زمان مطالعه: 4 دقیقه
کدام اجاق گاز صفحه‌ای برای پخت و پز مناسب‌تر است ؟

کدام اجاق گاز صفحه‌ای برای پخت و پز مناسب‌تر است ؟

برای پخت یک غذای خوب و خوشمزه عوامل زیادی همچون وجود یک آشپز خوب و به کار بردن مواد غذایی باکیفیت لازم است و نیم دیگر آن، داشتن یک اجاق گاز خوب است...

برای پخت یک غذای خوب و خوشمزه عوامل زیادی همچون وجود یک آشپز خوب و به کار بردن مواد غذایی باکیفیت لازم است؛ اما این موارد تنها نیمی از داستان پخت غذای لذیذ است. نیم دیگر آن، داشتن یک اجاق گاز خوب است که با سطح ایمنی کامل و شعله‌های ملایم، یک آشپزی خوب را برای شما رقم بزند. بنابراین انتخاب یک اجاق گاز خوب برای پخت و پز اهمیت زیادی دارد. امروز وسایل پخت و پز زیادی وارد بازار شده است؛ اما اجاق گازهای صفحه‌ای به دلیل کم جا بودن، ثابت بودن و عدم نیاز به حمل در زمان اسباب‌کشی، توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان ایرانی را به خود جلب کرده است. جذابیت این وسیله یخت و پز باعث شده تا اجاق گازهای متنوعی با جنس، رنگ، برند و طرح‌های مختلف وارد بازار شود. به همین منظور و برای آشنایی شما با برخی از بهترین اجاق گازهای صفحه‌ای یا رومیزی، دو نمونه از محصولات خوب را به شما معرفی می‌کنیم.

اجاق گاز صفحه‌ای برتینو مدل  BG201

اجاق گاز صفحه‌ای برتینو مدل  BG201با محدوده سایز  61 تا 85، سوخت گاز و جنس شیشه‌ای است. نوع شیشه این گاز سکوریت نشکن است که جز شیشه‌های بسیار مقاوم است و برای کسانی که معمولاً پخت و پزهای زیادی انجام می‌دهند بسیار مناسب می‌باشد. جنس شبکه اجاق هم از نوع چدنی است که مقاومت بالایی دارد. این اجاق گاز 5 عدد سرشعله با اندازه‌های مختلف دارد و از این جهت برای کسانی که در ظروف متفاوت و در وعده‌های مختلف کم یا زیاد آشپزی می‌کنند بسیار مناسب است.

 همچنین لازم است بدانید که یکی از شعله‌ای این اجاق به شعله پلوپز اختصاص دارد و برای پخت انواع پلوها کاربرد زیادی دارد. توان حرارتی این شعله308  کیلووات  (kw)است.  فندک اتوماتیک، یکی از قابلیت‌های خوب این اجاق گاز است که از این طریق مشکل نیاز مستمر به کبریت یا فندک جدا را حل می‌کند. سیستم ترموکوپل هم از دیگر امتیازات خوب اجاق گاز BG201 است که سطح ایمنی این محصول را بالا برده است.  ترموکوپل قطعه‌ای از گاز است که به همراه قطعه دیگر به نام بوبین، وظیفه ایجاد ایمنی در  زمان سر رفتن غذا و خاموش شدن شعله را بر عهده دارد.

بدین معنا که در این موارد، ترموکوپل با ممانعت از خروج گاز، مانع از آتش‌سوزی می‌شود. البته ترموکوپل و فندک اتوماتیک این محصول طراحی کشور ایتالیا است. سطح مصرف اجاق گاز صفحه‌ای برتینو در گرید A قرار دارد که کمترین میزان مصرف محسوب می‌شود. از دیگر قابلیت‌های خاص و منحصر این محصول می‌توان به مواردی همچون به کارگیری نسل جدید سرشعله‌ها با قدرت حرارتی بالا با جنس آلمینیوم و آهن لعابی و مجهز بودن به پایه برای استفاده بر روی کابینت اشاره کرد.  

