زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازیکنی با تجربه 9 فینال در 11 سال!

بازیکنی با تجربه 9 فینال در 11 سال!

بیشترین حضور در فینال یک تورنمنت متعلق به کدام بازیکن است؟ رکوردی که در قرن 19 توسط لرد کاینارد اسکاتلندی به دست آمده، بعید است به زودی شکسته شود.

تیم اولد ایتونیانز در فصل 83-1882 برای سومین بار پیاپی به فینال جام حذفی انگلیس رسید. اما تا قبل از فینال اتفاقات جالبی در این دوره رخ داد.  میانگین گلها به 5.03 رسید. افزایش تیم‌ها كار اتحادیه را با مشكل روبه‌رو كرد تا جایی كه این اتهام وارد شد كه برخی از بازیكنان حاضر در جام بدون ثبت نام اولیه در بازی‌ها شركت كرده‌اند كار به جایی رسید كه ناتینگهام فارست که در دور دوم با شفیلدونزدی مسابقه داشت، جایزه‌‌ای 20 پوندی برای كسی تعیین كرد كه بتواند اثبات كند كه یكی از بازیكنان شفیلد فاقد شرایط قانونی برای مسابقه بوده است! هرچند که سرانجام فارست(7-2) این مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشت.

در هشتم فوریه 1883 پیشنهاد «ای.اچ. با مبریج » از «سویفتز» در كمیته اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت. بامبریج پیشنهاد كرده بود كه این رقابت‌ها با شركت نماینده هر استان برگزار گردد. اما خوشبختانه این طرح با موافقت روبه رو نشد. دیدار فینال این دوره، نبرد بین شمال و جنوب بود و تیم «بلكبرن المپیك» كه تیمی غیر از بلكبرن راورز بود ـ در ششمین سال شکل گیری و درست شش سال قبل از انحلال راهی دیدار فینال در اووال شد.

روزنامه صبح مورنینگ پست (لندن) در تاریخ 2 آوریل 1883( دو روز بعد از مسابقه) نوشت: روز شنبه نبرد سرنوشت ساز در میان استقبال مردم برگزار شد. تیم فارغ التحصیلان ایتون با گل گودهارت در ابتدا از حریف خود پیش افتاد اما آلفرد ماتیوز بازی را به تعادل کشاند تا کار به وقت اضافی کشیده شود. نیمی از وقتهای اضافی گذشته بود که جیمز کاستلی با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند و بلکبرن المپیک (2ـ1) پیروز شد. جام قهرمانی توسط سرگرد ماریندین اهدا شد و آقای کودینگتون، نماینده بلکبرن، از طرف قهرمانان، این جام را دریافت کرد. ایتونی ها در نیمه نخست با مصدومیت چند بازیکن خود رو به رو شدند اما بلکبرنی ها هم با مصدومیت سه تن از مردان خود مواجه شدند.

بلکبرن در راه قهرمانی هر هفت مسابقه خود را با پیروزی پشت سرگذاشت. در شرایطی كه 34 گل به ثمر رساند و 6 بار هم دروازه خود را باز شده دید. این قهرمانی آغاز دوران طولانی اقتدار شمالی‌ها در فوتبال جزیره بود.                                                                                                                                                    

آرتور کاینارد بازیکن ایتون هم برای آخرین بار حضور در فینال مسابقات را تجربه کرد. کاینارد که متولد 1847 بود، از 1873 تا آن روز طی 11 سال، 9 بار در فینال جام حذفی بازی کرد و صاحب 5 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی شد. بعدها کاینارد یکی از کاراکترهای سريال بازی انگلیسی بود که در سال 2020 در 6 قسمت توسط شرکت آمریکایی نت فلیکس ساخته شد.

ادوارد هولکرافت در این سريال نقش کاینارد را بازی کرد.

نظر خود را درباره «بازیکنی با تجربه 9 فینال در 11 سال!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازیکنی با تجربه 9 فینال در 11 سال! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.