زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور رواندا

کشور رواندا

رواندا کشوری واقع در افریقا می باشد که این کشور یکی از کشور های با جاذبه های دیدنی بسیار زیبا می باشد.

رواندا کشوری کوچک واقع در مرکز آفریقا می باشد. پایتخت این کشور کیگالی است. این کشور با کشور های اوگاندا، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو و تانزانیا همسایه است. در ادامه مطلب آسمونی با کشور رواندا بیشتر آشنا می شویم.

پایتخت کیگالی
حکومت جمهوری
زبان رسمی انگلیسی،کینیا رواندا، فرانسوی
واحد پول فرانک رواندا (RWF)
کد کشور 250
جهت رانندگی راست
اختلاف ساعت با تهران 2 ساعت و نیم عقب تر از تهران
فرودگاه های بین المللی

بوگسرا - کیگالی

 

رواندا کجاست؟

کشور رواندا روی نقشه
کشور رواندا روی نقشه

رواندا (Rwanda) کشوری در کنار دریاچه های بزرگ، واقع در مرکز آفریقا می باشد. مساحت این کشور 26388 کیلومتر مربع می باشد و صد و چهل و هشتمین کشور پهناور جهان است. رواندا کشوری مستقل با نظام جمهوری و حقوق سنتی مدنی است.

آب و هوای کشور رواندا

این کشور دو درجه زیر خط استوا قرار دارد و آب و هوای این کشور معتدل می باشد. میانگین دمای 24 ساعت در کیگالی 73 درجه فارنهایت می باشد. میانگین بارندگی سالانه در این کشور 31 اینچ است.

آداب و رسوم و فرهنگ کشور رواندا

اقوام هوتو و توتسی اقوام اصلی رواندا می باشند که در بین این دو قوم اکثرا اختلاف نظر وجود داشته است. شباهت های این دو قوم با هم زیاد است از جمله به یک زبان گفتگو می کنند، سنن و مکان زندگی آن ها نیز با هم مشترک می باشد. 56 درصد مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند و نزدیک به 5 درصد از مردم هم مسلمان. زبان های رسمی این کشور شامل کینیارواندا، انگلیسی و فرانسوی است.

طبیعت کشور رواندا

طبیعت رواندا
طبیعت رواندا

طبیعت رواندا به قدری زیبا هست که به علاقه مندان توصیه می شود حتما از این کشور بازدید کنند. در بخش زیر، چند نمونه از زیبایی های طبیعی کشور رواندا را برای شما فهرست کرده ایم:

  1. پارک ملی آتشفشان ها رواندا
  2. دریاچه کیوو
  3. بیسوک
  4. جنگل نونگه
  5. پارک ملی آکاگرا

دولت کشور رواندا

رئیس حکومت در کشور روندا رئیس جمهور است و رئیس دولت در این کشور نخست وزیر می باشد. رئیس جمهور در این کشور توسط مردم برای دوره 7 ساله انتخاب می شود این دوره یک بار قابل تمدید است. قوه قانونگذاری کشور رواندا از دو مجلس تشکیل شده اول مجلس سنا نام دارد و دارای 26 عضو می باشد و مجلس ملی دیگر 80 عضو دارد.

اقتصاد کشور رواندا

بیش از 90 درصد مردم این کشور کشاورز هستند. 60 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. محصول صادراتی این کشور شامل: قهوه، چای، چرم و قلع است. محصولات وارداتی این کشور شامل: مواد غذایی، ماشین آلات، تجهیزات، محصولات پتروشیمی، فولاد و سیمان می باشد.

زندگی و کار در رواندا

در این کشور برای کار باید ویزا دریافت کنید هم برای خود و هم برای کار. مجوز های کار در این کشور به چند دسته تقسیم می شوند بسته به نوع اقامت شما در کشور رواندا مجوز های مختلف وجود دارد.حداقل حقوق در رواندا حدود 907.000 RWF است.

هزینه ها در کشور رواندا

هزینه های زندگی و کار در رواندا
هزینه های زندگی و کار در رواندا
  • هزینه حمل و نقل

در این کشور بسته به نوع وسیله ای که بخواهید با آن رفت و آمد کنید هزینه متفاوت خواهد بود برای مثال اگر با تاکسی بخواهید رفت و آمد کنید بسته به نوع مسافت هزینه می تواند از 300 تا 1.500 فرانک رواندا باشد.

  • هزینه خرید و اجاره خانه در رواندا

برای خرید یا اجاره ی خانه در این کشور باید تمام شرایط را بررسی کنید قطعا قیمت خرید خانه در مرکز شهر بالاتر از خارج شهر خواهد بود.
برای مثال:
یک خانه با 4 تا اتاق خواب و در مرکز شهر قیمتش 55.000.000 RWF خواهد بود.

  • هزینه غذا در روندا

هزینه غذا نیز در این کشور بر اساس نوع غذای تامین شده و محل آن متفاوت خواهد بود.
برای مثال:
هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت برابر 150.000 RF خواهد بود.

  • تور رواندا

در مرکز قاره آفریقا کشوری سرسبز به نام روندا وجود دارد این مکان می تواند مکانی عالی برای گشت و گذار مسافران تور رواندا باشد. شما هم خودتان را از جاذبه های دیدنی این کشور محروم نکنید و از جاهای دیدنی این کشور از جمله دریاچه کیوو، پارک ملی آتشفشان ها، پارک ملی آکاگرا و... که بسیار مورد علاقه طبیعت گرد ها است دیدن کنید.

چیز هایی که باید در مورد کشور رواندا بدانید

  1. در این کشور در سال 2008 استفاده از کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف ممنوع شده است. گامروزه رواندایی ها از کیسه های زیست تخریب پذیر استفاده می کنند که از پارچه، کاغذ، برگ موز و پاپیروس ساخته شده باشند.
  2. واحد پول این کشور فرانک رواندا است.
  3. تب زرد و مالاریا از بیماری های خاص کشور رواندا محسوب می شود.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کشور رواندا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کشور رواندا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.