اجاق گاز صفحه‌ای اخوان مدل  GI-13

اجاق گاز صفحه‌ای اخوان مدل  GI-13 با محدوده سایز 85 و بزرگتر از 85، با سوخت گاز و جنس استیل است. جنس استیل مقاومت زیادی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت و هر گونه ترس از شکست آن، آشپزی کنید. البته این بدین معنا نیست که اجاق گازهای شیشه‌ای مقاومت لازم را ندارند و به راحتی می‌شکنند، بلکه این نوع اجاق گازها هم با جنس سکوریت نشکن هستند، منتها در اجاق گازهای استیل دیگر جایی برای ترس از شکستن یا خراب شدن وجود ندارد. با این حال اجاق گازهای شیشه‌ای از نظر برخی از خانم‌ها نسبت به نوع استیل آن زیباتر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. هر چند عده‌ای هم معتقدند که تمیز کردن آنها سخت‌تر است و معمولاً هر لکی بر روی آن خیلی زود ظاهر می‌شود.  

اجاق گاز اخوان هم مجهز به 5 سرشعله با اندازه‌های مختلف است و سرشعله وسطی آن به شعله پلوپز با توان 3.8  کیلو واتی اختصاص یافته است. سرشعله‌های این اجاق گاز کیفیت خوبی دارد و با راندمان حرارتی بالا، عامل خوبی برای جلوگیری از هدررفت گاز است. این اجاق گاز هم مجهز به فندک اتوماتیک است و استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد. سیستم ترموکوپل تعبیه شده در این اجاق گاز از نوع Top Time است که نحوه عملکرد آن را نشان می‌دهد و از نظر ایمنی، سطح بالایی دارد. این نوع ترموکوپل نسبت به زمان حساس است و به محض روشن شدن شعله، راه گاز را باز و در زمان خاموش شدن شعله می‌تواند راه آن را ببندد.

 یک نکته مهم دیگر در رابطه با گاز اخوان این است که تمام قطعات اصلی آن ایرانی است؛ اما کیفیت آن هیچ تفاوتی با نمونه‌های مشابه خارجی ندارد و چه بسا در مواردی از آنها بالاتر هم هست. چرا که این محصول دارای استاندارد اروپا و ایران و  استاندارد مدیریت کیفیت از ایتالیا است. ضمن آنکه ایرانی بودن قطعات این مزیت را دارد که در صورت خراب شدن هر یک از قطعات، به راحتی می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. نکته دیگر در مورد این اجاق گاز سطح مصرف انرژی آن است که در بهترین سطح یعنی A قرار دارد.  

دو اجاق گازی که در این نوشته مقایسه شدند، از نظر کارآیی فنی شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر داشتند. منتها مهمترین وجه افتراق این دو محصول جنس آنها است که باعث شده است ظاهر آنها هم تا حدودی متفاوت از یکدیگر باشد. با این حال همانطور که مشاهده شد علیرغم آنکه جنس این دو اجاق گاز با یکدیگر تفاوت دارد؛ اما از نظر مقاومت تفاوت چندانی بین آنها نیست. از این رو آنچه که حائز اهمیت است، سلیقه نهایی خریداران است. بنابراین اگر شما اجاق گاز صفحه‌ای برتینو مدل  BG201را انتخاب کنید، محصولی با جنس صفحه شیشه‌ای خواهید داشت که بسیار شیک و زیبا است و اگر محصول دوم را انتخاب کنید، صاحب اجاق گازی استیل خواهید شد که تمیز کردن آن راحتتر است و در عین حال زیبایی خود را دارد. البته موضوع همخوانی هر یک از این دو محصول با دکور آشپزخانه شما هم مهم است. بنابراین شک نکنید که انتخاب هر یک از این دو محصول باعث رضایت شما خواهد بود. به خصوص اینکه هر دو محصل از نظر قیمت نیز به یکدیگر نزدیک هستند و امکان خرید اقساطی آنها هم فراهم است .

نظر خود را درباره «کدام اجاق گاز صفحه‌ای برای پخت و پز مناسب‌تر است ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کدام اجاق گاز صفحه‌ای برای پخت و پز مناسب‌تر است ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.