زمان مطالعه: 1 دقیقه
تفاوت کد رنگ ها

تفاوت کد رنگ ها

اگر تجربه طراحی وب یا طراحی گرافیک را داشته باشید (طراحی وب برگرفته از طراحی گرافیک هست و از قوانین آن پیروی می‌کند) با ترکیب رنگها آشنا شده اید.

اگر تجربه طراحی وب یا طراحی گرافیک را داشته باشید (طراحی وب برگرفته از طراحی گرافیک هست و از قوانین آن پیروی می‌کند) با ترکیب رنگها آشنا شده اید. ترکیب رنگها به طور عمده در نمایشگرهای دیجیتال و طراحی وب بکار می‌رود معمولا رنگ ها را با یک کد خاص به کار می برند. در این بخش آسمونی با ما همراه باشید.

آشنایی با مفهوم کد رنگها

  • پارامتر رنگ HEX: از 6 رقم تشکیل می‌شود. 2 رقم اول مقدار رنگ قرمز، 2 رقم دوم مقدار رنگ سبز و 2 رقم سوم مقدار رنگ آبی را تعیین می‌کنند.
  • پارامتر رنگ rgb: پارامتر اول مقدار رنگ قرمز، پارامتر دوم مقدار رنگ سبز و پارامتر سوم مقدار رنگ آبی است.
  • پارامتر رنگ HSL: مقدار شفافیت رنگ را تعیین می‌کند.
  • پارامتر رنگ HWB: سفیدی (whiteness) و سیاهی (blackness) است. مانند HSL، رنگ می‌تواند هرجایی در محدوده 0 تا 360 باشد.
  • Color Name : به طور مستقیم از نام رنگ استفاده می کنیم.
  • پارامتر رنگ CMYK: از تركيب چهار رنگ فيروزه ای يا سايان (Cyan) ارغواني يا مجنتا (Magenta)  رنگ زرد يا يلو (Yellow) و رنگ سياه (BlackOrKey) كه به اختصار به آنها CMYK گفته مي شود.

مفهوم کد رنگ ها در مبنای 16

کد رنگ ها تعیین کننده مقدار نور با سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز می باشد. به طور مثال رنگ زرد از ترکیب رنگ سبز و قرمز ایجاد می شود.
به این ترتیب که:
(rgb(255,255,0

R: 255
G: 255
B: 0

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تفاوت کد رنگ ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت کد رنگ ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.