ داشته باشد. افراد بالغ می بایست به رئیس جمهور رأی دهند. 

اقتصاد سیشل

وضعیت تولید ناخالص داخلی در کشور سیشل 655.1 میلیارد دلار اعلام شده است در این  کشور بیش از 39 هزار نفر نیروی کار وجود دارد. وضعیت نرخ بیکاری در این کشور حدودا دو درصد اعلام شده است وضعیت نرخ تورم در این کشور 9.2 درصد ارزیابی شده است.  محصولات صادراتی برای این کشور شامل کنسرو پوست دارچین و مغز نارگیل می باشد. 

زندگی و کار در کشور سیشل چگونه است؟

زندگی و کار در سیشل
زندگی و کار در سیشل

سیشل، جزیره­ ای در غرب اقیانوس هند بوده و شامل حدود 115 جزیره، با پوشش گیاهی گرمسیری ، سواحل زیبا و طیف گسترده­ای از زندگی دریایی است. جزایر اصلی سیشل در فاصله جغرافیایی 4 درجه تا 11 درجه سانتی گراد و طول جغرافیایی 46 درجه و 56 درجه سانتیگراد واقع شده اند، جزایر اصلی سیشل در حدود هزار مایل شرق کنیا و حدود 700 مایل شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده است .شغل اصلی افرادی که در این کشور زندگی می کنند ماهیگیری می باشدو در آمد خوبی هم از این شغل کسب می کنند .

هزینه ها در سیشل چقدر است؟

  • هزینه اقامت در سیشل

در این جزیزه هزینه اقامت از همه هزینه های دیگر بیشتر است. و هزینه یک شب ماندن در یک اقامتگاه 5 ستاره از 1300 دلار شروع می شود .در جزیره های ماهی پراسلین و لادیگ ویلا و آپارتمان و کلبه های چوبی زیادی وجود دارند که یک شب اقامت در آن ها از 70-150 یورو شروع می شود. این ویلاها امکانات چندانی ندارند اما آشپزخانه ای مجهز دارند که خیلی به دردتان می خورد و در بیشتر آن ها چشم انداز رویایی از اقیانوس وجود دارد.

  • هزینه غذا در سیشل

در جزیره سوپرمارکت و مغازه های میوه و سبزی فروشی خیلی کم پیدا می شود. شیسل یک سوپرمارکت خیلی بزرگ دارد. در هر شهری یک مغازه پیدا می شود که بتوان نیاز های روزانه خود را از آنجا تهیه کرد. رستوران های کمی در سطح شهر وجود دارند که به همین دلیل غذا درست کردن یک ضرورت است و غذا خوردن در هتل ها هم خیلی گرن تمام می شود.

هزینه غذا و رستوران در کشور سیشل
هزینه غذا و رستوران در کشور سیشل

پرطرفدارترین رستوران های سیشل

 در هر گوشه ای از این کشور رستوران های بین المللی و سنتی وجود دارد که از بهترین  رستوران های آن ها می توان به رستوران ماری آنتوانت، رستوران لا پلن سنت آندره، رستوران لا اسکالا، رستوران براوو، رستوران سفرون، رستوران له روشه، رستوران له لوریه و رستوران بن بن پلوم اشاره کرد.

لیست قیمت برخی از موادغذای عبارتند از :

  1. ا لیتر آب بطری شده: 1 دلار
  2. ا لیتر آب میوه: 1/5 دلار
  3. یک بسته غلات: 9/20 دلار
  4. یک بسته پاستا: 2/70 دلار
  5. یک تخم مرغ: 0/34 دلار
  6. نان سبوس دار: 4/2 دلار
  7. یک کیلو پرتقال: 1/5 دلار
  8. یک کیلو انبه هندی: 3/75 دلار
  9. یک کیلو موز: 2/70 دلار
  10. یک بسته شکلات: 1/20 دلار
  11.  لیتر آب بطری شده: 3/75 دلار
  12. پیتزا یا یک بشقاب پاستا: 10 دلار
  13. سالاد کوچک: 4/20 دلار
  14. برگر:11/70 دلار
  15. غذای اصلی(گوشت و برنج وسالاد): 16/75 دلار
  16. ناهار بوفه: 29/20 دلار

در  هتل 5 ستاره هزینه ها به قرار زیر می باشد:

  1. پیش غذا: 17 دلار
  2. پاستا: 25 -33 دلار
  3. غذای اصلی: 42-57 دلار
  4. دسر: 17 دلار
  • هزینه حمل‌ و نقل در سیشل

شرکت حمل و نقل عمومی سیشل خدمات اتوبوس های عمومی را در Mahé و Praslin ، دو از سه جزیره پربازدید سیشل ارائه می‌کند. اتوبوس‌ها همه روزه از 5:30 صبح تا 8:30 بعدازظهر مشغول به کار هستند . قیمت سواری 5 SCR ((تقریبا 40 سنت) هزینه دار اگر قصد استفاده از اتوبوس را به عنوان اصلی ترین نوع حمل و نقل خود دارید ، SMART Card را با قیمت 50 SCR باید خرید کنید

  • هزینه تفریح در سیشل

باغ گیاهشناسی سیشل
باغ گیاهشناسی سیشل

هزینه ورودی به باغ گیاهشناسی ملی سیشل 100 روپیه شیسل است. شما می توانید با لاک پشت های غول پیکر سلفی بگیرید وبه تماشای پرندگان بروید و 264 گونه پرنده را از نزدیک ببینید پرندگانی که بعضی از آن ها بومی همین جزیره می باشند.

تور سیشل 

جزیره سیشل به دلیل دارا بودن موقعیت مکانی در تمام طول سال آب و هوایی استوایی، معتدل و بسیار عالی برای سفر دارد. هرچند که ممکن است در ماه‌های آذر تا فروردین با بارش باران مواجه شوید، اما در هر زمان از سال که به این جزیره سفر کنید، می‌توانید از سواحل درخشان و آرامش دریا و همچنین تفریحات آبی ، از اقامت در هتل‌های ساحلی با نمای ابدی از دریا و امکانات لوکس، حمام آفتاب در کنار لاک پشت‌های غول‌پیکر جزیره کوریوز، موج سواری، گشت و گذار در باغ گیاه شناسی با گل‌های بسیار زیبا و ده‌ها تفریح دیگر لذت ببرید.

  • بهترین زمان سفر با تور سیشل چه موقع است؟

هر زمانی که به سیشل سفر کنید این سرزمین و جزیره های بی شمار آن پر از گردشگر و افراد علاقه مند به تفریحات آبی و آفتاب ملایم سواحل طلایی و رویایی است. از این رو هم می توان گفت در هیچ زمانی این کشور خالی از گردشگر و توریست نخواهد بود پس با خیالی راحت به این سرزمین سفر کنید و از تعطیلات لذت بخش خود بهره مند شوید و اگر دوست دارید تا در بهترین شرایط آب و هوایی به سیشل سفر کنید می توانید در  ماه های خرداد تا تیر سفر خود را آغاز کنید و  برای بهره بردن از سفرهای ارزان به سیشل شما می توانید در بین ماه های اردیبهشت و مهر دست به انتخاب این سرزمین بی نظیرو منحصر به فرد برای سفر بزنید . 

چیز هایی که باید در مورد کشور سیشل بدانید!

  1. واحد پول سیشل روپیه است معادل با 0.073 دلار آمریکا.
  2.  زبان رسمی کشور سیشل فرانسوی بومی و زبان رایج هم هلندی و انگلیسی است.
  3. در آمد اصلی مردمان کشور سیشل ماهی است.
  4. مساحت کشور سیشل حدود 444 کیلومتر مربع است.
  5. محصولات وارداتی کشور سیشل بیشتر در زمینه ماشین آلات و تجهیزات است.
  6. مذهب کشور سیشل وابسته به سایر مذهب‌ها بررسی می‌شود.
  7. باربر یکی از هنرپیشه‌های مشهور در کشور سیشل محسوب می‌شود.
نظر خود را درباره «سیشل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سیشل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.